Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ciasne panewki Boxer 2.2 euro 5

Daltonik85 31 Mar 2020 18:07 1317 26
  • #1
    Daltonik85
    Level 3  
    Witam, wywaliło korbowód przez blok. Przytargałem nowy dół - blok i ku mojemu zdziwieniu stare panewki główne nie mieszczą się i trzymaja wał korbowy. Nie można nim zakręcić. Po przełożeniu na próbe do starego bloku wał kręci się bez problemu, stopami można przykręcić i chodzi jak złoto. W nowym bloku te panewki nie pozwalają się skręcić. Gdy skreci się stopę zbyt bardzo to chwyta wał. Nie mam wiedzy czy kiedyś stary motor był szlifowany , ale tak na razie wychodzi. Czekam na nowe panewki std. Niestety nie ma opisu na staerych panewkach czy to nominał cy nie. Jak sądzicie. Panewki STD załatwią sprawę. Dodam że nowy blok ma przechane 10tys. bez jakiegokolwiek szlifu.
  • Helpful post
    #2
    dawidek126
    Level 13  
    Zmierz średnicę czopów, w intecars jak wybierzesz panewki to powinna być podana średnica do jakiej pasuje...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Swoją drogą to jak miałem do wymiany dół silnika to kupowałem cały kompletny dół i nigdy problemu nie było, głowica że starego silnika i po problemie
  • #3
    Megawe
    Level 34  
    Panewki na pewno mają symbol producenta, kod roku produkcji i numer.
    Jak ostatnia cyfra w numerze jest 0 to są to nominalne STD.
    Panewki STD mają największą średnicę i wał po każdym szlifie będzie się w nich swobodnie obracał dlatego dobrze zmierzyć luz, 0,05 - 0,07 mm. W nowych silnikach fiata spotykało się panewki z oznaczeniem 127 trochę grubsze jak STD a cieńsze od 254.
    We niektórych współczesnych silnikach stosuje się inną pół panewkę korbowodową górną a inną dolną, wymiarowo to samo a inna kompozycja stopu łożyskowego.
  • #4
    Daltonik85
    Level 3  
    Sprawdzę jutro na pewno. Wydaje mi się że nie było "0" jako ostatniej cyfry.
  • #5
    dawidek126
    Level 13  
    A jesteś pewny że to na pewno ten sam blok? Pojemność pojemnością ale czy numery się pokrywają?
  • #6
    Daltonik85
    Level 3  
    Tak. Jestem pewny. Blok jest z 2014r euro 5. Z tego co udało mi się znaleźć to nie było w tych latach żadnych zmian. Mój silnik był z 2012. Te same wałki szły. Blok jest z boxera a nie np. Transita
  • #7
    dawidek126
    Level 13  
    To ok. We Fiatach też niby ta sama konstrukcja a dużo zmian, weźmy 1.6 benzyna klejona od 95 roku przez 20 lat a wał inny, tłoki inne, panewki itp. Tylko znaczek 1.6 pozostał ten sam.
  • Helpful post
    #8
    świerszcz.UK
    Level 22  
    a stopki nie zostały pomylone? Taki efekt daje też na odwrót założona lub nie ta stopka
    Wiem może to nie na miejscu bo każdy tego pilnuje ale już się spotkałem z zamienionymi stołkami ich kolejnością przez przypadek
  • #9
    Daltonik85
    Level 3  
    Stopki oznaczone numerami i strzałkami w kierunku rozrządu, nie da się pomylić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Fabrycznie opisane są stopki także wiesz.. bez panewki siadają ładnie.
  • Helpful post
    #10
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Daltonik85 wrote:
    Stopki oznaczone numerami i strzałkami w kierunku rozrządu, nie da się pomylić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Fabrycznie opisane są stopki także wiesz.. bez panewki siadają ładnie.


    Oj da się da się pomylić już spotkałem się raz z takim czymś co prawda tylko raz i to było co prawda w Punto ale się spotkalem
  • #11
    Daltonik85
    Level 3  
    Tu jest numer 1 ze strzałka w stronę rozrządu. Tak założyłem próbnie jeszcze spowrotem na stary blok i kręcił się aż miło. Na nowym bloku już tak miło nie jest. Panewki też mają swoją szerokość więc nie da się założyć nie właściwie.
  • Helpful post
    #12
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Jedynie co zostaje to zmierzyć średnicę otworów na wał w starym i nowym bloku i je porównać bo jeżeli wszystko pasuje to wał praktycznie sam się kreci na nowych panewkach więc faktycznie jest tu coś nie halo
  • #13
    kwok
    Level 39  
    Daltonik85 wrote:
    Tu jest numer 1 ze strzałka w stronę rozrządu. Tak założyłem próbnie jeszcze spowrotem na stary blok i kręcił się aż miło. Na nowym bloku już tak miło nie jest. Panewki też mają swoją szerokość więc nie da się założyć nie właściwie.


