Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z Stihl Fs55 - odpalanie,obroty

dawciou22 06 Apr 2020 20:15 1200 2
  • #1
    dawciou22
    Level 3  
    Witam,mam problem z kosą stihl fs55, na wstępie mówie,zejestem trochę niedoświadczony w tych sprawach.
    Kiedyś miała problemy z odpalaniem więc wziąłem się za rozebrania gaźnika i przeczyszczenie.Nic nie dało pomimo,że membrany było ok.
    Oddałem do serwisu powiedzieli,że gaźnik do wymiany.Jednak go nie wymieniłem.
    Kosa nawet nie chciała odpalic po paru godzinach pracy(ale jak juz odpaliła to ładnie chodziła) przez dłuższy czas),i ciężko wchodziła na wysokie obroty(trzeba było powoli dodawać gazu żeby nie zgasła)
    Wczoraj postanowiłem sie za nią wziąć jeszcze raz.
    Rozebrałem gaźnik wyczyściłem znów,złożyłem.Tym razem po odpaleniu(też trzeba było się naszarpać żeby odpaliła) bez problemu wskakiwała na duże obroty lecz po paru sekundach gasła(tak jakby gdzieś paliwo nagle przestało podawać,albo regulacja bo wkręciłem 2 srubki na maxa i jeden obrot w tył) za każdym razem po paru sekundach gaśnie...
    Zdjąłem świecę i poswieciłem latarka i zobaczyłem rysy na tłoku(na froncie) nie wiem czy tak powinno byc czy nie.
    Jutro jadę kupić ten gaźnik oraz uszczelniacze wału.
    Wszystkie przewody paliwowe niepozapychane.
    Stąd moje pytanie czy to na pewno wina gaźnika czy coś z tym tłokiem może byc nie tak?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    misiekpb
    Level 22  
    Rysy na tłoku raczej nie wróżą nic dobrego. Najprawdopodobniej zatarta. Tłok powinien być gładki. Narazie nie kupuj gratów. Szkoda pieniędzy.
  • #3
    Mierzejewski46
    Level 34  
    Na tłoku to mogłeś widzieć na denku rysy, a to nic złego. Gdybyś napisał na głazi cylindra to co innego. Gładzi tłoka przez otwór świecy nie dojrzysz. Jak targasz za linkę to czujesz wyraźnie opór kompresji? Jeśli czujesz takie przeskakiwanie to dobrze. Gaźnik najlepiej niech w Shtilu ci wymienią to od razu wyregulują dawkę i obroty. Przypominam dwusów jest smarowany olejem zawartym w paliwie(mieszanka) i jakiekolwiek odstępstwa od ustalonej fabrycznej dawki spowodują zniszczenie silnika. Samodzielne regulacje są wysoce niewskazane. Bo wtedy to ją naprawdę zatrzesz. Powodzenia.