Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diody LED sterowane przez wifi + czujnik światła i ruchu - NodeMCU + ESP8266

warrantytodeath 06 Kwi 2020 17:54 963 0
  • Cześć!

Pochwalę się Wam swoim projektem, który chcę wykonać. Jednocześnie proszę o uwagi, pomysły udoskonalenia czy uproszczenia układu. Zaznaczę jeszcze, że jestem bardziej programistą niż elektronikiem, ale czasami lubię sobie coś przylutować :) Dlatego też proszę spojrzeć na projekt z dystansem - jest to projekt hobbistyczny, który został stworzony "bo tak".

Zamierzam zrobić "lampkę" składającą się z siedemnastu diod LED. Będą one sterowane przez mikrokontroler modułu NodeMCU V3, który zawiera w sobie moduł wifi ESP8266. Chcę, aby diody reagowały na dwa sygnały: czujnik zmierzchu oraz czujnik ruchu i aby zapalały się tylko gdy jest ciemno i zostanie wykryty ruch. Chcę również sterować ich jasnością za pomocą sygnału PWM. (właściwie to już to zrobiłem podłączając diody przez rezystor do pinów Arduino - teraz chcę trochę powiększyć ten projekt).
    Może zapytacie w jakim celu NodeMCU z modułem wifi, a nie jakieś zwykłe ESP. Skoro wifi, to pewnie sterowanie telefonem. A jakże! Zamierzam zrobić aplikację, którą będę mógł sterować diodami m. in.: włączeniem/włączeniem poszczególnych sekcji, ich jasnością, kolejnością włączania, czy innymi ustawieniami np. progiem czujnika zmierzchu.

Do projektu użyję następujących elementów:
    - Moduł NodeMCU V3 - logika 3,3V, 10 pinów GPIO z możliwością sterowanie PWM (użyje 7) Więcej informacji o module
    - PowerBank 8000mAh - będę nim zasilał zarówno NodeMCU (poprzez kabel usb), jak wszystkie inne elementy. Napięcie 5V, max prąd 1A.
    - Kolorowe diody LED 5mm dokładnie takie
    - Tranzystory PN2222 800mA 40V (według allegro, ale [ulr=https://www.onsemi.com/pub/Collateral/PN2222-D.PDF]DataSheet[/url] mówi co innego)