Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dyski mSATA, SATA - sterowniki Windows

Gelip 10 Apr 2020 10:26 1044 4
    Gelip
    Level 33  
    Czy do dysków mSATA są specjalne sterowniki dla Windows XP/7/8/10 czy są to te same co do zwykłego dysku SATA?

Znalazłem ten temat SSD - mSATA i mPCIE czy 100% zgodne? ale zdaje się iż nie do końca napisana jest tam prawda bo laptopy ThinkPad np. X220 posiadają złącze mPCIe, w które można podłączyć albo zwykłą kartę mPCIe np. WWAN albo właśnie dysk mSATA.

Nie znam się na tym ale z tego co wiem, na zwykłym złączu mPCIe nie zadziała dysk mSATA - musi być wsparcie od strony płyty głównej. Jak to jest rozwiązane skoro można podłączyć tam wtedy zwykłą kartę mPCIe lub dysk mSATA? Na któreś piny mPCIe są podawane sygnały danych SATA czy jak?
    safbot1st
    Level 43  
    Tak jak w PCIEx1 można włożyć różne karty rozszerzeń, one zgłaszają się do płyty "czym są".
    Pisaliśmy w temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3676366.html
    i tam wniosek zapadł, że do instalacji W10 potrzeba sterownik mSATA zintegrować z instalacją, tylko nie mam pewności jak to się ma do pytania, gdyż instalator używa sterownika Microsoft (?).
    Z kolei mSATA powinno działać ze sterownikiem RAID/AHCI od producenta płyty gł.
    Gelip
    Level 33  
    safbot1st wrote:
    Tak jak w PCIEx1 można włożyć różne karty rozszerzeń, one zgłaszają się do płyty "czym są".
    Pisaliśmy w temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3676366.html

Gdzie tam było pisane o różnicach SATA i mSATA bo chyba jestem ślepy ??

Z angielskiej Wikipedii wynika iż w złączach mSATA piny TX/RX są podpięte do kontrolera SATA zamiast do kontrolera PCI Express:
    Quote: