Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 98... Slaby sygnal z radia....

Hubi1981 30 Sep 2005 19:56 17865 20
  • #1
    Hubi1981
    Level 11  
    Witam mam seata i zmienilem radio na pioneer deh 4700 slabo odbiera stacje wtyczka i kabel oki, wyczytalem na forum ze

    Jeśli w twoim VW, Seacie lub Skodzie masz niefabryczne radio, z którego jest coś niezadowalający odbiór, to prawie pewne jest że nie posiadasz w instalacji antenowej zasilacza wzmacniacza antenowego, (wzmacniacz wbudowany jest w fabryczną antenę) i który wysyła zasilanie po kablu antenowym. Jest to niewielki element w kształcie walca średnicy 1,2 cm, długości ok. 10cm, wpięty pomiędzy radio i wtyk fabrycznej anteny. Bez niego fabryczna antena po prostu nie działa...

    czy mam kupowac wzmacniacz antenowy i go podlaczyc pod antene....
  • #2
    Krzychu7
    Level 40  
    Witam. Prawdopodobnie wzmacniacz już masz przy antenie. Musisz zalożyć tzw. sepataror antenowy. Posiada on wejście dla przewodu z anteny, wyjście do radia oraz dodatkowy przewód, który podłącza się pod +12[V] gdy radio jest załączone (praktycznie: jest to wyprowadzone z radia sterowanie elektryczną anteną-gdy załączysz radio pojawia się tam +12[V]). Twój wzmacniacz po prostu nie jest zasilany i dlatego radio szumi. Poprzednie radio posiadało ten separator w środku. Jeśli jeszcze je posiadasz, to możesz sprawdzić czy po włączeniu na gnieździe antenowym pojawia się +12[V].
  • #3
    Radeon 24
    Level 24  
    Witam!! Dogrzeb sie do podstawki anteny i zobacz czy od niej nie odchodzi maly osobny kabel - na ogol czarny dlug. 15 cm. zakonczony mala wtyczka i idacy dalej w instalacje samochodu. Jesli jest tak to prawie na pewno ten kabel bedzie sie konczyl przy wtyczce zasilajacej do radia i bedzie koloru niebieskiego (standard ISO). Musisz wteczas polaczyc wyjscie z radia na elektryczna antene do tego przewodu w samochodzie (wspomnianym wczesniej przewodzie).
    Druga opcja -jesli nie masz kabla wychodzacego z podstawy anteny (oczywiscie procz koncentryka!!) to robimy tak: bierzemy kondensator ok. 10nF (do odciecia skladowej stalej -prosciej do odciecia stalego napiecia) i montujemy go w szereg z przewodem antenowym. Za tym kondensatorem w strone anteny!! podajemy +12V (np. z przewodu wspomnianej wczesniej elektrycznej anteny wychodzacego z radia).

    Po tych operacjach odbior stacji radiowych napewno Ci sie poprawi.
    Powodzenia!!
    Jeszcze jedno: jak masz wprawe w dlubaniu w elektronice to wszystko ladnie zintegrujesz w radiu- mowa o dodaniu "separatora" w postaci kondensatora (no chyba ze ono jest na gwarancji)

    Dla latwiejszego zrozumienia dolaczam "rysunek pogladowy"
  • #4
    Hubi1981
    Level 11  
    Czyli nie ma sensu kupowac na allegro wzmacniaczy po 20zl jesli moge zalozyc kondensator.......
  • #5
    Slawek J
    Level 30  
    Czasami sie te wzmacniacze ( sa przy antenie pod podsufitka ) uszkadzaja lub jesli nie miales radia wczesniej i mozesz tego stwierdzic ze na innym dzialalo dobrze, nie masz wzmacniacza wcale i sygnal radiowy jest taki jaki jest. Ja w swoim vw polo go nie mialem i do tego ukrecony byl bat od anteny, kupilem wzmacniacz i bat i wszystko dziala.
    Pozdrawiam.
  • #6
    Radeon 24
    Level 24  
    Odkrec podstawke od anteny. W podstawce od spodu beda dwie srobki. Wykrec je. Tak rozbierzesz antene. Po rozebraniu zobaczysz plytke z elektronika SMD i jesli ona tam bedzie to 100 procentowo bedziesz pewien ze masz ten wzmacniacz.

    PS. To co Ci narysowalem to nie wzmacniacz tylko tzw. separator antenowy do zasilania tego wzmacniacza. Koszt kondensatora to ok. 10gr
  • #7
    nom
    Level 23  
    Oprocz kondensatora powinno sie puscic zasilanie anteny +12V przez dlawik. Najprosciej kup sobie separator od anteny siatkowej dostepny w sklepach RTV za 5zl, dolutuj koncowki i po klopocie. :-)
  • #8
    Hubi1981
    Level 11  
    ale separator od anteny siatkowej moge zasilic 12v....

    ale chyba tak bo antena domowa tez jest zasilana przez zasilac i chyba idzie 12v,,,,
  • #9
    Radeon 24
    Level 24  
    Kolego nom , zasilanie wynika chyba z mojego "pogladowego" rysunku?
  • #10
    Hubi1981
    Level 11  
    radeon24 podaj mi swoje gadu gadu moje to 2355538 mam kilkaq pytan....
  • #11
    nom
    Level 23  
    Radeon 24 wrote:
    Kolego nom , zasilanie wynika chyba z mojego "pogladowego" rysunku?


