Cześć,
znów problem z autem dziewczyny. Po wielu przeprawach z różnymi drobnymi rzeczami, w listopadzie może grudniu miała problem taki:
godzina 18-19 duża wilgotność parking pod galerią handlową. Auto nie chciało odpalić, nie było słychać pompy paliwa. Podjechałem i w takich warunkach zrobiłem to co mogłem, sprawdzenie wtyczki pompy paliwa, do tego odłączenie i podłączenie oraz zamiana miejscami przekaźników. Zadziałało i aż do wczoraj był spokój.
Wczoraj auto odmówiło posłuszeństwa.
Objawy:
-Pompa paliwa nie jest ani na moment złączana.
-Brak wycieku paliwa po wciśnięciu wentylka na listwie wtryskowej, lekki ulot ciśnienia ale bardzo delikatny, także przy próbie zapłonu auta.
-Błąd P0170
Powiem szczerze, w pierwszej chwili obstawiłem, że albo przekaźnik albo pompa. Przekaźniki jednak są ok.
Diagnostyka, szczątkowa,niestety do swojego garażu mam 300km. Wykonałem:
pomiar napięcia na skrzynce bezpiecznikowej: 12V dla przekaźnika
bezpiecznik 20A jest w dobrej kondycji
pomiary na obwodzie pompy paliwa
przez przekaźnik 3.6V
mostkowanie drutem 12V
Zastanawiam się czy brak wysterowania pompy paliwa może mieć np. związek z czujnikiem położenia wałka rozrządu?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1840253.html
Spodziewałbym się tutaj jednak błędu 034... w pierwszej kolejności.
Próbowałem pompę zasilić przez bocznikowanie obwodu w miejscu przekaźnika i pompa ani drgnie. Choć powiem szczerze, jutro będę musiał sprawdzić jeszcze raz, bo zrobiłem bocznikowanie przewodem plecionym, i nie sprawdziłem potem napięcia na samej wtyczce od pompy paliwa.
Ale teoretycznie zakładam, że przy bocznikowaniu pompa powinna zachować się tak jakby była na sztywno połączona do akumulatora. Niestety mam ograniczone możliwości wyciągnięcia pompy pod blokiem, więc póki co chcę tego uniknąć. Choć w sumie zawsze mogę wypiąc akumulator i go na tylne siedzenie położyć i się bawić.
1) Podsumowując jakie powinno być napięcie przez przekaźnik na pompie?
2) czy czujnik wałka może powodować taki problem bez podania błędu 034X na ECU?
3) jakiś patent na ściągnięcie pierścienia mocującego pompę?
Pozdrawiam!
znów problem z autem dziewczyny. Po wielu przeprawach z różnymi drobnymi rzeczami, w listopadzie może grudniu miała problem taki:
godzina 18-19 duża wilgotność parking pod galerią handlową. Auto nie chciało odpalić, nie było słychać pompy paliwa. Podjechałem i w takich warunkach zrobiłem to co mogłem, sprawdzenie wtyczki pompy paliwa, do tego odłączenie i podłączenie oraz zamiana miejscami przekaźników. Zadziałało i aż do wczoraj był spokój.
Wczoraj auto odmówiło posłuszeństwa.
Objawy:
-Pompa paliwa nie jest ani na moment złączana.
-Brak wycieku paliwa po wciśnięciu wentylka na listwie wtryskowej, lekki ulot ciśnienia ale bardzo delikatny, także przy próbie zapłonu auta.
-Błąd P0170
Powiem szczerze, w pierwszej chwili obstawiłem, że albo przekaźnik albo pompa. Przekaźniki jednak są ok.
Diagnostyka, szczątkowa,niestety do swojego garażu mam 300km. Wykonałem:
pomiar napięcia na skrzynce bezpiecznikowej: 12V dla przekaźnika
bezpiecznik 20A jest w dobrej kondycji
pomiary na obwodzie pompy paliwa
przez przekaźnik 3.6V
mostkowanie drutem 12V
Zastanawiam się czy brak wysterowania pompy paliwa może mieć np. związek z czujnikiem położenia wałka rozrządu?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1840253.html
Spodziewałbym się tutaj jednak błędu 034... w pierwszej kolejności.
Próbowałem pompę zasilić przez bocznikowanie obwodu w miejscu przekaźnika i pompa ani drgnie. Choć powiem szczerze, jutro będę musiał sprawdzić jeszcze raz, bo zrobiłem bocznikowanie przewodem plecionym, i nie sprawdziłem potem napięcia na samej wtyczce od pompy paliwa.
Ale teoretycznie zakładam, że przy bocznikowaniu pompa powinna zachować się tak jakby była na sztywno połączona do akumulatora. Niestety mam ograniczone możliwości wyciągnięcia pompy pod blokiem, więc póki co chcę tego uniknąć. Choć w sumie zawsze mogę wypiąc akumulator i go na tylne siedzenie położyć i się bawić.
1) Podsumowując jakie powinno być napięcie przez przekaźnik na pompie?
2) czy czujnik wałka może powodować taki problem bez podania błędu 034X na ECU?
3) jakiś patent na ściągnięcie pierścienia mocującego pompę?
Pozdrawiam!