Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd 0170 opel astra G Z14XEP + lpg

10 Kwi 2020 00:10 366 13
  • Poziom 3  
    Witam. Posiadam Opla Astrę G 2006 rok, silnik Z14XEP. Przebieg 258 tyś. Po wymianie w grudniu 2019 r uszczelki pod głowicą zapaliła mi się kontrolka check i pojawił się błąd P0170 - nieprawidłowy skład mieszanki paliwa. Wydaje mi się, że silnik pracuje w miarę normalnie. Każdy mechanik mówi mi co innego. Wymieniłem już przepływomierz i sondę lamda, a ten błąd po wykasowaniu powraca nadal. Próbowałem jeździć na samej benzynie, ale bez różnicy. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co może być przyczyną pojawiania się tego błędu? Ostatni mechanik podłączył komputer i twierdził, że sonda lamba na wolnych obrotach stoi w miejscu (nowa oryginalna sonda) i nie pokazuje żadnych wartości, dopiero na wyższych obrotach te wartości troszeczkę widać. Czy ktoś z Was miał podobny problem i znalazł przyczynę?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Na złą regulację pracy 1 sondy (wyglada że bogato) składa się wiele czynników o tym póżniej ale u ciebie ponieważ jest gaz to żle ustawiona emulacja sondy może dawać podobny efekt i to bym sprawdził najpierw..pozdr
  • Poziom 3  
    Robert czy tą ,,emulację sondy" wykonuje tylko warsztat, w którym instalują LPG, czy może ją wykonać diagnosta?
  • Poziom 14  
    Witam.. zła emulacja potrafi sporo namieszć , mogą przez to też być zakłócenia w pracy sondy dlatego w pierwszej kolejności bym to sprawdził ale jak nie masz czym tego zrobić i nie wiesz jak to pojedż do ,, gazownika ,, on to sprawdzi i ewentualnie niech ustawi odpowiednią a warsztat samochodowy też to powinien zrobić mając czym i wiedząc o co chodzi co dotyczy również gazownika jak mają pojęcie to napewno będą wiedzieć , nie wiem jaki gaz tam masz założony ale i tak napewno wpięty w sygnał sondy więc niech ci to sprawdzą ..pozdrawiam Wesołych Swiąt
  • Poziom 3  
    Ja mam instalację gazową Levato. Po świętach podjadę do gazownika i niech sprawdzi. Na razie dzięki za informację. Do tematu wrócę po wizycie u gazownika i dam znać, czy coś się zmieniło na lepsze. Pozdrawiam i również życzę wesołych świąt.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tutaj nie wiemy która to generacja LPG więc nie ma co mówić o emulacji sondy. Uważam że raczej będzie to 4 generacja i emulacji brak bo jakieś wartości pokazuje powyżej biegu jałowego.
    Stawialbym na lewe powietrze w kolektorze lub może problem z ciśnieniem paliwa ale raczej to pierwsze o ile problem występuje na obu paliwach.
    Kolega wspomina o bogatej mieszance a ja śmiem twierdzić że jest ubogo skoro sonda nic nie pokazuje.
    Rozumiem że wydech jest szczelny.
  • Poziom 3  
    Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. A jest jakaś możliwość sprawdzenia tego lewego powietrza na kolektorze?
    Poniżej wstawiłem zdjęcia po podłączeniu kostki OBD.
  • Poziom 14  
    Witam ..Jak pisałem na początku od czegoś trzeba zacząć oczywiście , że wcale nie musi to być emulacja bo nie wiemy jaka instalacja i czy to jest przyczyną, ale ja dalej twierdzę , że małe lub minusowe wartości dają bogatą mieszankę sonda pokazuje blisko zera bo zubaża i jak wspomniałem przyczyn może być wiele z czym się zgodzę , że może być nieszczelność kolektora , wtryski - ciśnienie pal. a nawet odpowietrzenie zbiornika , a może dostaje dwa paliwa itd . Jak sami wiemy jednoznacznie online nie da się stwierdzić , można podpowiadać... pozdrawiam Wesołych Swiąt

    Dodano po 23 [minuty]:

    P.S. Nie twierdzę , że leje paliwa kubłami ale może jest za mało powietrza w stosunku do paliwa i wtedy chce zubożyć bo twierdzi, że za bogato a w konsekwencji za mało mieszanki...pozdr.
  • Poziom 38  
    Przecież widać ze to 4 generacja. Sprawdzić lewe powietrze i ustawianie rozrządu na początek. Drożność kata przy okazji bo często od lpg sie wytapiają.
  • Poziom 14  
    Teraz widać - jak pisałem zdjęcia nie było ,prawda że katalizator też da taki efekt z tym błędem , przytopiony może być ale myślę że bardziej mało drożny co znowu powinno też zgłosić drugi błąd , przyczyn kilka może być również czujnik temp. też ma wpływ trzeba od czegoś zacząć ...pozdr.
  • Poziom 38  
    Wygląda całkiem poprawnie. Sprawdź szczelność dolotu i rozrzad. Sprawdź korekty pod obciążeniem może pompa paliwa sie konczy a gaz wywala błąd z innej przyczyny.
  • Poziom 12  
    Jaki zamontowałeś nowy przepływomierz (oryginalny Bosch)?
  • Poziom 38  
    Może racja. Podaj odczyt MAF na pelnym bucie tuż przed odcinką. Czyli maksymalną wartość zmierzoną kilka razy. Podaj moc silnika w KM policzymy prawidłowy przepływ.