Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Identyfikacja UPS-a i rodzaju akumulatorów.

jarekvolvo 06 Apr 2020 13:08 564 10
  • #1
    jarekvolvo
    Level 9  
    Identyfikacja UPS-a i rodzaju akumulatorów. Witam Szanownych :)
    Wygrzebałem ze starych gratów UPSa - bez akumulatorów. W środku miał karteczkę z rysunkiem dwóch połączonych szeregowo akumulatorów, jednak z opisem "dwa aku żelowe, 12v 6,5 Ah " Czy dobrze rozumiem, że ups zasilany jest napięciem 24v ?? Czy mają tam być jednak dwie szóstki w szereg, dające 12V ?
    Starałem się odnaleźć to pudło w necie, ale "jako" mi nie wyszło ;(
    Identyfikacja UPS-a i rodzaju akumulatorów. Identyfikacja UPS-a i rodzaju akumulatorów. Identyfikacja UPS-a i rodzaju akumulatorów.
  • #2
    jarekvolvo
    Level 9  
    Dzięki :)
    Ale nadal nie wiem, o co chodziło z tymi dwoma sztukami... . Oprócz rysunku, w pudle są odpowiednie przewody do podłączenia w takim leżącym układzie.. .
    A czy jest możliwość podłączenia na zewnątrz aku samochodowego, np 40 Ah - zasilacz będzie w stanie go nakarmić ?? w odpowiednio długim czasie oczywiście..
  • Helpful post
    #3
    oldking
    Level 32  
    Dwa akumulatory 12 V to daje 24V, musisz mieć 2 szt samochodowych połączonych szeregowo. Naładuje je tylko będzie to trwało tydzień lub 2.
    A tak przy okazji wygląda na porządny sprzęt.
  • #4
    jarekvolvo
    Level 9  
    varga janos wrote:
    Hello !
    Yes.
    Varga Janos



    Köszönöm, üdvözlettel !! :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    oldking wrote:
    Dwa akumulatory 12 V to daje 24V, musisz mieć 2 szt samochodowych połączonych szeregowo. Naładuje je tylko będzie to trwało tydzień lub 2.
    A tak przy okazji wygląda na porządny sprzęt.


    Oczywiście :D , z większymi aku nie mam problemu.. .
    A czy bezpieczne/możliwe jest włączenie upsa bez akumulatorów w celu sprawdzenia napięcia ładowania ? Czy szlag nie trafi przetwornicy bez obciążenia, podobnie, jak końcówki mocy w cbradiu bez anteny ?
  • #5
    jarekvolvo
    Level 9  
    Igen, köszönöm. :D De sajnos a csatlakozás után nem indul el :(
  • #6
    oldking
    Level 32  
    Rozumiem że po podłączaniu akumulatorów (zakładam że prawidłowo) UPS nie uruchomił się ?
    Może nie posiadać zimnego startu podłącz do prądu, sprawdź bezpiecznik z tyłu, sprawdź bezpieczniki na płycie UPSa.

    "Service manual" - prawdopodobnie marzenie.
  • #7
    jarekvolvo
    Level 9  
    varga janos wrote:
    Hello !
    Service manual ?

    Nem találtam információt az interneten. Ez egy nagyon régi eszköz ...

    Dodano po 4 [minuty]:

    oldking wrote:
    Rozumiem że po podłączaniu akumulatorów (zakładam że prawidłowo) UPS nie uruchomił się ?
    Może nie posiadać zimnego startu podłącz do prądu, sprawdź bezpiecznik z tyłu, sprawdź bezpieczniki na płycie UPSa.

    "Service manual" - prawdopodobnie marzenie.

    Na pierwsze wrażenie wyglądało, że ma chęć wystartować. Bez obciążenia po włączeniu zasilania na sekundę zapala się "inverter", potem przechodzi na "charge" i rzeczywiście napięcie na bateriach delikatnie podnosi się. Jednak pod obciążeniem tylko monitora wyłącza się całkowicie.
    Mam też drugi egzemplarz, równie stary, na pojedyńczy aku 12 V. Niestety, efekt identyczny.. :(
  • #9
    jarekvolvo
    Level 9  
    Tak, baterie są ok, sprawdzone..
  • Helpful post
    #10
    oldking
    Level 32  
    Teraz to już tylko dobry elektronik, pytanie tylko czy warto naprawiać (sprzęt stary jest i do tego koszt naprawy) może kupić działający a ten sprzedać na części.
  • #11
    jarekvolvo
    Level 9  
    Qurcze, :D niespodzianka :shocked!:
    Do tego drugiego skubańca z pojedyńczym aku wstawiłem stary, agonalny akumulator, miał niecałe 9V. Zostawiłem na dobę na jego "własnym" ładowaniu - dziś sprawdzam - dzwoniec startuje prawidłowo, reaguje na zaniki, przy 100 watach obciążenia podaje napięcie 231 V. Nie wiem, o co mu chodziło, nowy aku inaczej pachniał ??