Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 2,0 2006 - Zwarcie podczas ładowania akumulatora, nie działają np. kie

internecik 05 Apr 2020 13:25 4713 5
  • #1
    internecik
    Level 8  
    Podczas podłączania prostownika do akumulatora w VW Sharanie 2,0 TDI z 2006 r przez przypadek pomyliłem bieguny. Przez dosłownie pół sekundy zaiskrzyło przy klemie i wówczas zorientowałem się co zrobiłem i szybko odłączyłem prostownik.

    Po tym zdarzeniu nie działają między innymi kierunkowskazy (oba) oraz centralny zamek. Gdy włączę kierunkowskaz, to na tablicy nawet nie miga strzałka w lewo lub prawo. Spalił się też bezpiecznik w niefabrycznym radiu. Poza tym samochód sprawny.



    Sprawdzałem bezpieczniki w skrzynce i wszystkie są dobre (nie przepalone), ale na bezpiecznikach nr. 55, 61, 62 nie ma prądu na wejściu i wyjściu. Sprawdzałem próbówką, oczywiście na włączonym zapłonie i kierunkowskazie.

    Co jeszcze mogę samemu zrobić aby znaleźć i usunąć przyczynę awarii? Z góry bardzo dziękuję za pomoc.


    PS. Nie wiem czy to ma związek, ale od jakiegoś czasu mniej więcej za skrzynka bezpieczników czasami słyszałem odgłosy podobne do szurania mokrym butem po wycieraczce. Te odgłosy pojawiały się przeważnie w zimie rano, teraz już rzadziej. Zauważyłem, że występowało to nawet przy wyłączonym silniku, ale włączonym webasto.

    VW Sharan 2,0 2006 - Zwarcie podczas ładowania akumulatora, nie działają np. kie
  • #2
    robert10
    Level 14  
    Jeśli jest możliwość podłączyć vag-a vcds-a i wykasować błędy w sterownikach , które myślę ,że sie pojawiły przy takim przepięciu ewentualnie spróbuj odłączyć akumulator na chwilę .Spotkalem się już nie raz ,że przy zwarciu potrawi zablokować sterowniki być może to tylko to oczywiście przyjmuje ,że bezpieczniki wszyskie sprawdzone..pozdrawiam
  • Helpful post
    #3
    decybel91
    Level 42  
    Pod maską koło akumulator masz skrzynkę bezpieczników. Mały ostatni bezpiecznik fioletowy 3a możesz zastąpić jasnobrązowym 5 lub 7.5a.
  • #4
    internecik
    Level 8  
    decybel91 wrote:
    Pod maską koło akumulator masz skrzynkę bezpieczników. Mały ostatni bezpiecznik fioletowy 3a możesz zastąpić jasnobrązowym 5 lub 7.5a.

    Wspomniany bezpiecznik okazał się spalony. Wymieniłem go i już wszystko działa.

    Za co odpowiada ten bezpiecznik? Czy zmiana z 3A na 5A będzie bezpieczna?
  • #5
    internecik
    Level 8  
    Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną awarię prawdopodobnie związaną ze zwarciem powstałym podczas odwrotnego podłączenia prostownika: nie działa nawiew. Na wyświetlaczu pojawia się tylko jedna kreska, nie można zwiększyć siły nawiewu. Dopiero przy ustawieniu najniższej temperatury (LO) można bardziej "regulować" siłę nawiewu, ale tylko w zakresie 1, 5, lub 7 (max). Nawet gdy na LO ustawię max, to z kratki i tak żadne powietrze nie.

    Na filmie w załączniku dokładnie widać opisany problem. Jaka może być tego przyczyna?



  • #6
    bodzior
    Level 16  
    Wypadało by sprawdzić błędy klimatronika ewentualnie odłączyć aku i zresetować to wszystko.
    Nie wykluczone że jakiś bezpiecznik jeszcze leży.