    No właśnie zasilanie powinno pójść przez dławik, bo o ile dobrze pamiętam ze szkoły to źródło napięcia dla składowej zmiennej stanowi zwarcie.
    Ale jak +12V idzie z radioodbiornika (antena aktywna lub wysuwana) to pewnie jest już odfiltrowane (dławik jest w radioodbiorniku). :-)
    Kondensator szeregowy też pewnie jest w głowicy radia, ale nie zaszkodzi dać drugiego. :-)
  • #12
    vvaldek
    Level 28  
    jesli jest to antena wysuwana to prawdopodobnie jest słaby styk pomiedzy segmentami i pomoze wymiana na nową . tak miałem w oplu
  • #13
    Remik71
    Level 24  
    Panowie najprościej sprawdzić obecność wzmacniacza w korpusie anteny dachowej omomierzem. Jeśli go brak wówczas pokaże nam dziurę, a w przypadku jego obecności dostaniecie dużą rezystancję. Tak sprawdziłem obecność wzmacniacza w vw polo z polskiego salonu. Autko to nic nie miało, poza tym co jest niezbędne do jazdy:) Np: kabel od fabrycznej anteny kończył się pod dywanikiem pasażera. Nie było wcale instalacji radiowej, głośników, ani uchwytów do nich - tandeta.
    Pozdr.
  • #14
    nom
    Level 23  
    Remik71 wrote:
    anteny kończył się pod dywanikiem pasażera. Nie było wcale instalacji radiowej, głośników, ani uchwytów do nich - tandeta.
    Pozdr.

    Polskie realia, kumpel kupił fabię classic na słowacji i miał o wiele bogatsze wyposażenie niż ja w classicu kupionym w Polsce.
  • #15
    ziolek
    Level 14  
    Miałem ten sam problem tylko w Ibiza model 99-01. Przy antenie jest wzmacniacz. Orginalne radia do seata zasilają go. Wystarczy zamontować separator antenowy poprzez który zasilać będziemy wzmacniacz. Mozna go sobie zrobić lub kupić za 20 zł na Wolumenie. Ja zrobiłem i wszystko jest ok. Niektórzy proponowali wywalić wzmacniacz z anteny ale ja się w to nie bawiłem. Wiem, że problem ten dotyczy między innymi seata, skody audi. Schemat w załączniku.

    a tu coś więcej

    http://www.elektronet.prv.pl/r038.htm
  • #16
    muktaiczi
    Level 2  
    jak mam podlaczyc zmieniarke cd do wzmacniacz i radia radio seata alhambry
  • #18
    muktaiczi
    Level 2  
    :D mi tak normalnie nie pójdzie chyba :(,sprawa jest taka :) wyciągnęłam radio z seata alhambry wraz ze zmieniarka z zamiarem podlaczenia owego radyjka w fordzie transicie,owszem włozylam radio,ale niestety glosu niet....:)Ktos mi tam powiedzial ze niestety bez wzmacniacza ktory został w seacie radyjo w transicie nie zadziała.Matko Boska sobie myslę gdzie ten wzmacniacz,pytałam tu i ówdzie nikt mie potrafi mi powiedziec gdzie ów wzmaciacz sie znajduje,cobym mogła go wytargać.Zadzwonilam po prostu do serwisu i Pan powiedział,ze mam go szukać tam skad wyciagnełam radio.czy prawde on mi powiedział?Prosze o przeczytanie moich wypocin,o zrozumienie i pomoc biednej kobiecie zdanej na niełaske mężczyzn.Pozdrawiam serdecznie Kasia(dodam jeszcze,ze to nie koniec) :oops:
  • #19
    rafalziobro
    Level 11  
    co do tego radyjka z seata sadze ze kazde radio ma wyjscie glosnikowe i liniowe napewno da sie podłaczyc to radykjo do głosnikow a jezeli nie bo sa tylko wyscialiniowe proponuje zrobic wzmacniacz na tda 1557 i po kłopocie specyfikacja wzmacniacza jest banalna!
  • #21
    Kursaxx
    Level 15  
    Witam podłacze sie pod temat Golf III 96 r słaby odbiór radia praktycznie rmf i to jeszcze nie zawsze czysto . Radyjko nowe pioneer , na starym radiu z którym auto przyjechało nie było dobrego odbioru . Aby sprawdzić czy w podstawce jest wzmacniacz zmierzyc oporność ? jeden koniec do masy auta , drugi do końca anteny tak ?