Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centalny zamek sterowany pilotem?

januszek 30 Wrz 2005 21:28 1940 12
  • #1 30 Wrz 2005 21:28
    januszek
    Poziom 10  

    Golf 3 '95 centralny zamek sterowany na pneumatyce. Jak go podłączyć zgrabnie do alarmu Aakonda. Wielu alarmowców nie wie, a inni coć chcą dołożyć, coś zmienić. Nie znam się na tym. Może jest jakić prosty i skuteczny sposób. Pomóżcie.
    Pozdrawiam,

    0 12
  • Relpol
  • #2 30 Wrz 2005 21:33
    Oporniczek
    Poziom 18  

    Najlepiej jest użyć specjalnego sterownika przeznaczonego do pneumatyków. Koszt porównywany ze zwykłym sterownikiem a frajda i zadowolenie murowane. Podłączenie wbrew pozorom bardzo łatwe. Pozdrawiam.

    0
  • Relpol
  • #3 30 Wrz 2005 21:53
    januszek
    Poziom 10  

    Czyli... znaleźć dobrego fachowca i zasugerować mu takie rozwiązanie?
    Alarm jest fajny programowalne automatyczne zamykanie zamka po włączeniu zapłonu, czy po jakimś tam czasie i taki bajery. Szkoda nie wykorzystać tego.
    Dzięki,

    0
  • #4 30 Wrz 2005 22:01
    Oporniczek
    Poziom 18  

    Dla czego zaraz fachowca. Do każdego srerownika dołączona jest instrukcja - przecięcie jednego przewodu, podłączenie zasilania i masy oraz przewodów od alarmu chyba nie stanowi żadnego problemu! Dla chcącego nic trudnego.

    0
  • #5 01 Paź 2005 17:31
    januszek
    Poziom 10  

    Otóż- przemyślałem sprawę (nie znam się na elektronice samochodowej) - anakonda ma dwa przewody do sterowania centralnym zamkiem tak opisane na schemacie - 8-impuls masowy-otwórz zamek centralny (0V) i 9-impuls masowy-zamknij zamek centralny (0V). Dwa przewody zamka drzwi po stronie kierowcy - szary i zielony - sterują zamykaniem i otwieraniem. I teraz jest pytanie - jakie impulsy w te przewody daje przekręcenie kluczyka zamknij i otwórz. Jeśli są to impulsy masowe, to na chłopski rozum można by wpiąć bez rozcinania niczego impulsy z centralki CZ na przewody zamka. Zapytałem gościa, który zakładał CZ - tak robię, ale tylko w przypadku CZ sterowanego elektrycznie. W pneumatyku trzeba się wciąć przy pompie powietrznej rozcinając jeden z przewodów i dostarczyć w to miejsce impuls umożliwiający sterowanie pompą raz zamknij a raz otwórz.
    Nadal nic nie wiem...
    Może ktoś ma zrobiony CZ pneumatyczny sterowany pilotem w Golfie3'95?
    Lub ma schemat sterowania tego rocznika?
    Proszę pomóżcie - CZ bez sterowania z pilota gdy jest taka możliwość to profanacja autka.
    Pozdrawiam,

    0
  • #6 01 Paź 2005 17:51
    wloc
    Spec od samochodów

    nie tam jest sterowanie plusem więc musisz zamienić minusa na plus przez przekażnik i będzie wszystko pracowało bez problemów

    0
  • #7 01 Paź 2005 19:10
    januszek
    Poziom 10  

    Dzieki. Rozumiem, że trzeba dać dwa styczniki i podać napięcie na główny wzięte tuż przed zamkiem? Czyli te dwa styczniki będą bocznikowały zamek - zamknij, otwórz?
    Dobrze zrozumiałem?
    Pozdrowienia,

    0
  • #9 02 Paź 2005 08:50
    wloc
    Spec od samochodów

    kolega ladamaniec pomylił sterowanie dwoma plusami ze sterowaniem jednoprzewodowym także tego schematu nie stosuj

    0
  • #10 02 Paź 2005 09:15
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Pogubiłem się chyba wtym co ma w aucie januszek jednoprzewodowe zamiennie +/- z rozłączaniem sterowania z drzwi, czy sterowanie dwoma plusami. Dla porządku. Zamieszczony przeze mnie powyżej schemat dotyczy jednoprzewodowego sterowania +/-. Jak chcesz zamienić sterowanie z alarmu dwoma minusami na dwa plusy zrób tak, jak na poniższym rysunku. Nie od rzeczy będzie wpięcie równolegle do uzwojenia przekaźnika diod zabezpieczających.

    0
  • #11 02 Paź 2005 14:03
    januszek
    Poziom 10  

    Oto zdobyty przeze mnie schemat sterowania CZ, pod warunkiem, że to w tym egzemplarzu tak jest. Według tego ostatniego schematu wynika, że w czerwony obwód podajemy masę z centralki AL - a gdy czerwony będzie włączony przed zamkiem kierowcy, czyli za modułem sterującym CZ - to nie wiem jak to zniesie moduł. Wykoncypowałem, że do obwodu sterującego przekaźnikami trzeba by doprowdzić niezależne +12V, ale z kolei nie wiem jak to zniesie centralka AL gdy na zaciskach sterujących centralki pojawi się przez 3s +12V. Jak napisałem coś nie tak, nie śmiejcie - zaczynam się uczyć, a nie jestem elektrykiem, a co dopiero elektronikiem.
    Ci alarmiści tylko trzepią kasę, a pogłówkować to nie.
    Dzięki,
    Pozdrowienia,

    0
  • #12 02 Paź 2005 19:15
    januszek
    Poziom 10  

    A może ktoś ma schemat CZ pneumatycznego w Golfie3 '95.
    Byłbym wdzięczny.
    Pozdrawiam,

    0
  • #13 02 Paź 2005 19:48
    wloc
    Spec od samochodów

    tak jak ci pisałem sterowanie dwoma plusami i to co wysłałeś jest prawidłowe tak możesz podłączyć

    0
  Szukaj w 5mln produktów