Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co zrobić, aby skutecznie zablokować edycję pliku excel dla kilku użytkowników?

husky10 04 Apr 2020 18:59 873 15
    husky10
    Level 10  
    Witam
    Mam pytanko? Mam kilku użytkowsników jednego pliku excel, który jest zabezpieczony hasłem aby go nie edytować. Jednakże uzytkownicy otwierają go jako "tylko do odczytu" po czym zapisują jako kopię gdzie juz można roić wszzystko Jak temu zapobec. Czy mozna zblokować opcję "zapisz jako" aby uniemozliwić tworzenie kopii. Dodam, ze jestem totalnym laikiem. :-(
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
    vieleicht
    Level 36  
    Z poziomu Excela nie można tego zabronić.

Możesz jeszcze zablokować arkusz (komóki arkusza) wewnątrz na hasło. Jednak w zależności od tego do czego ten plik ma służyć, niekoniecznie może to być dobre rozwiązanie. Czy użytkownicy mają później coś z tym plikiem zrobić edytować na własne potrzeby, czy np. tylko wydrukować zawartość?
    ta_tar
    Level 37  
    A na tym plik, ci użytkownicy mogą coś z nim robić czy tylko oglądać?
    Edycja: za późno zapytałem o to samo.
    clubs
    Level 36  
    husky10 wrote:
    Czy mozna zblokować opcję "zapisz jako"

W thisworkbook dodaj wpis
    Code: vbscript
    Log in, to see the code
    vieleicht
    Level 36  
    clubs wrote:
    husky10 wrote:
    Czy mozna zblokować opcję "zapisz jako"

W thisworkbook dodaj wpis
    Code: vbscript
    Log in, to see the code

Ale jak nie włączy/zaakceptuje obsługi makropoleceń, to nie zadziała.
    clubs
    Level 36  
    vieleicht wrote:
    Ale jak nie włączy/zaakceptuje obsługi makropoleceń, to nie zadziała

Generalnie excel nie ma żadnych zabezpieczeń.
    vieleicht
    Level 36