Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centalny zamek sterowany pilotem?

januszek 30 Sep 2005 21:28 2189 12
  • #1
    januszek
    Level 10  
    Golf 3 '95 centralny zamek sterowany na pneumatyce. Jak go podłączyć zgrabnie do alarmu Aakonda. Wielu alarmowców nie wie, a inni coć chcą dołożyć, coś zmienić. Nie znam się na tym. Może jest jakić prosty i skuteczny sposób. Pomóżcie.
    Pozdrawiam,
  • #2
    Oporniczek
    Level 19  
    Najlepiej jest użyć specjalnego sterownika przeznaczonego do pneumatyków. Koszt porównywany ze zwykłym sterownikiem a frajda i zadowolenie murowane. Podłączenie wbrew pozorom bardzo łatwe. Pozdrawiam.
  • #3
    januszek
    Level 10  
    Czyli... znaleźć dobrego fachowca i zasugerować mu takie rozwiązanie?
    Alarm jest fajny programowalne automatyczne zamykanie zamka po włączeniu zapłonu, czy po jakimś tam czasie i taki bajery. Szkoda nie wykorzystać tego.
    Dzięki,
  • #4
    Oporniczek
    Level 19  
    Dla czego zaraz fachowca. Do każdego srerownika dołączona jest instrukcja - przecięcie jednego przewodu, podłączenie zasilania i masy oraz przewodów od alarmu chyba nie stanowi żadnego problemu! Dla chcącego nic trudnego.
  • #5
    januszek
    Level 10  
    Otóż- przemyślałem sprawę (nie znam się na elektronice samochodowej) - anakonda ma dwa przewody do sterowania centralnym zamkiem tak opisane na schemacie - 8-impuls masowy-otwórz zamek centralny (0V) i 9-impuls masowy-zamknij zamek centralny (0V). Dwa przewody zamka drzwi po stronie kierowcy - szary i zielony - sterują zamykaniem i otwieraniem. I teraz jest pytanie - jakie impulsy w te przewody daje przekręcenie kluczyka zamknij i otwórz. Jeśli są to impulsy masowe, to na chłopski rozum można by wpiąć bez rozcinania niczego impulsy z centralki CZ na przewody zamka. Zapytałem gościa, który zakładał CZ - tak robię, ale tylko w przypadku CZ sterowanego elektrycznie. W pneumatyku trzeba się wciąć przy pompie powietrznej rozcinając jeden z przewodów i dostarczyć w to miejsce impuls umożliwiający sterowanie pompą raz zamknij a raz otwórz.
    Nadal nic nie wiem...
    Może ktoś ma zrobiony CZ pneumatyczny sterowany pilotem w Golfie3'95?
    Lub ma schemat sterowania tego rocznika?
    Proszę pomóżcie - CZ bez sterowania z pilota gdy jest taka możliwość to profanacja autka.
    Pozdrawiam,
  • #6
    wloc
    Level 34  
    nie tam jest sterowanie plusem więc musisz zamienić minusa na plus przez przekażnik i będzie wszystko pracowało bez problemów
  • #7
    januszek
    Level 10  
    Dzieki. Rozumiem, że trzeba dać dwa styczniki i podać napięcie na główny wzięte tuż przed zamkiem? Czyli te dwa styczniki będą bocznikowały zamek - zamknij, otwórz?
    Dobrze zrozumiałem?
    Pozdrowienia,
  • #9
    wloc
    Level 34  
    kolega ladamaniec pomylił sterowanie dwoma plusami ze sterowaniem jednoprzewodowym także tego schematu nie stosuj
  • #10
    ladamaniac
    Level 38  
    Pogubiłem się chyba wtym co ma w aucie januszek jednoprzewodowe zamiennie +/- z rozłączaniem sterowania z drzwi, czy sterowanie dwoma plusami. Dla porządku. Zamieszczony przeze mnie powyżej schemat dotyczy jednoprzewodowego sterowania +/-. Jak chcesz zamienić sterowanie z alarmu dwoma minusami na dwa plusy zrób tak, jak na poniższym rysunku. Nie od rzeczy będzie wpięcie równolegle do uzwojenia przekaźnika diod zabezpieczających.
  • #11
    januszek
    Level 10  
    Oto zdobyty przeze mnie schemat sterowania CZ, pod warunkiem, że to w tym egzemplarzu tak jest. Według tego ostatniego schematu wynika, że w czerwony obwód podajemy masę z centralki AL - a gdy czerwony będzie włączony przed zamkiem kierowcy, czyli za modułem sterującym CZ - to nie wiem jak to zniesie moduł. Wykoncypowałem, że do obwodu sterującego przekaźnikami trzeba by doprowdzić niezależne +12V, ale z kolei nie wiem jak to zniesie centralka AL gdy na zaciskach sterujących centralki pojawi się przez 3s +12V. Jak napisałem coś nie tak, nie śmiejcie - zaczynam się uczyć, a nie jestem elektrykiem, a co dopiero elektronikiem.
    Ci alarmiści tylko trzepią kasę, a pogłówkować to nie.
    Dzięki,
    Pozdrowienia,
  • #12
    januszek
    Level 10  
    A może ktoś ma schemat CZ pneumatycznego w Golfie3 '95.
    Byłbym wdzięczny.
    Pozdrawiam,
  • #13
    wloc
    Level 34  
    tak jak ci pisałem sterowanie dwoma plusami i to co wysłałeś jest prawidłowe tak możesz podłączyć