Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router Huawei E5573s-320 - brak internetu lub rozłączanie

01 Kwi 2020 21:54 435 5
  • Poziom 2  
    Witam. Od jakichś ponad 4 lat posiadam router kieszonkowy Huawei E5573s-320. Od dłuższego czasu (kilka miesięcy) występują z nim następujące problemy:

    1. Komputer widzi połączenie ,,HUAWEI 3737", ale po próbie połączenia WiFi wyskakuje komunikat ,,Nie można połączyć się z tą siecią".
    2. Komputer po restarcie karty sieciowej lub samego komputera łączy się z routerem przez WiFi, ale tylko na ok. kilkanaście minut. po czym połączenie jest zrywane.
    3. Komputer w ogóle nie widzi połączenia z routerem.

    Nadmieniam, że dawniej było tak, że po połączeniu mojego routera z komputerem, automatycznie wyskakiwało okno przeglądarki z firmwarem (chyba tak to się nazywa) Plusa, gdzie można było różne rzeczy skonfigurować. Od dłuższego jednak czasu, po podłączeniu routera przez USB, w komputerze żadne okno nie wyskakuje, a na pasku połączeń sieciowych (tym pionowo rozwijającym się po prawej stronie pulpitu) w ogóle nie ma białej ikonki komputera - tak jakby komputer w ogóle nie widział już połączenia przez USB. Co do tego akurat mam taką hipotezę, że przez swojego czasu zbyt luźny kabel USB i efekt szybkiego łączenia USB i wyłączania połączenia routera na komputerze, mogło się coś schrzanić trwale z tym połączeniem USB na takiej samej zasadzie, jak można zepsuć pendrive'a wyciągając go z komputera w trakcie przenoszenia plików (sam kiedyś zepsułem tak moją starą MP3-kę).

    Mam komputer DELL Inspiron 15-3552 z systemem Windows 10 wersja 10.0.17763, 64 bit. Połączenie WiFi z routerem działa na moim smartfonie. Problem pojawia się wyłącznie na kompie.

    Aktualizacja sterowników karty sieciowej i powrót do starych sterowników nie pomógł. Na próżno szukałem też sterowników w sieci do tego routera.
    Szukałem podobnych tematów i znalazłem kilka, ale albo nikt na nie nie odpowiedział albo dotyczyły one kwestii nieco innych niż moja, tak samo, jak odpowiedzi na zadane w tych tematach pytania.

    Czy ktoś ma pomysł, co z tym zrobić?
  • Poziom 2  
    Resetowanie routera/komputera/karty sieciowej najczęściej nic nie daje.
  • Poziom 2  
    A wiesz, jak to zrobić z płaszczyzny oprogramowania komputera, jeśli nie ma się żadnego softu do samego routera?
  • Poziom 35  
    Połącz się z routerem poprzez wifi bądź po usb. Jeżeli łączysz się po USB, wyłącz wifi w komputerze.

    Logowanie na stronie zarządzania urządzeniem
    1. Sprawdź, czy połączenie urządzenia Mobile WiFi z urządzeniem Wi-Fi lub komputerem działa normalnie.
    2. Uruchom przeglądarkę internetową i wprowadź w jej pasku adresu adres:
    http://192.168.8.1.
    Uwaga:
    Jeżeli domyślny adres IP panelu zarządzania koliduje z innym adresem IP w sieci,
    urządzenie Mobile WiFi automatycznie zmieni adres swojego panelu zarządzania.
    Poszukaj go pod adresem http://192.168.9.1. Jeśli zalogowanie jest nadal
    niemożliwe, zwróć się do autoryzowanego sprzedawcy.
    3. Aby zalogować się na stronie zarządzania urządzeniem, wprowadź nazwę
    użytkownika i hasło.
    Uwaga:
     Domyślna nazwa użytkownika to admin.
     Hasło domyślne to admin.

    Klikasz ustawienia, możesz skorzystać z szybkiego kreatora, bądź kliknąć zakładkę WLAN i tam ustawić podstawowe ustawienia WLAN. Możesz o ile posiadasz kartę wifi, która obsługuje pasmo 5GHz, zmienić pasmo robocze w routerze klikając Zaawansowane Ustawienia WLAN.