    Albo ja źle rozumiem albo przekładasz stopy ze starego bloku do nowego?
  • #14
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Nie no chyba nie wpadł na taki pomysł żeby zostawić sam słupek a przekłada wał z panewkami i ze stołkami do 2go słupka? Bo to nigdy nie zadziała, jedynie co zrobi to uszkodzi nowe panewki
  • #15
    Daltonik85
    Level 3  
    Mam nowy blok do którego wkładam stary wał z jego stopami.
  • #16
    dawidek126
    Level 13  
    Sam blok a reszta bebechów ze starego silnika... I temat rozwiązany:) zawsze powtarzam kompletny dół, jak wymienisz głowice na której są walki łożyskowane obudową to musisz mieć komplet. Wszystko jest osiowane.
  • #17
    Daltonik85
    Level 3  
    Niestety gościu wał już sprzedał i dostałem od niego tylko słupek.
  • #18
    dawidek126
    Level 13  
    Elementy krire się kręcą i mają obudowy w których są łożyska ślizgowe w procesie produkcji są osiowane. Jak masz nowy blok na wierzchu rozebrany, to wez go razem z wałem i stopami, panewkami. Podjedz do tokarza lub tam gdzie dokonujesz obróbki i pokaż co masz. Doradzą, podpowiedzą na pewno.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Miałem podobny problem z głowica. Zawiozłem do obróbki z innymi wałkami i łożyskowaniem. Dopasowali bez problemu. A drugi razem w fordzie jak Korba wyszła bokiem to okazało się że drugi blok jest sprawny ale wał skrzywił się podczas wychodzenia korby bokiem i dlatego swobodnie się nie kręci. Musi Ci to ktoś sprawdzić pomierzyć z odpowiednim zapleczem maszyn.
  • #19
    mczapski
    Level 39  
    Daltonik85 wrote:
    Mam nowy blok do którego wkładam stary wał z jego stopami.

    Tzn stopy przenosisz z wałem? Ja to tak czytam.
  • #21
    Daltonik85
    Level 3  
    Czekam na nowe panewki, chciałbym wymienić swoją droga. Jestem już umówiony na sprawdzenie wału i dopasowanie. Mam nadzieję że nie będzie problemu. Dam znać jakie efekty.
  • #22
    Daltonik85
    Level 3  
    Niestety stopy mają przesunięcie o 0.04 mm co nie pozwala złożyć do kupy. Poszukuje nowych stop. Niestety z mojego bloku ktoś już sprzedam i nie ma z nim kontaktu.
  • #23
    Megawe
    Level 34  
    Najlepszym wyjściem będzie kupienie bloku ze stopkami i z wałem.
    Z wałem nie ma kombinacji zwłaszcza w silnikach skonstruowanych na bardzo rzadkie oleje.
  • #24
    Daltonik85
    Level 3  
    Udało się dopasować stopy. Koszt 650zl. Wał kręci się jak marzenie.
  • Helpful post
    #25
    pioter488
    Level 15  
    Twojemu "nowemu"blokowi poprostu było potrzebne osiowanie
    A wal korbowy ulegnie zawsze wyboczeniu jeżeli korba wyjdzie bokiem
  • Helpful post
    #26
    vogelek1
    Level 17  
    Blok silnika jest produkowany ze stopkami wału korbowego, każdy i założenie stopek z innego bloku nie bedzie to pasować.
  • #27
    Daltonik85
    Level 3  
    Tak jak wcześniej. Blok poszedł na szlif by dopasować główne stopy. Po szlifie założono nowe panewki i śmiga jak marzenie. Nowe panewki korbowodowe i reszta skręcona do kupy. Silnik założylem i cyka jak zegarek. Człowiek się uczy na błędach. Najlepiej mieć blok ze stopami z jednego . Inaczej trzeba się ratować szlifem. Ale też do zrobienia.