Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Kawasaki GPZ 750 nie odpala

01 Kwi 2020 19:24 1227 50
  • Poziom 15  
    Witam !!!!
    Od pewnego czasu walczę z próbą zapalenia silnika w Kawasaki GPZ 750. Głowica po pomiarach, dobrane tłoki w specjalistycznym zakładzie. Pierścienie dorobione też w zakładzie. Głowica po regeneracji (wymiana zaworów, gniazda uszczelnacze)
    Rozrząd ustawiony zgodnie z maulem na znakach. Kompresja 7-8 bar. Iskra jest a motocykl kręci i nie odpala Czasami coś zakaszle i tyle. Tak jakby nie dostawał paliwa. Gaźniki kilka-razy czyszczone. Macie jakiś pomysł ?
    Poniżej kilka fotek Może ktoś ma do sprzedania albo pożyczenia gaźnik. Jakie dysze paliwowe założyć
    Czy on odpali bez filtra powietrza ?

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala
  • Poziom 15  
    [quote="cyborg39" Japońskie motocykle odpala się z zamontowanym airboxem[/quote]

    Hy to airbox ma wpływ na odpalania Bez niebo nie zapali ?
  • Poziom 25  
    Airbox ma wpływ na podciśnienia w kanałach ssących i w gaźnikach, bez niego raczej nie odpali przy obecnej temperaturze powietrza, chyba że przysłonisz czyms częściowo wloty gaźników ale to partyzantka. Po to airbox i filtr powietrza są w motocyklu żeby były zamontowane
  • Poziom 15  
    cyborg39 napisał:
    Airbox ma wpływ na podciśnienia w kanałach ssących i w gaźnikach, bez niego raczej nie odpali przy obecnej temperaturze powietrza, chyba że przysłonisz czyms częściowo wloty gaźników ale to partyzantka. Po to airbox i filtr powietrza są w motocyklu żeby były zamontowane


    Faktycznie to może być problemem Jutro przyjdzie Airbox i zobaczę Cichłem zapalać na filtrach stożkowy
  • Poziom 15  
    Ok założę airboxa i zobaczę

    Jakiego rozmiaru powinny być główne dysze paliwie mam założone 128. A jakie powinny być wolnych obrotów

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala
  • Poziom 15  
    Możesz mu zobaczyć (udostępniłem manuala) bo za bardzo nie wiedzę


    Druga sprawa to znalazłem airboxa Szukam poszukuję gum łączących boxa z gaźnikiem (fi 56 )

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala
    Na górze airboxa są dwa króćce Do czego się je podłącza /

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala
    kole cyborg39
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2521367.html
    Gazniki sa takie jak trzeba, a dysza biegu jalowego powinna byc przykryta stalowym korkiem z o-ringiem

    Który to element ten korek : - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    Czyli ten mniejszy otwór ma być zakryty ?
    Dziękuje
  • Poziom 25  
    Tak jak widać w serwisówce, kanał dyszy wolnych obrotów (pilot jet) jest zakryty korkiem z o-ringiem. dane regulacyjne masz na str. 15 rozdziału "MAINTENANCE-ENGINE" na samym dole. To co pokazujesz na zdjęciu to strona dolna airboxa, jeden króciec to zapewne odpowietrzenie skrzyni korbowej a drugi spust kondensatu
  • Poziom 15  
    kupiłem zestawy naprawcze tam są korki więc zatkam kanał pilot jet Może to było przyczyną nie odpalania( najwyraźniej motocykl nie dostaje paliwa)
    Poszukuję jeszcze gum do airboxa średnica 56 ( może ktoś ma sprzedać ? )
    kol cyborg39 te koteczki to włożyć oringiem w stronę dyszy czy w stronę komory pływakowej.
    Dziękuję i pozdrawiam !!!
  • Poziom 15  
    Witam !!!
    założyłem elementy z zestawu naprawczego gaźnika
    Zatkałem koreczkiem otwór dyszy wolnych obrotów
    Założyłem airboxa
    Motor zaczyna się odzywać po zapaleniu chwilę wchodzi na wysokie obroty i gaśnie
    Nie ma w ogóle wolnych obrotów i nie reaguje na ssanie Jak dodam gazu na na chwilę załapie Wejdzie na wysokie obroty i zgaśnie


    Czy ten króciec na zdjęciu poniżej do synchronizacji ma być zamknięty czy gdzieś podłaczony

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    Zobaczcie na ustawienia rozrządu
    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    pozdrawiam !!
  • Poziom 25  
    Króćce do synchronizacji oczywiście muszą być zaślepione i szczelne, to główna przyczyna zachowania motocykla. Są dostępne nowe gumowe kapturki do zaślepienia. Co do rozrządu - masz serwisówkę, porównaj ze schematem, ale jeżeli tam nie wkładałeś rąk to można zakładać że jest ok. Gaźniki japońskie, szczególnie takie które długo stały, wymagają naprawdę porządnego wyczyszczenia z wcześniejszym rozebraniem w drobny mak. Najlepsze efekty daje myjka ultradźwiękowa, chociaż szereg lat czyściłem gaźniki bez niej i też były dobre efekty, ale trzeba wiedzieć co i jak. Zacznij od zaślepienia króćców. Na próbę załóż kawałek wężyka zatkanego kawałkiem pręta okrągłego odpowiedniej średnicy (nie śrubką gwintowaną gdyż przez gwint łapane jest "lewe" powietrze)
  • Poziom 15  
    Dziękuję za odpowiedź Gaźniki myłem kilka razy nawet ultradźwiękowo Jeszce zasłonię krócice do synchronizacji. Mam wprawdzie nagwintowane i zakręcone w środku śruby ale zatkam tak jak piszesz. Rozrząd ustawiałem z maunalem i znaki się pokrywają. Dla pewności zamieściłem zdjęcia. Już straciłem pomysł na ten motocykl
  • Poziom 15  
    Jak odpalę to będę uważał kol cyborg39 dziekuję za dobrą radę .
    Czy korpusy gaźników nie mają czasami jakiegoś otworku na zewnątrz co mogłem zamalować (malowałem korpusy gaźników na zewnątrz ) może coś zamalowałem. Bo już czepiam się wszystkiego Najwyraźniej nie dostaje paliwa na sunia i wolnych obrotach . W środku gaźniki błyski Dzisiaj jeszcze oczyściłem sprayem do czyszczenia gaźników
  • Poziom 15  
    Co do kompresji to więcej nie wyciągnie chyba ze źle ustawiam rozrząd ale w górnym położeniu tłoków zawory zamknięte. Tak jak pisałem mam pomierzone cylindry i dobrane tłoki + honowanie( robiła to renomowana firma) + dorobione wszytkie pierścienie i nowe zwory + regeneracja głowicy, luzy itp.

