Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ciasne panewki Boxer 2.2 euro 5

31 Mar 2020 18:07 681 26
  • Poziom 3  
    Witam, wywaliło korbowód przez blok. Przytargałem nowy dół - blok i ku mojemu zdziwieniu stare panewki główne nie mieszczą się i trzymaja wał korbowy. Nie można nim zakręcić. Po przełożeniu na próbe do starego bloku wał kręci się bez problemu, stopami można przykręcić i chodzi jak złoto. W nowym bloku te panewki nie pozwalają się skręcić. Gdy skreci się stopę zbyt bardzo to chwyta wał. Nie mam wiedzy czy kiedyś stary motor był szlifowany , ale tak na razie wychodzi. Czekam na nowe panewki std. Niestety nie ma opisu na staerych panewkach czy to nominał cy nie. Jak sądzicie. Panewki STD załatwią sprawę. Dodam że nowy blok ma przechane 10tys. bez jakiegokolwiek szlifu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Zmierz średnicę czopów, w intecars jak wybierzesz panewki to powinna być podana średnica do jakiej pasuje...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Swoją drogą to jak miałem do wymiany dół silnika to kupowałem cały kompletny dół i nigdy problemu nie było, głowica że starego silnika i po problemie
  • Poziom 32  
    Panewki na pewno mają symbol producenta, kod roku produkcji i numer.
    Jak ostatnia cyfra w numerze jest 0 to są to nominalne STD.
    Panewki STD mają największą średnicę i wał po każdym szlifie będzie się w nich swobodnie obracał dlatego dobrze zmierzyć luz, 0,05 - 0,07 mm. W nowych silnikach fiata spotykało się panewki z oznaczeniem 127 trochę grubsze jak STD a cieńsze od 254.
    We niektórych współczesnych silnikach stosuje się inną pół panewkę korbowodową górną a inną dolną, wymiarowo to samo a inna kompozycja stopu łożyskowego.
  • Poziom 3  
    Sprawdzę jutro na pewno. Wydaje mi się że nie było "0" jako ostatniej cyfry.
  • Poziom 12  
    A jesteś pewny że to na pewno ten sam blok? Pojemność pojemnością ale czy numery się pokrywają?
  • Poziom 3  
    Tak. Jestem pewny. Blok jest z 2014r euro 5. Z tego co udało mi się znaleźć to nie było w tych latach żadnych zmian. Mój silnik był z 2012. Te same wałki szły. Blok jest z boxera a nie np. Transita
  • Poziom 12  
    To ok. We Fiatach też niby ta sama konstrukcja a dużo zmian, weźmy 1.6 benzyna klejona od 95 roku przez 20 lat a wał inny, tłoki inne, panewki itp. Tylko znaczek 1.6 pozostał ten sam.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    a stopki nie zostały pomylone? Taki efekt daje też na odwrót założona lub nie ta stopka
    Wiem może to nie na miejscu bo każdy tego pilnuje ale już się spotkałem z zamienionymi stołkami ich kolejnością przez przypadek
  • Poziom 3  
    Stopki oznaczone numerami i strzałkami w kierunku rozrządu, nie da się pomylić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Fabrycznie opisane są stopki także wiesz.. bez panewki siadają ładnie.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Daltonik85 napisał:
    Stopki oznaczone numerami i strzałkami w kierunku rozrządu, nie da się pomylić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Fabrycznie opisane są stopki także wiesz.. bez panewki siadają ładnie.


    Oj da się da się pomylić już spotkałem się raz z takim czymś co prawda tylko raz i to było co prawda w Punto ale się spotkalem
  • Poziom 3  
    Tu jest numer 1 ze strzałka w stronę rozrządu. Tak założyłem próbnie jeszcze spowrotem na stary blok i kręcił się aż miło. Na nowym bloku już tak miło nie jest. Panewki też mają swoją szerokość więc nie da się założyć nie właściwie.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Jedynie co zostaje to zmierzyć średnicę otworów na wał w starym i nowym bloku i je porównać bo jeżeli wszystko pasuje to wał praktycznie sam się kreci na nowych panewkach więc faktycznie jest tu coś nie halo
  • Poziom 39  
    Daltonik85 napisał:
    Tu jest numer 1 ze strzałka w stronę rozrządu. Tak założyłem próbnie jeszcze spowrotem na stary blok i kręcił się aż miło. Na nowym bloku już tak miło nie jest. Panewki też mają swoją szerokość więc nie da się założyć nie właściwie.


