Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kia Cee''D 1.6 problem z układem chłodzenia.

Giewka 03 Apr 2020 20:23 2874 26
  • #1
    Giewka
    Level 8  
    Witam. Samochód Kia cee'd 1.6 benzyna +lpg.
    W samochodzie występuje problem braku ogrzewania oraz wentylator chłodnicy silnika załącza się, mimo ze chłodnica silnika jest zimna.

    Co zostało zrobione:
    Termostat sprawdzony oraz dla pewności podmieniony na inny ( też sprawdzony w garnku)
    Pompa cieczy sprawdzona oraz podmieniona na nową
    Uszczelka pod głowicą, ktoś założy jakiś badziew plus krzywa głowica 0.25 oraz sprawdzenie płaszcza wodnego głowicy.
    4 godziny odpowietrzania i zalewania płynem w każdy możliwy przewód.
    Sprawdzona drożność chlodnicy silnika
    Sprawdzona drożność nagrzewnicy
    Odłączony z układu parownik lpg

    Dalej nic, jeden z przewodów nagrzewnicy lekko cieply, czujnik w króćcu głowicy ok. 105 stopni. Można zdjąć przewód nagrzewnicy a tam zero obiegu ( chyba ze w ukladzie jest juz ciśnienie z gotującego się plynu).
    Górny wąż chlodnicy gorący, chłodnica zimna, dolny wąż ( wylot z termostatu) również zimny. Ratunku.
  • #2
    mario8423
    Level 14  
    Proszę sprawdzić termostat wentylatora (elektryczny, nie mechaniczny) oraz przekaźnik tego wentylatora.
    termostat wentylatora powinien być wkręcony w chłodnicę a przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską, jeżeli nie tam to prześledzić czy przewody od wentylatora nie idą w kierunku małej skrzyneczki (modułu wentylatora) montowanego w okolicach podłużnicy.
  • #3
    damian1115
    Level 34  
    Giewka wrote:
    Uszczelka pod głowicą, ktoś założy jakiś badziew plus krzywa głowica 0.25 oraz sprawdzenie płaszcza wodnego głowicy.

    Nie zrozumiałem tego zdania. To w końcu, wymieniona ta uszczelka czy nie, głowica była w planowaniu czy nie?
  • #4
    Mierzejewski46
    Level 35  
    A obieg jest? Może pompa wody nie pompuje. Wirnik się na wałku obluzował?
    Edit; nie doczytałem. Puść go bez termostatu. Jeśli uszczelka wymieniana to może jakiegoś wycięcia pod kanał wodny nie miała. Zaślepiła i niema obiegu. Gdyby termostat był uszkodzony zacięty to grzałby na krótkim obiegu.
  • #5
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Jeżeli nie ma obiegu wygląda na uwalona pompę
    Niedrożne kanały
    Uwalony czujnik na chłodnicy niesprawny termostat
    Termostat był wymieniony na nowy? Ja miałem 3 nowe każdy z pudełka uwalony dopiero 4ty się okazał sprawny pomimo sprawdzania w garnku wydawał się być w porzadku
  • #6
    Giewka
    Level 8  
    Dziękuję za odpowiedź, sterownik uruchamia wentylator, kiedy czujnik w głowicy, wskazuje 100 stopni C.
    Odlaczyłem wentylator, i niestety dalej auto sie grzeje, a termostat nie otwiera obiegu.
    Liczę na dalesze sugestię
  • #7
    świerszcz.UK
    Level 22  
    No to masz uszkodzony termostat w takim razie
    Zaloz nowy termostat wahler polecam
  • #8
    Giewka
    Level 8  
    Niesety, ten który był jak i ten obecny nowy sprawdzałem w garnku i otwiera sie prawidłowo.
    Ja wiem ze to wszystko nie trzyma sie kupy, ale tak jest.
    Jedyny trop to taki że wyjście z nagrzewnicy jest ciągle chlodniejsze od wejscia, przewód dalej biegnie do termostatu, i tam jest wszystko chłodne. Pytanie jest dlaczego niema obiegu cieczy ? W normalnych warunkach w układzie jest obieg plynu a tu wyglada jakby pompa stała... ale jest 2 i dalej to samo.
  • #9
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Zdemontować termostat i w tedy porównać
  • #10
    Giewka
    Level 8  
    Też tak robiłem, wtedy dalej przewód dolny chłodnicy jest zimny a górny ciepły, wygląda jakby pompa nie pchała plynu przez układ a ciepło szło górą, dlatego górny przewód jest gorący.
  • #11
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Jeżeli masz nowa pompę i jesteś pewien 1000 a nie 100% że jest sprawna to masz zatkane kanały wodne innej możliwości nie ma

