Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Uszkodzona wiertarka kolumnowa TOM GP22ACP - prośba o diagnozę

RomSzas 31 Mar 2020 16:02 528 3
  • #1
    RomSzas
    Level 10  
    Witam
    wczoraj przyszła wylicytowana na znanym portalu aukcyjnym wiertarka kolumnowa TOM GP22ACP ze zwrotów, jak sądzę konstrukcja bliźniaczo podobna do innych mocno budżetowych wiertarek kolumnowych.
    Wcześniej nie miałem tego typu sprzętu, nie znam prawidłowych nazw elementów - więc proszę nie bić...
    - Uszkodzona wiertarka kolumnowa TOM GP22ACP - prośba o diagnozę
    Podstawowe info o wiertarce
    - Uszkodzona wiertarka kolumnowa TOM GP22ACP - prośba o diagnozę

    Okazało się jednak, że wiertarka ma uszkodzenie, uniemożliwiające jej funkcjonowanie bez jak sądzę wymiany elementu.
    Uszkodzenie polega na urwaniu (teraz strzelam) wrzeciona lub tulei wrzeciona - które łączy koło pasowe z głowicą (którą zresztą muszę dokupić bo zaginęła w transporcie lub magazynie)
    Tak to wygląda
    - Uszkodzona wiertarka kolumnowa TOM GP22ACP - prośba o diagnozę

    - Uszkodzona wiertarka kolumnowa TOM GP22ACP - prośba o diagnozę



    - Uszkodzona wiertarka kolumnowa TOM GP22ACP - prośba o diagnozę

    - Uszkodzona wiertarka kolumnowa TOM GP22ACP - prośba o diagnozę

    Pytania, jak nazywa się uszkodzona część?
    Czy warto naprawiać - w sensie ekonomicznym - wiertarka kupiona była za ok. 360zł + 90 transport ?
    Gdzie można nabyć w przyzwoitej cenie taką część?
    Czy naprawa wymaga zewnętrznego serwisu czy ogarnie się to przy użyciu podstawowych narzędzi z warsztatu mechanicznego?
    Jaki uchwyt samozaciskowy i głowicę polecacie - oryginalna zaginęła w transporcie?

    Z góry Dziękuje za rzeczowe odpowiedzi.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    piotr_w_gda
    Level 10  
    Jeżeli tuleja wchodzi ciasno w piastę koła to na początek po prostu spróbuj ją wkleić.

    Trochę o kleju:

    https://www.sklep.wekem.pl/pl/p/KLEJ-DO-OSADZ...MI_-7r4PTE6AIVnMqyCh24Zg1AEAYYBCABEgKj2PD_BwE

    Tania wersja to:
    CX80 RC38 klej do montażu łożysk bardzo mocny 10ML (ok 20zł)

    Jeżeli luz nie jest za duży to na pewno zadziała - w przeciwnym wypadku rozwierć koło i dorób tuleje pośrednią.

    Powodzenia !
  • #3
    RomSzas
    Level 10  
    Sądzę, że ta "tuleja" urwała się pod wpływem znacznej siły, która była przeniesiona przez koło pasowe poprzez "wrzeciono", głowicę aż do wiertła, i ... mam pewne wątpliwości czy klej załatwi sprawę.
    Nie chcę na razie rozbierać tej wiertarki bo myślę o zwrocie...
    Nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem.
    W każdym razie oderwany fragment "tulei" mierzy ok. 54mm, jest zabezpieczony nakrętką (lewa) od góry (nad kołem pasowym), i da się go wyjąć z koła pasowego. Natomiast nie da się koła pasowego nałożyć na drugą część "tulei" bo ta nie wystaje poza łożysko.
  • Helpful post
    #4
    Michelson
    Level 25  
    Moim zdaniem naprawa nieopłacalna. Musiałbyś dorobić całą nową tuleję, i dochodzi jeszcze zakup uchwytu z mocowaniem CM2. Poza tym wiertarka miała być sprawna.