Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie ogniw baterii HV hybryda

10 Kwi 2020 17:22 324 12
  • Poziom 3  
    Cześć.
    Pytanie niekonwencjonalne, ale jakoś muszę sobie prowadzić, a że nie znam się na prądzie to pytam :)
    Pyt. 1
    Czy ogniwa jn. mogę połączyć w pakiet po 2szt. (Szeregowo) i naładować zwykłym prostownikiem kontrolując napięcie pakietu miernikiem?
    Jeśli tak, to którym bezpieczniej do tych ogniw (mam dwa rodzaje):
    A) "Mały zwyklak" Semi 6A
    B) "Kombajn z Lidla" ULG15B4 15A

Pyt. 2
    Aby sprawdzić, jak poszczególne ogniwa "trzymają prąd" pod obciążeniem, mogę podłączyć pod każde, np. żarówkę 12V i zmierzyć jak szybko napięcie spadnie do min.?

Pyt. 3 jakieś inne propozycje na sprawdzenie ogniw metodą chałupniczą? :D

Ogniwa, o które chodzi to ogniwa z Priusa II x28 szt:
    akumulator NiMH o napięciu 201,6V składający się z 28 modułów, przy czym każdy moduł składa się z sześciu pojedynczych ogniw pryzmatycznych NiMH o napięciu 1,2V i pojemności 6,5 Ah.
    Każdy z modułów o napięciu 7,2 V zawiera kontroler ładowania i przekaźnik.
    28 modułów jest połączonych szeregowo, aby uzyskać całkowitą pojemność magazynowania energii wynoszącą 1.310kWh (przy 201,6 V x 6,5 Ah).

Niestety ładowarki modelarskiej nie mam, iMax'y B6 się podobno nie sprawdzają, potwierdzone nadające się Turnigy Reaktor / Charsoon Antimatter są niedostępne, a odnośnie dostępnych HOTA Thunder nie znalazłem jeszcze potwierdzenia, więc wyrzucenie +250 pln średnio mnie kręci.
    Stąd pomysł na "ratowanie się" prostownikiem...

Dzięki z góry za radę.

• TermopastyTermopasty
  • Poziom 43  
    Powinno się udać. Oczywiście ciężko powiedzieć do jakiego napięcie te prostowniki będą dążyć. Ale jeżeli zrobisz to pod kontrolą zewnętrznego miernika kontrolując napięcie. To będzie w miarę bezpiecznie.
  • Poziom 3  
    kkknc napisał: