Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Micra k11, 1999 r. - Sprawdzenie diòd alternatora

Pacior11 31 Mar 2020 15:45 339 6
  • #1
    Pacior11
    Level 6  
    Czy mogę w ten sposòb sprawdzić diody alternatora, akumulator 12V, żaròwka 55W (H7) podłączam szeregowo do śruby B+, przewòd minusowy od akumulatora do końcòwki diody. Potem zamieniam bieguny przewodu na akumulatorze. W jedną stronę żaròwka powinna świecić, po zmianie biegunòw na akumulatorze już nie...
    I drugie pytanie, czy ma sens zrobić tak jak na zdjęciu, tzn. podłączyć miernik (sprawdzić napięcie) jedna końcòwka miernika do (B+) druga do końcòwki diody.
    Micra k11, 1999 r. - Sprawdzenie diòd alternatora
  • Helpful post
    #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
  • Helpful post
    #4
    Doktorr
    Level 35  
    Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_Wgo .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika , ciągłością jego uzwojenia . Testem przebicia do masy wirnika i stojana. Regulatorem napięcia.
  • #5
    Pacior11
    Level 6  
    To był alternator boscha z micry 99r, a jak wygląda sytuacja z alternatorami Hitachi-taki ma nissan almera 2006r-moje auto-czy tam diody mogą być bardziej awaryjne?Nie wiem po co zamieniła ta sama fabryka w Anglii dostawce alter.skoro boscha były dobre...
  • #6
    Pacior11
    Level 6  
    Witam, żeby zakończyć temat powiem, że zrobiłem ten pomiar( ten opisany powyżej). Podłączyłem też miernik, w jedną stronę żarówka świeciła, po zmianie biegunów na akumulatorze-nie świeciła, w jednym przypadku miernik pokazał 12V-to co z aku, w drugim 0,8V.Na każdej diodzie z osobna to samo-myślę że pomiar skuteczny w warunkach domowych pozwala zorientować się wstępnie co do stanu diody w alternatorze.U mnie wyszło że diody wstępnie są ok.