Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TGM 26.340 (2008) - Błędy EBS

Przem188 09 Apr 2020 08:16 1404 1
  • #1
    Przem188
    EDA specialist
    Pojazd jak w tytule.

    Na wyświetlaczu wyświetla błędy jak na fotce, podpięty komputer sygnalizuje błędy z kolejnego zdjęcia. Błąd nie jest stały. W czasie jazdy się zaświeca po czym gaśnie. I tak sporadycznie co kilka kilometrów jazdy.

    MAN TGM 26.340 (2008) - Błędy EBS MAN TGM 26.340 (2008) - Błędy EBS
  • Helpful post
    #2
    stanisławpiotr
    Level 32  
    03017 EBS_K1 ECU supply (external supply)-03017 EBS_K1 Zasilanie ECU (zasilanie zewnętrzne)

    SPN 3853 POZOSTAŁA ODCHYŁKA REGULACJI E-AGR
    Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci się stale na żółto w czasie postoju (priorytet 3)
    Błąd OBD P1071 i P2BAC, MIL wł.
    Strategia
    monitorowania:
    Kontrola położenia klapy AGR pod kątem pozostałej odchyłki regulacji
    Skutek błędu: Generowanie wartości zastępczej dla wartości wyjściowej sygnału
    AGR nieaktywny
    Możliwe błędy: FMI 1: Wartość różnicy regulacji jest zbyt duża, odchylenie pozycji rzeczywistej od
    pozycji zadanej
    Błąd następczy: Ewentualny błąd następczy SPN 3850
    Kontrola Pomiar Usuwanie błędu
    Zawór proporcjonalny EAGR
    Pomiar oporności między pin A17
    i A11
    Wartość zadana: 25 - 110 Ω
    Sprawdzić przewody
    Sprawdzić połączenia wtykowe
    Wymienić zawór proporcjonalny E-AGR
    Urządzenie sterujące EDC Kontrola zgodnie z informacją
    serwisową 241800a i 246100
    Zainstalować nowe oprogramowanie do
    sterownik

    SPN 3929 KONTROLA AGR ZA POMOCĄ WARTOŚCI LAMBDA (Błąd MIL)
    Wskazanie błędu: Brak (priorytet 4)
    Błąd OBD P2BAD, MIL wł.
    Strategia
    monitorowania:
    W celu diagnozy systemu kontroli NOx sprawdzana jest wartość lambda. W zależności
    od wartości granicznym i statusu AGR podejmowana jest decyzja, czy ma nastąpić
    włączenie lampki MIL lub zredukowanie mocy.
    Skutek błędu: W razie przekroczenia wartości granicznej lambda wygenerowane zostaje żądanie MIL

    Możliwe błędy: FMI 1: Żądanie MIL bez blokady AGR
    FMI 2: Żądanie MIL z zablokowanym AGR
    FMI 8: Żądanie MIL bezpośrednio przez zablokowany AGR
    FMI 9: Żądanie MIL bezpośrednio przez uszkodzony AGR
    Wskazówka: Różnica między zmierzonym stężeniem lambda a obliczoną wartością zadaną lambda
    jest porównywana z wartościami granicznymi, gdy silnik znajduje się w odpowiednim
    obszarze roboczym. Jeżeli różnica jest zbyt duża przez dłuższy czas i częściej, w
    zależności od statusu generowane jest żądanie lampki MIL
    obrotowego" . Następnie wyłączyć zapłon. Po wybiegu EDC (maks. czas trwania 5 sek) można ponownie
    włączyć sterownik. Migająca lampka MIL lub redukcja momentu obrotowego zostają zresetowane. Skasowany zostaje
    również odpowiedni "normalny" wpis błędu OBD. Długotrwała pamięć błędów nie jest przy tym kasowana. Wpis w
    pamięci błędów pozostaje zachowany jeszcze przez 400 dni lub 9600 godzin pracy, po czym zostaje automatycznie
    usunięty, jeżeli błąd już nie występuje.
    Wyjątek: Błąd długotrwały P2BAE, wywołany przez błąd komunikacji CAN między EDC a systemem Adblue lub przez
    wadę elektryczną sondy lambda/stopnia końcowego, zostaje usunięty z pamięci długotrwałej, gdy błąd już nie występuje!
    Przestrzegać schematów odpowiednich dla pojazdu
    Kontrola Pomiar Usuwanie błędu
    AGR --- patrz SPN 3004, 3756, 3802, 3850, 3851, 3852,
    3853