Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra hiii 1.7 cdti - nie odpala na mrozie

03 Kwi 2020 11:40 135 10
  • Poziom 3  
    Witam. Problem z samochodem jest tego typu, że kiedy temperatura spada poniżej zera i zostawi się podpięty akumulator, to nie można go odpalić. Po odłączeniu klemów od akumulatora, na przykład na noc, to rano zawsze odpali, nawet na mrozie. Dodam, że po podłączeniu przez kable rozruchowe do drugiego samochodu też odpala (od razu).
    Czy to może być rozrusznik (poprzedni właściciel wspominał, że mogą być problemy z odpalaniem zimą). Używany rozrusznik kosztuje około 100zł, tyle ile co najmniej weźmie diagnosta. Pytanie, co polecacie zrobić?
    Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Co polecam zrobić?
    Wziasc miernik sprawdzić napięcie na akumulatorze
    Wziasc miernik i sprawdzić pobór prądu nie powinien przekraczać ok 35mA
    Wygląda na to że coś pobiera "kradnie" prąd i rozladowywuje akumulator
  • Poziom 3  
    Dzięki za odpowiedź.
    Posprawdzałem miernikiem, poczytałem trochę i wyszło tak:
    akumulator napięcie 12.9V, z zapłonem 14V więc ok.
    Za to pobór prądu: 0.91A (wyjęte kluczyki, radio wyłączone, drzwi zamknięte).

    Odpinałem bezpieczniki i według strony astra3 kropka pl (nie mogę wklejać linków)

    1 - system audio-nawigacyjny: 0.50A,
    2 - układy elektroniczne modułu sterującego, układ ABS, światła hamowania: 0.09A,
    3 - telefon komórkowy, radioodtwarzac cyfrowy, system Twin Audio, wyświetlacz: 0.05A,
    4 - moduł sterujący, moduł kolumny kierownicy (CIM): 0,07A.

    Co razem daje 0.71A.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Masz 70mA poboru? Jest to zdecydowanie za dużo
    Silnik pracuje wszystkie odbiorniki prądu wyłączone ładowanie powinno być nie mniejsze niż 13.9 nie większe niż 14.4
    14.4 jest ładowaniem książkowym
    Pobór prądu nie może może przekraczać 50mA wszystko ponad te wartości sugeruje usterke
  • Poziom 3  
    Dzięki za odpowiedź. Na mierniku ustawionym w zakresie do 10A wskazuje "0.91". To znaczy, 0.91 zamiast 0.035 granicznych to prawie 30x za duży pobór prądu. Czy to błąd w pomiarze/przeliczeniu? Dodam, że samochód potrafił nie odpalić nawet po godzinie, dwóch, kiedy jest pozostawiony z podpiętymi klemami do akumulatora.
  • Poziom 22  
    Masz prawie 1A poboru prądu jest to o 0.7A więcej niż dopuszczalne
    Więc podczas pomiaru wyciągaj bezpieczniki jak pobór spadnie sprawdź do czego przynależy dany bezpiecznik i musisz szukać zwarcia czyli do przejrzenia dany odbiornik ewentualnie jego instalacja
  • Poziom 3  
    Tak właśnie zrobiłem, wyszedł pobór z:
    1 - system audio-nawigacyjny: 0.50A,
    2 - układy elektroniczne modułu sterującego, układ ABS, światła hamowania: 0.09A,
    3 - telefon komórkowy, radioodtwarzac cyfrowy, system Twin Audio, wyświetlacz: 0.05A,
    4 - moduł sterujący, moduł kolumny kierownicy (CIM): 0,07A.

    Tylko dwie kwestie:
    pierwsza, czy możliwe jest to, że zamiast 0,035A "dopuszczalnego" natężenia jest aż 0,91A?
    a druga; tu wyszły mi aż 4 przyczyny (gdzie system audio-nawigacyjny pobiera aż 0.5A), więc od czego w ogóle zacząć.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie
    Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik
    Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar
    No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
  • Poziom 3  
    "Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik"
    wśród tych bezpieczników, które sprawdziłem był właśnie też bezpiecznik od rozrusznika i wyszło, że on nie pobiera prądu (przed i po wyjęciu to samo 0,91A). Czyli rozrusznik jest sprawny i sprawdzić te 4 rzeczy które wypisałem (radio itd)?
  • Poziom 3  
    Odpiąłem dziś radio i te przełączniki od klimatyzacji w samochodzie. Natężenie z 0.91A spada do 0.30A. Zauważyłem, że jak zamykam samochód kluczykami przez pilot, to zamykają się wszystkie drzwi. A kiedy zamykam normalnie kluczykiem w drzwiach kierowcy, to zamykają się tylko drzwi kierowcy. Może być tak, że jest coś nie tak z centralnym, nie zamyka się i przez to radio, klimatyzacja i inne ciągną prąd przez to?