    Tak jak pisze kolega cyborg39 na tym gaźniku nie dostaje paliwa do wolnych obrotów + ssanie.
    Gumowe harmonijki na ssaniu całe i trzymają Gaźnik czyszczony + zestaw regeneracyjny
    Poziomy paliwa 4 mm od połączenia komory pływakowej więc zgodnie z dokumentacją
    Jak ręką zasłonię dolot do gaźnika to ciągnie paliwo ręka mokra
    Faktycznie wygląda jakby kanały zatkane ale w 4 gaźnikach ? Tam w środku rurki gaźnika są takie mikroskopijne otworki
    Może macie jakieś foto żeby pokazać gdzie dokładnie są
    Widzę że lubi cofnąć i buchnąć ogniem z dolotu - szczególnie jak przemyłem spraem do czyszczenia gaźników

    PS
    Mam w 750 gaźnik jak widzę od 1000 o taki https://allegro.pl/oferta/kawasaki-z-1000-kz-1000-csr-1000-gaznik-gazniki-9136769322
    Czy to możne być przyczyna
  • Poziom 15  
    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala

    Otwóry drożne Czerwony od wolnych obrotów Niebieski chyba ssanie
  • Poziom 15  
    kortyleski napisał:
    robo1973 napisał:
    Widzę że lubi cofnąć i buchnąć ogniem z dolotu -

    Ty tam na prawdę masz coś narzeźbione. Albo nieszczelne zawory albo zapłon zupełnie nie tam gdzie trzeba.


    Jak napsykasz do gaźników sprayem do czyszczenia to też pociągnie

    Zawory trzymają (głowica po regeneracji sprawdzana ciśnieniowo), rozrząd tż wygląda ok. Jest sprężanie jak ręką zamknę króćce ssące w głowicy to zasysa a nie pcha.
    Sprawdziłem drożność wszystkich kanałów i jest ok.
    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala
    Wywaliłem zatyczkę na dyszy pilojet bo nie miała skąd zasysać paliwa. Przeanalizowałem i ze zbiornika pływakowego przez dysze pilot zasysane jest paliwo i następnie kanałem w kształcie widełek podawane do zaworku regulacji wolnych obrotów - następnie otworkiem do otworu zasysającego gaźnika przed przepustnicą Kanał jest drożyny (dmuchałem i psykałem sprayem i wylatywał)
    Jak zamknę koreczkiem od dołu otwór dyszy pilot to skąd ma zassać paliwo Jej kanał nie jest w żaden sposób połączony z kanałem głównej dyszy paliwowej Zresztą to są dwa odrębne układy
    W zbiorniku pływakowym jest rurka do ssania Też jest dorożna jak otworzę ssanie to z rurki wydobywa się spray do otworu gaźnika
    Po świętach przetestuję ale. PRzed tem nie palił nie łapał wolnych obrotów bo miał zatkany kanał koreczkiem
    W tym gaźniku nigdy nie wiedziałem koreczka

    Tutaj kluczem będzie układ powietrzny airbox, który w taki sposób kształtuje charakterystykę układu dolotowego żeby zassał podciśnieniowio paliwo
  • Poziom 15  
    kortyleski napisał:
    Setki japończyków regulowałem bez filtra i chodziły jak złoto. Rozrząd sprawdz pięćdziesiąt razy. Zapłon też.

    To gratuluję Rozrząd masz na zdjęciach powyżej Znaki się zgadzają W górnym położeniu tłoków zewnętrznych zawory zamknięte (krzywki poziomo ) znak na wale na T Więc jest ok no chyba że kwestia ząbka
    Kupiłem go do roboty i sprzedający dorzucił mi ten gaźnik i mówił że na nim mu inny motor nie mógł zapalić Nie jestem pewien czy nie jest to gażnik od 1000 a ja mam 750
    A iskra jest, Zewnętrzne cylindry z jednej cewki a wewnętrzne z drugiej
  • Poziom 15  
    Cudów nie ma Motocykl musi zapalić Stawiam teraz na gźniki. Może po prostu ten gaźnik skóry mam jest za duży do tej pojemności. Najwyraźniej motocykl nie dostaje paliwa.
    Osoba od której go odkupiłem mówiła że wymontowała od niego gaźnik bo na tym co mi daje nie mogła zapalić innego motocykla.
    Kupiłem gaźnik z 750 i zobaczę
    - Kawasaki GPZ 750 nie odpala
    Pochodzi dokładnie z takiego samego silnika. Widzę ze ma dwie przepustnice z przodu i z tyłu.
  • Poziom 15  
    cyborg39 napisał:
    Ta z tyłu to przecież ssanie


    nie wiedziałem W obecnym gaźniki mam jedną przepustnicę i ssanie wyciągane na bok