Moja ulubiona mała wkrętareczka po 6 latach pracy osłabła i wymagała wymiany akumulatora. Oryginalny 18650 został zastąpiony nowym 18650 z serii LG HG2. Dostała nowe życie, bo ten aku ma dwa razy większą pojemność (3Ah) od oryginalnego i do tego większy prąd pracy ciągłej (20A).
Niestety po roku padł BMS wkrętarki. Być może ze starości, a być może z powodu większego prądu, który daje nowy akumulator.
Naprawa uszkodzonego BMS wkrętarki nie wchodzi już w grę, ponieważ... nieco go niechcący uszkodziłem przy próbie reanimacji.
Do rzeczy. Potrzebuję dobrać BMS do tej wkrętarki.
Dokonałem pomiarów i okazuje się, co następuje:
Prąd rozruchowy to około 20A, przez co najmniej 7ms. Pomiar ten jest poprawny. Zweryfikowałem to mierząc prąd zablokowanego silnika. Wyszło także około 20A.
Prąd na najwyższym ustawieniu sprzęgła to około 5A.
Prąd jałowy to około 2A.
Pierwsza myśl to dobiorę BMS na 10A i będzie w sam raz. Ale z opisów BMSów, które przeglądałem wynika, że są one bardzo szybkie i wykryją te chwilowe 20A przy rozruchu. Zatem spodziewam się problemów.
Przejrzałem forum i okazało się, że intuicja mnie nie myliła.
Oto przegląd tematów, gdzie taki problem występował:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3567050.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3577307.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3574168.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3449935.html
W pierwszym z nich, autor poradził sobie dając w szereg dławik, który wystarczająco wygładza mu prąd. W oryginalnym BMS wkrętarki nie widzę żadnego dławika. Zatem da się rozwiązać problem bez stosowania dławika.
Proszę o pomoc jaki BMS dobrać? Na ile amperów?
Obawiam się problemów z prądem rozruchowym.
Niestety po roku padł BMS wkrętarki. Być może ze starości, a być może z powodu większego prądu, który daje nowy akumulator.
Naprawa uszkodzonego BMS wkrętarki nie wchodzi już w grę, ponieważ... nieco go niechcący uszkodziłem przy próbie reanimacji.

Do rzeczy. Potrzebuję dobrać BMS do tej wkrętarki.
Dokonałem pomiarów i okazuje się, co następuje:
Prąd rozruchowy to około 20A, przez co najmniej 7ms. Pomiar ten jest poprawny. Zweryfikowałem to mierząc prąd zablokowanego silnika. Wyszło także około 20A.
Prąd na najwyższym ustawieniu sprzęgła to około 5A.
Prąd jałowy to około 2A.
Pierwsza myśl to dobiorę BMS na 10A i będzie w sam raz. Ale z opisów BMSów, które przeglądałem wynika, że są one bardzo szybkie i wykryją te chwilowe 20A przy rozruchu. Zatem spodziewam się problemów.
Przejrzałem forum i okazało się, że intuicja mnie nie myliła.
Oto przegląd tematów, gdzie taki problem występował:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3567050.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3577307.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3574168.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3449935.html
W pierwszym z nich, autor poradził sobie dając w szereg dławik, który wystarczająco wygładza mu prąd. W oryginalnym BMS wkrętarki nie widzę żadnego dławika. Zatem da się rozwiązać problem bez stosowania dławika.
Proszę o pomoc jaki BMS dobrać? Na ile amperów?
Obawiam się problemów z prądem rozruchowym.