Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,7TD - silnik gaśnie podczas jazdy - help!

Huran 30 Wrz 2005 15:03 5924 10
  • #1 30 Wrz 2005 15:03
    Huran
    Poziom 2  

    Silnik (diesel) gaśnie podczas jazdy, kiedyś to zdarzało się tylko podczas jazdy na "luzie" i tylko przy niskim poziomie paliwa natomiast teraz silnik gaśnie już nawet podczas jazdy z połową baku (najpierw traci zupełnie moc a po chwili gaśnie). Czy to wina elektryki? Co może być nie tak?
    samochod: Opel Astra 1,7TD 95r.

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

    1 10
  • #2 30 Wrz 2005 15:05
    damkoz
    Poziom 19  

    W pierwszej kolejności proponuje wymienić filtry paliwa i ew pompę.

    0
  • #3 30 Wrz 2005 15:12
    Huran
    Poziom 2  

    damkoz napisał:
    W pierwszej kolejności proponuje wymienić filtry paliwa i ew pompę.


    Filtry paliwa były wymieniane stosunkowo niedawno. Czy to na pewno pompa?

    1
  • #4 30 Wrz 2005 15:19
    tzok
    Moderator Samochody

    Pompę paliwa możesz sprawdzić we własnym zakresie... nie chodzi o pompę wtryskową, tylko o elektryczną/mechaniczną (nie wiem jaka tam jest) pompkę niskiego ciśnienia.

    2
  • #5 30 Wrz 2005 15:25
    damkoz
    Poziom 19  

    Nie mam pewnosci, gdyż może być sporo elementów które wywołują taki objaw - co do pompy chodziło mi bardziej o sprawdzenie ew. naprawę bo wymiana to bardzo duży koszt. Zbliżony objaw miałem w escorcie 1.8D tam w trakcie jazdy silnik gasł i ponownie trzeba go było odpalić i z tym bywały kłopoty. Okazało się że przetarty był przewód paliwowy przy filtrze i dostawało się tam powietrze. Na mysl co sprawdzić przychodzą mi jeszcze wtryskiwacze ale jeżeli są juz wyrobione to przy ruszaniu ew przyspieszaniu widoczny jest czarny dym z rury wydechowej. Nie znam dokładnie wersji silnika z turbiną więc to są spostrzeżenia i nie stawiam diagnozy że to napewno to, tylko sugeruje czym ja bym się zainteresował.

    0
  • #6 30 Wrz 2005 15:32
    Huran
    Poziom 2  

    Kiedy gaśnie to też mam problemy z ponownym zapaleniem - dopiero za 4-5 razem odpala. Dziwne jest to że kiedyś gasł tylko przy niskim poziomie paliwa - po prostu jeździłem zawsze mając przynajmniej połowę baku i było dobrze ale teraz to się znacznie pogorszyło.

    Gdzie najlepiej to naprawić - nie chce jechac do bylejakiego warsztatu gdzie mi wymienią kupę prostych części, wydam 300zł i tak to nic nie pomoże. Może pojechać do serwisu opla?

    0
  • Pomocny post
    #7 30 Wrz 2005 15:39
    damkoz
    Poziom 19  

    Jeśli chodzi o serwis ta tam moze być tak ze wydasz 3000zł ponieważ stwierdzą że pompę lub inny element trzeba wymienić (oni się w naprawy nie bawią). Proponuje znaleźć jakiś dobry warsztat w okolicy - taki który się specjalizuje w dieslach bo nie każdy fachowiec umie naprawiać ropniaki.

    0
  • Pomocny post
    #8 30 Wrz 2005 15:46
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Miałem podobny problem z Oplem omegą taż jak było mało paliwa to gasł i ciężko zapalał. Tam problem był dziwny bo winny był kabel od masy silnika. Zobacz jak tam twoje kabelki i taśmy.
    POZDRAWIAM

    0
  • #9 30 Wrz 2005 16:42
    mactronic
    Poziom 20  

    Sprawdź przewody paliwowe. W zbiorniku na rurce zasysająej paliwo powinna być siatka (nie jestem pewien czy tak jest w tym Oplu), zdarza się, że ta siatka opuści swoje miejsce i do rurki dostaną się zanieczyszczenia, które okresowo blokują przepływ paliwa. W takim przypadku trzeba przedmuchać przewód zasilający( odkęcić go przy filtrze i przedmuchać w kierunku zbiornika). Po tej operacji trzeba oczywiście odpowietrzyć układ.

    0
  • #10 30 Wrz 2005 16:47
    Sylwester
    Poziom 18  

    Witam :)
    Podobna sytucja w mercedesie ( diesel ) samochód podczas jazdy gasł bez wyraźnej przyczyny, odpalanie " jak mu się zachciało ". Wizyta w autoryzowanym serwisie nic nie dała ( próba rozmowy z "fachowcami " z elektrody też nic - zmowa milczenia ? ) . Winnym okazał się moduł z przekażnikami znajdujący sie w puszce obok komputera - oczywiście pospolite zimne luty .

    P.S w serwisach oczywiście sugerowano pompę - sam komputer i masę innych "magicznych " rzeczy .

    Pozdrawiam :)

    0
  • #11 30 Wrz 2005 18:01
    Huran
    Poziom 2  

    mactronic napisał:
    Sprawdź przewody paliwowe. W zbiorniku na rurce zasysająej paliwo powinna być siatka (nie jestem pewien czy tak jest w tym Oplu), zdarza się, że ta siatka opuści swoje miejsce i do rurki dostaną się zanieczyszczenia, które okresowo blokują przepływ paliwa. W takim przypadku trzeba przedmuchać przewód zasilający( odkęcić go przy filtrze i przedmuchać w kierunku zbiornika). Po tej operacji trzeba oczywiście odpowietrzyć układ.


    Teraz mi się przypomniało, że poprzedni właściciel wspominał coś o zanieczyszczeniach w zbiorniku - to będzie pierwsza rzecz jaką sprawdzę.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo