Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki

CelestynG 04 Apr 2020 10:40 1959 8
  • #1
    CelestynG
    Level 2  
    Mój pierwszy post więc witam wszystkich ?.

    Mam problem ze swoim autkiem Renault Clio 2.
    Po tygodniu jeżdżenie na dostawie zapal/zgaś, jednego dnia już rano nie było zapal.
    Wymieniłem świece i przewody(był już i tak na nie czas) ale to nie to.
    Dodam, że w tym tygodniu poprzedzającym na zimnym przed zagrzaniem się silnika pracował nierówno na 2-3 cylindrach przez chwile zanim zaczynały pracować wszystkie.
    Wymieniłem też czujnik położenia wału i sprawdziłem na złączce jest napięcie przy kluczyku na zapłonie więc to też nie to.
    Zmierzyłem na złączce, która dochodzi do cewki i tam na kluczyku w położeniu zapłon nie ma napięcia, czy powinno już wtedy być czy dopiero na starcie kiedy rozrusznik kręci?
    Dołączam zdjęcie tej złączki do cewki. Tam są trzy przewody, na każdym cisza.
    Panowie potrzebuje pomocy gdzie dalej szukać. Bezpieczniki wszystkie ok. Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki
  • #3
    CelestynG
    Level 2  
    Dziękuje za schemat..mimo ze jest to trochę dla mnie jak hieroglify 😉
    Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone, nieprzepalone a przekaźniki sprawne(te pod maską i te po stacyjką). Sprawdzam na różnych czujnikach i wszędzie jest napięcie na zapłonie(jakieś ~4v)
    Na tej mojej zlaczce do cewki zupełna cisza nawet przy kręceniu rozrusznikiem 0.0v.
    Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki
    Pytanie moje gdzie te trzy kabelki idą dalej bo jest ich tak wiele ze nie sposób dojść na czuja, wiązka żył jest tak gruba w peszlu i wszystkie w podobnych kolorach. Część idzie tutajtonchyba komputer(?)
    Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki
    Część idzie do bezpieczników i przekaźników pod maską. Moje pytanie gdzie tych trzech z cewki szukać.
    Czy to wina komputera może być ?
    Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki
    Miałem nadzieje ze to jakiś przekaźnik ale zaczynaja się schody proszę o wskazówki 😭

    EDIT:
    Znalazłem w tej kostce od ECU(po oporności)
    w zlaczce tak ponumerowalem Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki
    I kolejno:

    2 w zlaczce do cewki jest w kostce ECU pod pinem 1
    3 w zlaczce do cewki jest w kostce ECU pod ponem 32
    Renault Clio 2 1.4 - Brak iskry, brak napięcia na złączce do cewki
    Czy może to być jakiś utracony minus tej 1.
    Niewiele mi to pomogło ze znalazłem te przewody.
  • #4
    genek1000
    Level 34  
    Z tego co kojarzę to dwa zewnętrzne przewody to sterowanie "-" cewki z komputera .
    Środkowy to "+12v" po zapłonie w trakcie kręcenia rozrusznikiem .
    Dobrze by było podłączyć komputer żeby zobaczyć czy są obroty silnika , czy jest napięcie po zapłonie i czy immobilizer nie jest zablokowany .
  • #5
    CelestynG
    Level 2  
    Dzięki za odpowiedz.
    Napięcia po zapłonie nie ma, nawet przy kręceniu rozrusznikiem.
    Masz racje, dwa idą do ECU trzeci idzie do przekaźnika. Przekaźniki stykają-dzialaja ale jak badam omomierzem to wszędzie z 1. zmienia się na 0.0 tzn tak zmienia się ta wartość aż końcowi spada do 0.0- czy on jest sprawny ?
    Immo tam nie było, bie działało było zdjęte.
    I pytanie kolejne- czy jeśli kupię zamienny ecu i go podepnę to muszę coś konfigurować cyz jak będzie od tego samego to powinien działać. Jestem zielony dlatego to pytanie a nie mam czasu by się z tym bawić miesiąc. Wole powymieniać co może być do wymiany-mechanik odpada z powodu transportu autka jestem skazany na siebie i ewentualna pomoc z forum 😕
  • #6
    genek1000
    Level 34  
    CelestynG wrote:
    Napięcia po zapłonie nie ma, nawet przy kręceniu rozrusznikiem.

    To rozumiem . Później piszesz
    CelestynG wrote:
    Przekaźniki stykają-dzialaja

    tego już nie kumam
    CelestynG wrote:
    Przekaźniki stykają-dzialaja ale jak badam omomierzem to wszędzie z 1. zmienia się na 0.0 tzn tak zmienia się ta wartość aż końcowi spada do 0.0- czy on jest sprawny ?

    Czy ten przekaźnik cyka podczas kręcenia rozrusznikiem / lub podczas pierwszy kilku sekund po włączeniu zapłonu ?
    Czy jak go wyciągniesz to w podstawce masz cały czas dwa napięcia gdy zapłon jest włączony ?
    Zrób sobie próbówkę z żarówki i sprawdzaj żarówką .
    Jeśli napięcia są dwa to czy pojawia się trzecie - przekaźnik włożony / zapłon lub kręcenie rozrusznikiem
  • #7
    CelestynG
    Level 2  
    Przekaźnik działa/styka bo sprawdzałem działanie jak go wyciągnąłem na aku podpiąłem plus minus

    Przepraszam ale jest taka pozna godzina ze resztę posta postaram się jutro zrozumieć 🙂
    Przy okazji popaliłem dwa bezpieczniki(myślałem ze ten pierwszy styk ze złączki do cewki to minus, myślałem ze gdzieś jest zgubiony to go poprowadziłem „ręcznie”do masy, tak dodatkowo-ale miałeś racje to nie jest minus 😆
    Wiec dzisiaj ogarnalem te bezpieczniki, jutro przychodzi nowy-używany ecu ten sam model te sam numery wszystko, zobaczę jutro. Przekaźniki chyba są okej ale z tą żarówka dobry pomysł tylko na obecna godzinę już moje neuronki tej ilości wiedzy nie przetwarzają, jutro to przeczytam raz jeszcze. Dzięki za odzew, będę walczył dalej.
  • #8
    Krefta
    Level 3  
    Witam i jak doszedłeś do tego bo mam ten sam problem.
  • #9
    zuzia3521
    Level 16  
    Jeżeli kupisz ecu to ktoś musi ci ogarnąć immo .Na starym ecu możesz jeszcze sprawdzić czy słychać pompę paliwa jeżeli nie to możesz podać na próbę dać + po zapłonie kabelkiem do cewki i zobaczyć czy zapali .