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zrzucić wąż przy chłodnicy do zbiorniczka wąż i lać wodę i tak z każdym przewodem w ukł chłodzenia nagrzewnice chłodnice blok silnika aż może coś wyleci lub nie wyleci i będzie wiadomo gdzie zatkane
  • #12
    Giewka
    Level 8  
    Jest taka szansa, ale czy to by nie wyszło podczas sprawdzania głowicy na szczelność lub przy rozbiórce głowicy?
    Biorę jeszcze pod uwagę że uszczelka pod głowicą zatyka kanał wodny bo poprostu nie pasuje? Ale 2 uszczelki i dalej to samo.. a problem wystąpił nagle. Zajmujemy się mechaniką 26 lat i to pierwsza taka zagadka. Oby do rozwiązania.
  • Helpful post
    #13
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Ty składales silnik?
    No to znasz zasadę bo wiesz o co chodzi w temacie uff
    To jeżeli brak termostatu pompa sprawna że dajesz rękę uciąć to jedyne co zostaje to zablokowane kanały wodne
    Plukaj chłodnice ściąg węże od nagrzewnicy i płukanie rozepnij ukł wodny w bloku i plukaj zobaczymy co z tego wyjdzie
  • #14
    Giewka
    Level 8  
    Tak ja składałem. Pompa wodna ma wirnik na miejscu, druga pompa dla pewności wrzucona dalej to samo.
    Kiedy dmucham w przewód nagrzewnicy to plyn leci przez caly układ czyli blok glowice i wypływa z drugiego wyjścia nagrzewnicy. Chlodnica jest sprawdzona i płyn przez nią przepływa jak trzeba.
  • #15
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Hmmm jesteś pewien że jest drożne? Bo z podanych objawów wygląda jakby chłodnica była zatkana lub blok silnika jak sam wiesz powietrzem wytworzysz większe ciśnienie niż wężem z wodą to i woda popłynie
    Miałem na myśli rozłączyć nagrzewnice i podać wodę w przeciwnym kierunku do obiegu co pozwoli na ewentualne wypchnięcie zanieczyszczeń to samo z blokiem chłodnica i cała reszta
  • #16
    Giewka
    Level 8  
    Dobry pomysł, spróbuje tak zrobić. Dziękuję za zainteresowanie się tematem.

    Dodano po 8 [godziny] 57 [minuty]:

    damian1115 wrote:
    Giewka wrote:
    Uszczelka pod głowicą, ktoś założy jakiś badziew plus krzywa głowica 0.25 oraz sprawdzenie płaszcza wodnego głowicy.

    Nie zrozumiałem tego zdania. To w końcu, wymieniona ta uszczelka czy nie, głowica była w planowaniu czy nie?


    W tym silniku powinna być uszczelka z wartstwą metalową a była papierowa.
    Obecnie jest nowa uszczelka, głowica została splanowana. Była krzywa 0.25 mm. Niesety to nie zlikwidowalo problemu.
  • #17
    świerszcz.UK
    Level 22  
    No to jak chłodnica zimna bez termostatu wygląda na zablokowana chłodnice przy jej wejściu
    Rozebrać i płukać cały uklad
  • #18
    mario8423
    Level 14  
    czasami się zdarza , że założy się uszczelkę odwrotnie jeśli obiema stronami wygląda jakby pasowała ale zazwyczaj kanały olejowe się wtedy zatykają bo chłodnicze większe są więc łatwiej zauważyć błąd.
  • #19
    Giewka
    Level 8  
    Układ wypłukany, woda bez problemu pojawia się każdym przewodzie. Lejąc wode w nagrzewnice przelewa sie odrazu przez czujnik temperatury w glowicy oraz korek w chłodnicy. Objawy są identyczne mówiąc wprost jak przy silniku w którym spadł pasek i pompa wody stoi.
    Uszczelka pod głowicą napisem Top do góry, wiec wykluczam jej złe założenie. Ciekawy przypadek. Przewód nagrzewnicy biegnie w kierunku króćca termostatu, podobnie jak w silnikach serio LF w fordach, mazdach i volvo. Może w tym przewodzie siedzi problem, sprawdzę to w poniedziałek.
  • #20
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Może obudowa termostatu z nią coś nie tak jest?
    No aż wierzyć się nie chce że wszystko jest jak być powinno a takie rzeczy się dzieją
    A może trzeba to odpowietrzacz jak stare BMW E34 E39?
  • #21
    mario8423
    Level 14  
    Ja z kolei miałem podobny problem w swoim aucie, mianowicie czujnik temperatury uszkodził się w bardzo wredny sposób ponieważ przy osiągnięciu 85st zaczynał gwałtownie pokazywać większą temperaturę więc też walczyłem z chłodzeniem (pompa termostat) ale finalnie podłączenie komputera wykazało niezrozumiały sygnał i po wymianie czujnika było w porządku, wentylator także przestał się załączać. Może po prostu trzeba zrobić diagnostykę komputerową.
  • #22
    Giewka
    Level 8  
    Dziękuje za sugestię, sprawdziłem układ pod tym względem. Czujnik wskazuje poprawną temp.
    Odpowietrzanie również wykluczam, przez tyle cykli rozgrzewania silnika i uzupełniania plynu, napewno jest juz odpowietrzony.
  • #23
    Lokalny bimbrownik
    Level 11  
    Termostat jak jest założony odpowietnikiem do góry i druga sprawa jak jest założony pasek osprzętu tzn w którą stronę kręci się pompa wody. Wiem że da się
  • #24
    Giewka
    Level 8  
    Witam, termostat odpowietrznikiem do góry.
    Pasek pompy założony w taki sposób że pompa kręci sie w lewo, czyli zasysa z chlodnicy/ nagrzenwicy i pcha w blok. Inaczej sie nie da, sprawdziłem z inną KIA 1.6 ceed.
  • #25
    1982czarny
    Level 1  
    Był bym wdzięczny co było przyczyną i jak to rozwiązałeś bo mam identyczny problem tylko ze ja mam nowy słupek po regeneracji na starym silniku było wdzystko okey
  • #26
    Giewka
    Level 8  
    Witam, mi nie udało się rozwiązać problemu, samochód został wydany, jego dalsze losy nie są mi znane.
    Pozdrawiam
  • #27
    andrzej20001
    Level 43  
    Odpal na zdjętych wężach z nagrzewnicy. Zalej do testu wodą.Bedzie widać od razu czy jest obieg plynu.