Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 Mk1 ''08 - brak świateł pozycyjnych z jednej strony

05 Apr 2020 22:19 744 7
  • Level 10  
    Witam
    Wczoraj podłączałem wiązkę elektryczną haka.
    Do przewodów przy tylnych lampach zastosowałem szybkozłączki, do których wpinałem poszczególne zasilania.
    Po wpięciu wszystkich przestały świecić światła pozycyjne prawe-tylne.
    Wszystkie pozostałe działają bez zarzutu.
    Sprawdziłem również szybkozłączkę, którą wpinałem się w światła.
    Nie ma na niej zasilania.
    Zaznaczę, że pozycyjne prawe-przednie świeci.
    Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 10  
    Bezpiecznik - sprawdzony,
    dodatkowo - przy przepalonym bezpieczniku prawy przód by nie świecił.
  • Level 22  
    Zobacz czy świecą ci lampy podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
  • Mercedes specialist
    Jak to gniazdo przyczepy wpinałeś? Bezpośrednio pod lampy?
    lamper1 wrote:
    Bezpiecznik - sprawdzony

    Tak przy okazji: mógłbyś mi powiedzieć, które bezpieczniki odpowiadają za światła pozycyjne w tym aucie?
  • Level 10  
    castin wrote:
    Zobacz czy świecą ci lampy podświetlenia tablicy rejestracyjnej.


    Oświetlania tablicy rejestracyjnej świecą.
  • Mercedes specialist
    Jak widać odpowiedzi na moje proste pytania nie padły. Powiem ci dlaczego: bo bezpieczników wcale nie sprawdzałeś. Oparłeś się na logice, że skoro przód świeci - to bezpiecznik jest dobry. A tymczasem bezpieczników topikowych w obwodach świateł pozycyjnych nie ma. Są bezpieczniki elektroniczne wewnątrz modułu BSI. Dlatego zapytałem, jak podłączyłeś gniazdo. Bo jeżeli bezpośrednio do lamp (a wszystko na to na razie wskazuje) to masz dużą szansę przeciążyć obwody wewnątrz tego modułu. A BSI to nie jest koszt 20 groszy za bezpiecznik - to praktycznie większość funkcji elektronicznych pojazdu (łącznie z immobilizerem). Wymiana nie jest ani prosta, ani tania. W tym przypadku powinien być zastosowany koniecznie moduł przyczepy nie obciążający dodatkowo instalacji oryginalnej pojazdu.
    Natomiast jeżeli chodzi o pytanie zasadnicze - to po prostu spartaczyłeś robotę. Bo jeżeli do obwodu świateł pozycyjnych wpinasz niepodłączony do niczego kabel i obwód przestaje działać - no to co można o tym myśleć?
    Wypnij szybkozłaczkę i odłącz kabel który podłączyłeś do pozycyjnych i zobacz, czy pozycyjne się pojawią. Jeżeli nie - sprawdź, czy szybkozłączka nie przecięła kabla w tym miejscu całkowicie. Jeżeli dalej światła nie będzie to pozostaje sprawdzenie lampy - chociaż jest mało możliwe, żeby padły dwie żarówki na raz.
  • Level 10  
    Po dłuższej przerwie powracam do tematu.
    Bezpieczniki - sprawdziłem już na początku.
    Zarówno te w komorze silnika, jak i pod kierownicą.
    Wszystkie są dobre.
    Sprawdziłem również następujące rzeczy:
    - czy przez przypadek nie przeciąłem przewodu - "przedzwoniłem" przewód, do którego się wpinałem, wkłuwając się cienką igłą 50cm przed jego zakończeniem do styku w oprawce żarówki - jest OK.
    - napięcia na poszczególnych stykach wtyku - przy wypiętej wtyczce na stykach kierunkowskazów oraz stop jest napięcie 8,5V - na styku świateł pozycyjnych brak.
    W odniesieniu do poprzedniej odpowiedzi - tak wpinałem gniazdo przyczepy do instalacji poprzez uniwersalny moduł haka.