Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 2.0dtl - Zamulone auto

muzior 31 Mar 2020 11:41 330 13
  • #1
    muzior
    Level 11  
    Koledzy mechanicy, jak przepiąć wężyki w siłownikach by wyłączyć klapy wirowe w Asterce 2.0dtl. Bardzo proszę o pomoc. Znajomy kiedyś mi to przepiął i auto zaczęło jeździć jak trzeba. Różnica była kolosalna! Dodam że EGR mam już wyprogramowany. Potem jakiś mechanior przy okazji innej naprawy z powrotem to popodpinał bez mojej wiedzy, że niby tak powinno być i znowu auto zamulone :( Pomoże ktoś ?

    Na chwilę obecną połączenia wyglądają tak jak na foto
  • #2
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Jeżeli klapy wirowe są na podciśnienie to przypuszczam że tylko wypiął przewód podcisnie ja a jego jeden z końców zaślepił
    Idąc tym tropem idź po przewodach podciśnienia do sterowania nimi wypnij odpowiedni koniec a jego końcówkę zaslep np srubka
  • #3
    muzior
    Level 11  
    świerszcz.UK wrote:
    Jeżeli klapy wirowe są na podciśnienie to przypuszczam że tylko wypiął przewód podcisnie ja a jego jeden z końców zaślepił
    Idąc tym tropem idź po przewodach podciśnienia do sterowania nimi wypnij odpowiedni koniec a jego końcówkę zaslep np srubka
    Zrobiłem tak zwyczajnie zaślepiając dolot do siłownika klap ale to nic nie pomogło. Jeszcze większy muł :/
  • #4
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Bo trzeba to zrobić tak żeby klapy były w pozycji otwartej
    Usuwając podciśnienie klapy są w pozycji zamkniętej
    Trzeba usunąć podciśnienie i zablokować klapy w pozycji otwartej, czyli ruszyć nimi w przeciwnym kierunku gdy są w stanie spoczynku (silnik wyłączony) i tak je zablokowac
  • #5
    muzior
    Level 11  
    świerszcz.UK wrote:
    Bo trzeba to zrobić tak żeby klapy były w pozycji otwartej
    Usuwając podciśnienie klapy są w pozycji zamkniętej
    Trzeba usunąć podciśnienie i zablokować klapy w pozycji otwartej, czyli ruszyć nimi w przeciwnym kierunku gdy są w stanie spoczynku (silnik wyłączony) i tak je zablokowac
    Masz jakiś patent jak to zrobić w tym konkretnym silniku ?
  • #6
    koleś kit
    Level 38  
    świerszcz.UK wrote:
    Bo trzeba to zrobić tak żeby klapy były w pozycji otwartej
    Usuwając podciśnienie klapy są w pozycji zamkniętej
    Trzeba usunąć podciśnienie i zablokować klapy w pozycji otwartej, czyli ruszyć nimi w przeciwnym kierunku gdy są w stanie spoczynku (silnik wyłączony) i tak je zablokowac

    Kolego nie pisz głupot.
    Klapy bez podciśnienia są w pozycji otwartej.Sam siłownik je tak ustawia.Jak egr jest off to trzeba tylko podłączyć zawór turbo.Przecież jest opis na zaworkach vac wejscie podciśnienia out wyjście na siłownik.Zawór klap musi byś wpięty ale tylko elektrycznie reszta może być zaślepiona.Sprawdź lepiej podciśnienia i zobacz czy sztanga została wciągnięta bo tam masz problem.
  • #7
    muzior
    Level 11  
    koleś kit wrote:
    Klapy bez podciśnienia są w pozycji otwartej.Sam siłownik je tak ustawia.Jak egr jest off to trzeba tylko podłączyć zawór turbo.Przecież jest opis na zaworkach vac wejscie podciśnienia out wyjście na siłownik.Zawór klap musi byś wpięty ale tylko elektrycznie reszta może być zaślepiona.Sprawdź lepiej podciśnienia i zobacz czy sztanga została wciągnięta bo tam masz problem.
    Jak sprawdzić to w prosty sposób ? Nie jestem mechanikiem i nie mam odpowiednich narzędzi.

    I jeszcze jedno pytanie. Czy wylogowanie klap z systemu tak jak EGR może przynieść dobry skutek bez ich mechanicznego demontażu ?
  • #8
    koleś kit
    Level 38  
    Klapy wirowe w tym silniku dają tyle co nic.Czy one będą czy nie to nic nie zmieni.Złap za siłownik i zobacz czy odbija.Dojdziesz po białym wężyku.Jak odbija to nie mogą być zamknięte.Jak blokują się to pewnie dolot zawalony syfem co jest normalne w tych wozach..Klap nie musisz wyłączać byle był wpięty zawór.
  • #9
    muzior
    Level 11  
    A czy zawalona odma może być przyczyną mulenia i słabej pracy turbo ?
  • #10
    koleś kit
    Level 38  
    Odma jest w tym silniku w pokrywie zaworów.wątpię że by to ona była przyczyną.Sprawdź czy gruszka zaciąga sztangę potem napisz.
  • #11
    muzior
    Level 11  
    koleś kit wrote:
    Odma jest w tym silniku w pokrywie zaworów.wątpię że by to ona była przyczyną.Sprawdź czy gruszka zaciąga sztangę potem napisz.

    A to nie jest przypadkiem ten wąż w kształcie S co idzie od kolektora do turbo ?
  • #12
    muzior
    Level 11  
    Następne pytanie. Czy można zaślepić EGR używając sprawnego zaworu który ma tylko zaślepiony wężyk podciśnienia, czyli teoretycznie nie powinien pracować ? Tak jak pisałem w pierwszym poście EGR jest już wyprogramowany z systemu.
  • #13
    koleś kit
    Level 38  
    Jak jest wyprogramowany to tak.Inaczej zaraz złapie P0400.
  • #14
    muzior
    Level 11  
    Zaślepiłem, sprawdziłem, przejechałem się i błędu nie złapał tak więc to jest już wykluczone. Zaślepiłem też podciśnienie do zaworu klap i też błędów nie ma. Jeżeli jest poprawa to niewielka. W dalszym ciągu auto nie ma tego przyspieszenia co kiedyś. Kiedyś coś było odkręcane od turbo i wylała się z tego masa syfu która blokowała turbinę, ale nie bardzo wiem co to było i jak się do tego zabrać. Po tym zabiegu auto dostało w każdym razie takich skrzydeł jak nigdy wcześniej. Niestety starczyło to na kilka miesięcy i znów to samo :(