03017 EBS_K1 ECU supply (external supply)-03017 EBS_K1 Zasilanie ECU (zasilanie zewnętrzne)
SPN 3853 POZOSTAŁA ODCHYŁKA REGULACJI E-AGR
Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci się stale na żółto w czasie postoju (priorytet 3)
Błąd OBD P1071 i P2BAC, MIL wł.
Strategia
monitorowania:
Kontrola położenia klapy AGR pod kątem pozostałej odchyłki regulacji
Skutek błędu: Generowanie wartości zastępczej dla wartości wyjściowej sygnału
AGR nieaktywny
Możliwe błędy: FMI 1: Wartość różnicy regulacji jest zbyt duża, odchylenie pozycji rzeczywistej od
pozycji zadanej
Błąd następczy: Ewentualny błąd następczy SPN 3850
Kontrola Pomiar Usuwanie błędu
Zawór proporcjonalny EAGR
Pomiar oporności między pin A17
i A11
Wartość zadana: 25 - 110 Ω
Sprawdzić przewody
Sprawdzić połączenia wtykowe
Wymienić zawór proporcjonalny E-AGR
Urządzenie sterujące EDC Kontrola zgodnie z informacją
serwisową 241800a i 246100
Zainstalować nowe oprogramowanie do
sterownik
SPN 3929 KONTROLA AGR ZA POMOCĄ WARTOŚCI LAMBDA (Błąd MIL)
Wskazanie błędu: Brak (priorytet 4)
Błąd OBD P2BAD, MIL wł.
Strategia
monitorowania:
W celu diagnozy systemu kontroli NOx sprawdzana jest wartość lambda. W zależności
od wartości granicznym i statusu AGR podejmowana jest decyzja, czy ma nastąpić
włączenie lampki MIL lub zredukowanie mocy.
Skutek błędu: W razie przekroczenia wartości granicznej lambda wygenerowane zostaje żądanie MIL
Możliwe błędy: FMI 1: Żądanie MIL bez blokady AGR
FMI 2: Żądanie MIL z zablokowanym AGR
FMI 8: Żądanie MIL bezpośrednio przez zablokowany AGR
FMI 9: Żądanie MIL bezpośrednio przez uszkodzony AGR
Wskazówka: Różnica między zmierzonym stężeniem lambda a obliczoną wartością zadaną lambda
jest porównywana z wartościami granicznymi, gdy silnik znajduje się w odpowiednim
obszarze roboczym. Jeżeli różnica jest zbyt duża przez dłuższy czas i częściej, w
zależności od statusu generowane jest żądanie lampki MIL
obrotowego" . Następnie wyłączyć zapłon. Po wybiegu EDC (maks. czas trwania 5 sek) można ponownie
włączyć sterownik. Migająca lampka MIL lub redukcja momentu obrotowego zostają zresetowane. Skasowany zostaje
również odpowiedni "normalny" wpis błędu OBD. Długotrwała pamięć błędów nie jest przy tym kasowana. Wpis w
pamięci błędów pozostaje zachowany jeszcze przez 400 dni lub 9600 godzin pracy, po czym zostaje automatycznie
usunięty, jeżeli błąd już nie występuje.
Wyjątek: Błąd długotrwały P2BAE, wywołany przez błąd komunikacji CAN między EDC a systemem Adblue lub przez
wadę elektryczną sondy lambda/stopnia końcowego, zostaje usunięty z pamięci długotrwałej, gdy błąd już nie występuje!
Przestrzegać schematów odpowiednich dla pojazdu
Kontrola Pomiar Usuwanie błędu
AGR --- patrz SPN 3004, 3756, 3802, 3850, 3851, 3852,
3853