    Albo ja źle rozumiem albo przekładasz stopy ze starego bloku do nowego?
  • Poziom 21  
    Nie no chyba nie wpadł na taki pomysł żeby zostawić sam słupek a przekłada wał z panewkami i ze stołkami do 2go słupka? Bo to nigdy nie zadziała, jedynie co zrobi to uszkodzi nowe panewki
  • Poziom 3  
    Mam nowy blok do którego wkładam stary wał z jego stopami.
  • Poziom 12  
    Sam blok a reszta bebechów ze starego silnika... I temat rozwiązany:) zawsze powtarzam kompletny dół, jak wymienisz głowice na której są walki łożyskowane obudową to musisz mieć komplet. Wszystko jest osiowane.
  • Poziom 3  
    Niestety gościu wał już sprzedał i dostałem od niego tylko słupek.
  • Poziom 12  
    Elementy krire się kręcą i mają obudowy w których są łożyska ślizgowe w procesie produkcji są osiowane. Jak masz nowy blok na wierzchu rozebrany, to wez go razem z wałem i stopami, panewkami. Podjedz do tokarza lub tam gdzie dokonujesz obróbki i pokaż co masz. Doradzą, podpowiedzą na pewno.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Miałem podobny problem z głowica. Zawiozłem do obróbki z innymi wałkami i łożyskowaniem. Dopasowali bez problemu. A drugi razem w fordzie jak Korba wyszła bokiem to okazało się że drugi blok jest sprawny ale wał skrzywił się podczas wychodzenia korby bokiem i dlatego swobodnie się nie kręci. Musi Ci to ktoś sprawdzić pomierzyć z odpowiednim zapleczem maszyn.
  • Poziom 39  
    Daltonik85 napisał:
    Mam nowy blok do którego wkładam stary wał z jego stopami.

    Tzn stopy przenosisz z wałem? Ja to tak czytam.
  • Poziom 3  
    Czekam na nowe panewki, chciałbym wymienić swoją droga. Jestem już umówiony na sprawdzenie wału i dopasowanie. Mam nadzieję że nie będzie problemu. Dam znać jakie efekty.
  • Poziom 3  
    Niestety stopy mają przesunięcie o 0.04 mm co nie pozwala złożyć do kupy. Poszukuje nowych stop. Niestety z mojego bloku ktoś już sprzedam i nie ma z nim kontaktu.
  • Poziom 32  
    Najlepszym wyjściem będzie kupienie bloku ze stopkami i z wałem.
    Z wałem nie ma kombinacji zwłaszcza w silnikach skonstruowanych na bardzo rzadkie oleje.
  • Poziom 3  
    Udało się dopasować stopy. Koszt 650zl. Wał kręci się jak marzenie.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Twojemu "nowemu"blokowi poprostu było potrzebne osiowanie
    A wal korbowy ulegnie zawsze wyboczeniu jeżeli korba wyjdzie bokiem
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Blok silnika jest produkowany ze stopkami wału korbowego, każdy i założenie stopek z innego bloku nie bedzie to pasować.
  • Poziom 3  
    Tak jak wcześniej. Blok poszedł na szlif by dopasować główne stopy. Po szlifie założono nowe panewki i śmiga jak marzenie. Nowe panewki korbowodowe i reszta skręcona do kupy. Silnik założylem i cyka jak zegarek. Człowiek się uczy na błędach. Najlepiej mieć blok ze stopami z jednego . Inaczej trzeba się ratować szlifem. Ale też do zrobienia.