Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wanna ultradzwiękowa - Co kupić do mycia zaolejonych części?

decybel91 03 Apr 2020 15:28 900 7
  • #1
    decybel91
    Level 42  
    Szukam czegoś do mycia automatycznego zaolejonych części głównie rozruszniki/alternatory czasem głowice pokrywy czy miski.
    Co używacie co polecacie? Ultradzwięki czy jakieś kombajny do mycia?
  • #2
    MobilTruck
    Level 31  
    Używaną najprostszą zmywarkę do naczyń.
  • #3
    świerszcz.UK
    Level 22  
    W zależności od zasobu pieniędzy warto pomyśleć nad myjką wysokociśnieniowa coś na zasadzie komory do piaskowania tok to w przybliżeniu wyglada
  • #4
    Matheu
    Level 23  
    decybel91 wrote:
    mycie zaolejonych części, głównie rozruszniki/alternatory


    świerszcz.UK wrote:
    myjka wysokociśnieniowa
    ???

    Czy wysoko-ciśnieniówka-> nie uszkodzi izolacji uzwojenia na alternatorze?
    (lakier elektro-izolacyjny)
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    Tylko tyle użytkownicy forum są w stanie zaproponować? Budżet do 20 tys.
  • #7
    andexp
    Level 20  
    Szukaj pod hasłem "myjka ciśnieniowa kabinowa".
    Mamy taką myjkę na warsztacie, budowa prosta jak cep. Środkiem myjącym jest wodny roztwór jakiegoś szuwaksu. Pewnie jakiś alkaliczny nisko pieniący środek myjący. Nie interesowałem się dokładnie. Co dwa miesiące przyjeżdża serwis, wymienia środek myjący. tzn. nalewa do beczki 80 l wody, dodaje 2,5 l ww. szuwaksu, czyści filtr, myjkę jak trzeba wymienia rękawice i to wszystko. Płyn jest podgrzewany grzałką z termostatem do ok. 60 st., pompa z tego co pamiętam podaje go pod ciśnieniem 60 bar. Generalnie nie ma co porównywać do typowych myjek z pędzlem. Po pierwsze zaleta jest szybkość i dokładność mycia. Jest to bardzo duża zaleta takiej myjki, myjesz element gorącym płynem, z uwagi że jest to roztwór wodny to po przedmuchaniu element jest suchy, praktycznie natychmiast. Wielkie ułatwienie i przyspieszenie pracy, zwłaszcza w naprawach bardziej czasochłonnych, głowice, silniki, mycie np: magistrali i kanałów olejowych jest rewelacyjne, wszelkich zakamarków itp. Zużycie środka myjącego zależy od obciążenia nam wystarcza wymiana co dwa miesiące. Można częściej lub rzadziej.
    W ciepłe dni płyn z czasem odparowuje, jest go coraz mniej, wtedy dolewam wiaderkiem wody do tzw. stanu i jest gitara.

    W skrócie:
    1. Szybkość.
    2. Dokładność, domywa praktycznie wszystko. Wiadomo, że elementy nie są jak nowe, ale są czyste i odtłuszczone.
    3. Komfort montażu wymontowanych i umytych elementów.

    Naprawdę warto.