Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Terrano - Czy turbina kwalifikuje się do wymiany?

11 Apr 2020 00:30 345 5
  • Level 9  
    Siema po dłuższej nieobecności.

    Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny.

    Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma).

    Podejrzenie padło na turbinę.

    Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min.

    Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie.

    Kupiłem nową gruszkę. Niestety nadal nic - nie drgnie.


    Dziś sprawdziłem stan wirnika - wyczytałem, że jeśli turbo podaje za małe ciśnienie, to i do gruszki zbyt małe dochodzi.

    Wirnik przedstawia się jak na zdjęciach.

    Czy waszym zdaniem to kwalifikuje turbinę do wymiany? Czy może być powodem, przez który nie ma ciśnienia na gruszce?

    Co sprawdziłem:

    - klapkę upuszczającą spaliny (bypass) po stronie wydechowej - brak uszczerbień

    - wyczyszczony (przedmuchany kompresorem) króciec na kolektorze idący do gruszki.

    - intercooler chyba dobry, bo ciśnienie "na oko" dmucha tak samo przed IC jak i za nim - różnicy jak przyłożę rękę nie widać.


    Zostaje rdzeń turbiny i ten nieszczęsny wirnik.

    Drugi mój typ to zła regulacja gruszki - może ją skrócić bardzo mocno i zobaczyć co będzie?


    Na forum Nissana ktoś w innym temacie zwrócił uwagę, że to auto ma zawór upustowy (bezpieczeństwa) na kolektorze dolotowym i faktycznie, jest grzybek, który rzekomo ma upuszczać ciśnienie jeśli będzie za duże.

    Możliwe, że ten zawór za szybko upuszcza?
  • Helpful post
    Level 14  
    Jak dobrze pamiętam to zatykal się filterek paliwa na pompie wtryskowej i będzie przymulony silnik, a odnośnie turba sprawdź zawór na kolektorze o którym wspomniałeś oraz egr i czy masz układ szczelny węże intercoler itd .Piszesz że auto moc jaķąś ma czyli turbo coś daje baypas domknięty wirnik cały więc do turba bym się nie czepiał narazie
  • Level 9  
    Sprawdzałem, ten na pompie filterka nie ma.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać)
    Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale może to tylko kwestia cienia na zdjęciach. Złap palcami za oś i oceń jaki ma luz
  • Level 14  
    Na zdjęciu widać tylko wirnik od strony dolotu a od wydechu ? Najlepiej zwykły manometr do pompowania kół 2 metry rurki ,manomemetr do kabiny i na droge test
  • Level 9  
    Dzięki Panowie, zdam relację. Turbo bez zmiennej geometrii, zgadza się.

    Miałem dwie używane gruszki "zapasowe", w obu cięgna latały na lewo i prawo, stąd kupno nowej. Jest różnica - nowa idzie w linii, nie ucieka na lewo i prawo.


    Pytanie mam Panowie odnośnie cięgna - skoro ten silnik ma zawór na kolektorze, to po co gruszka? Tzn. chodzi mi o to, że wszyscy w internetach na forum Terrano mówią, że im ta gruszka na postoju śmiga po kilka milimetrów.

    No i zastanawiam się czy jej po prostu bardzo mocno nie skrócić, skoro i tak jest zawór bezpieczeństwa na kolektorze..