Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

B&S I/C 196707 - Czy jest sens to naprawiać?

31 Mar 2020 17:20 450 12
  • Level 7  
    Witam wszystkich, chciałbym poprosić o pomoc na ile jest to oczywiście możliwe przez internet i rady odnośnie silnika z mojego traktorka.

    Silnik: Briggs&Stratton 8,5HP I/C - MODEL: 196707 TYPE: 0175-01 CODE: 0203131A

    Nie rozpisując się za bardzo silnik siedzi w małym riderze Stiga w którym cała reszta jest w stanie idealnym, więc trzeba zdecydować czy bawić się w naprawę tego silnika, czy wyłożyć worek pieniędzy i kupić nowy (przy okazji troszkę mocniejszy np coś ok 11 KM)

    Silnik mocno się pocił, na pewno uszczelki do wymiany, dymił na biało, miał problemy z nierówną pracą i wydaje mi się, że trochę mocy ubyło... Strzelał podczas gaszenia (to podobno może być normalne) Przepracowałem nią 1,5 sezonu, wcześniej miała za sobą naście lat i pewnie tysiące godzin, nie wiadomo jak ktoś dbał o silnik.

    Nie jestem fachowcem, więc chciałbym poprosić Was o radę. Cylinder ma delikatne rysy, po prostu nie jest idealnie gładki tylko chropowaty pod paznokciem. Głębokich rys takich jak widziałem w innych tematach mających po 0,5-1mm nie zauważyłem.

    B&S I/C 196707 - Czy jest sens to naprawiać?
    B&S I/C 196707 - Czy jest sens to naprawiać?

    Zastanawiam mnie to, że tłok w cylindrze przesuwa się dość znacznie na boki - myślę, że ok 1 mm. Naciskając raz lewą, a raz prawą stronę tłoka też pracuje na ok 1 mm.

    B&S I/C 196707 - Czy jest sens to naprawiać? B&S I/C 196707 - Czy jest sens to naprawiać?

    Nie mam pojęcia czy opłaca się wydawać pieniądze na ten silnik, czy trzeba niestety wydać worek pieniędzy na nowy.

    Wszystkim z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 13  
    A jak wygląda rozrząd chodzi mi o klawiaturę zamocowanie i zawory
  • Level 7  
    Jutro rano rozkręce dół i zrobię zdjęcia.

    Na tą chwilę można cokolwiek powiedzieć o tym silniku ?
  • Helpful post
    Level 13  
    Chodzi mi o górę nie dół silnika w jakim stanie są mocowania popychaczy zaworów ewentualnie wygląd samych zaworów
  • Level 7  
    Rozumiem, że mam wyjąć zawory ?

    B&S I/C 196707 - Czy jest sens to naprawiać? B&S I/C 196707 - Czy jest sens to naprawiać? B&S I/C 196707 - Czy jest sens to naprawiać?
  • Helpful post
    Level 13  
    po wykonanych zdjęciach widzę,że jest to silnik dolnozaworowy popychany od dołu - tam nie ma się co za bardzo popsuć w sterowaniu zaworami w porównaniu z silnikami górnozaworowymi - piszesz,że dymi to prawdopodobnie pobór oleju z układu smarowania - jedyna możliwość poboru oleju do spalenia to poprzez tłok i jego pierścienie - nie wiem jak powinna wyglądać kompresja w takim silniku ale ryski na cylindrze coś sugerują (zastanawia mnie idealna czystość denka tłoka) czyściłeś?
  • Level 7  
    Tak, w miarę możliwości wszystko wyczyściłem - było sporo nagaru tak na tłoku, pokrywie jak i na zaworze. Z uszczelki nie zostało za dużo, myślę, że raczej nikt tu wcześniej nie zaglądał.

    Co do brania oleju to wydaje mi się, że tak jak mówisz trochę pił sobie przez tłok, a reszta uciekała poprzez uszczelki, bo mocno się pocił.

    Już zastanawiam się czy nie będzie mimo wszystko drożej ale lepiej kupić jakiś nowy silnik, a przy tym troszkę mocniejszy i mieć spokój, szczególnie teraz w czasach tego wirusa, gdzie jezdzenie od mechanika do mechanika, pomiary, szlifowania, części, koszty roboty. Sam nie wiem
  • Helpful post
    Level 30  
    Zdjęcia robione z boku ale o ile nie mylę się ten silnik ma tuleję żeliwną nowe pierścienie i będzie śmigał. Masz kasę kup nowy ale takiego już raczej miał nie będziesz. Próg u góry tulei jest mocny? Ryski są efektem nie wymieniania oleju lub uszkodzenia nieszczelności filtra powietrza. Ja bym zaryzykował naprawę ( sam naprawiłem podobny i koszę 5 lat trochę oleju bierze ale nie jest nowy).
    Ten silnik strzelał przy gaszeniu bo nie ma pewnie luzu na zaworze wydechowym.
    rafal00 wrote:
    po wykonanych zdjęciach widzę,że jest to silnik dolnozaworowy popychany od dołu - tam nie ma się co za bardzo popsuć w sterowaniu zaworami w porównaniu z silnikami górnozaworowymi

    No nie do końca bo luz zawory trzeba ustawić a to bardziej skomplikowane niż w górnozaworowym.
  • Level 7  
    hevet2 wrote:
    Zdjęcia robione z boku ale o ile nie mylę się ten silnik ma tuleję żeliwną nowe pierścienie i będzie śmigał. Masz kasę kup nowy ale takiego już raczej miał nie będziesz. Próg u góry tulei jest mocny? Ryski są efektem nie wymieniania oleju lub uszkodzenia nieszczelności filtra powietrza. Ja bym zaryzykował naprawę ( sam naprawiłem podobny i koszę 5 lat trochę oleju bierze ale nie jest nowy).
    Ten silnik strzelał przy gaszeniu bo nie ma pewnie luzu na zaworze wydechowym.
    rafal00 wrote:
    po wykonanych zdjęciach widzę,że jest to silnik dolnozaworowy popychany od dołu - tam nie ma się co za bardzo popsuć w sterowaniu zaworami w porównaniu z silnikami górnozaworowymi

    No nie do końca bo luz zawory trzeba ustawić a to bardziej skomplikowane niż w górnozaworowym.


    Tak, ma żeliwną tuleję. Oj wiesz, zdecydowanie wolał bym naprawić ten, bo nowy sporo kosztuję, tylko boje się też wwalać w ten silnik setki złotych jeśli okaże się, że to nie ma sensu, a co za tym idzie utopie pieniądze, które mógłbym dołożyć do nowego.
    Jeśli mówisz, żeby wymienić pierścienie to nie jest to duży koszt i spróbuję tak zrobić. Do tego nowe uszczelki i może akurat :)
    Myślę, że tak jak mówisz poprzedni właściciel mógł nie wymieniać oleju tak często jak trzeba, domyślam się też, że nad jego jakością także za bardzo się nie skupiał przez te 2 lata - bo tyle miał go po ściągnięciu z zagranicy.

    Zamawiam uszczelki, pierścienie i olej, coś jeszcze ?

    Co masz na myśli pytając czy próg jest mocny ? CHodzi o to, czy ten próg trzyma wymiar reszty cylindra, czy nie jest wytarty ?
  • Helpful post
    Level 30  
    Tak chodzi czy u góry cylindra ma tzw.próg (sama góra ok. 5mm mniej wytarta od reszty poniżej). Pierścienie raczej oryginał pomierz średnicę i szerokości bo się możesz zdziwić potem, uszczelki, olej. Rozumiem że korbowód resztę porozkręcałeś i nie ma tam żadnych "niespodzianek". Przy składaniu regulacja zaworów (przynajmniej kontrola luzów). Do dzieła.
  • Level 7  
    Dzięki serdeczne za pomoc, mam jeszcze kilka pytań zanim się jutro rano za to zabiorę.
    - Czy do sprawdzenia tego progu potrzebuję średnicówki ?
    - Jak to jest z momentami dokręcania śrub - na oko czy próbować znaleźć informacje o momentach dla poszczególnych śrub?
    - Zawory wypadałoby wymienić, dotrzeć ?

    Byłbym też wdzięczny gdybyś poradził na co mam zwracać szczególną uwagę podczas rozkręcania dołu silnika.
  • Level 30  
    Ad1. Potrzebujesz palca, oczu :D średnicówki zostaw serwisom.
    Ad2. Wskazane dokręcanie określonymi momentami (co rzadko się praktykuje ale wymaga wprawy).
    Ad3.Dobrze wyczyścić wał m korbowy (oś wystająca z dołu silnika) z rdzy papierem ściernym ułatwi rozbieranie. Przed pracami wylej olej oczywiście.
  • Level 43  
    Naprawa takich silniczków jest niestety nieopłacalna. Tak będziesz dokładał do niego kasę i ratował na jakiś czas. A nigdy to nie będzie jak należy.