Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uniwersalne zestawy napędu szyb elektrycznych

01 Paź 2005 00:51 6712 6
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam zamiar zainstalować w autku elektrykę przednich szyb. Jako, że do mojego modelu dostanie oryginałów graniczy z cudem zainteresowałem się uniwersalnymi zestawami dostępnymi w Internecie. Ogólnie znalazłem trzy firmy:
    - spal ( http://www.spal.it )
    - colibri ( http://www.electriclife.pl )
    - i trzecią, której nazwy nie pamiętam ;-)
    O spalu przeczytałem tu na forum kilka opinii, że niby ok., ale zębatki lubią się zrywać. Na forach motoryzacyjnych ogólnie chwalą sobie ten wynalazek. W sprawie colibri pisałem do dystrybutora na Polskę. Cena jest o 100zł wyższa niż spala, ale silnik posiada podobno bezpiecznik termiczny oraz (co zobaczyłem na zdjęciach, a co posiada spal w wersji deluxe nie dostępnej u nas) taki dżinks do awaryjnego zamykania szyby. Oba zestawy są bardzo zachwalane i lansowane za oceanem (a może to tylko taka sprytna taktyka :-D ). W sumie sam już nie wiem co wybrać. Trochę obawiam się zakupu jednego i drugiego zestawu, gdyż nie mam pojęcia jak to jest zbudowane, czy przypadkiem nie trafię na plastykowe przekładnie a'la wiertarki pegasus. W ogóle rozbierał to ktoś? Na jakiej zasadzie działa przekazywanie napędu (linka, spirala, łańcuch, pasek zębaty)? Nie chcę wywalić 400 czy 500zł, bo to w końcu masa pieniędzy, na urządzenie, które opuści szyby ze trzy razy i na tym koniec (mam tu oczywiście na myśli normalne użytkowanie bez sprawdzania wytrzymałości na przymarzniętych szybach).
    Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
  • AdexAdex
  • Poziom 21  
    Widziałem to kiedyś fakt działało ale drzwi cza było zniszczyć trochę aby to wmontować, silniki itd ok napęd na jakąś linkę w pancerzu kumpel miał to w aucie z 2 lata i tylko raz przełącznik padł.
  • AdexAdex
  • Poziom 11  
    Dzięki :) Może ktoś jeszcze się wypowie?
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    W swojej carinie mam dokładane szyby.
    Podsumowując jest to kompletna porażka. Ledwo się ruszają i do tego strasznie jęczą, a w upalne dni potrafią nawet stanąc w miejscu, tylko nie wiem czy to wina elektryki czy moze to prowadnice. Ostatnio trafiła mi sie uzywka orginalna na jedną stronę i po zamontowaniu jest to bez porównania do dokładanych, zdecydowanie szybciej się zamyka szyba i nic nie jęczy i działa prawie bezgłośnie w przeciwięstwie do dokładek. Teraz poszukuję orginału na drugą stronę i bedzie miodzio. Tak więc szukał bym oryginałki z używanej furki (warunek mało używanej), jednak jedno jest pewne że efekt będzie lepszy od dokładek.
  • Poziom 11  
    Cóż, tak właśnie przypuszczałem, że to może być lipa :cry: Trudno, od otwierania szyby korbką jeszcze nikomu krzywda się nie stała.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Stwierdziłem raz się żyje :D i zaryzykowałem kupno SPAL'a (po części też dlatego, że wyrwałem nówkę z przesyłką za 230zł).
    Jakby kogo interesowało co siedzi w SPAL'u (linek jeszcze nie demontowałem (choć mnie kusiło :D), bo w końcu nówki).
    http://img433.imageshack.us/img433/6271/048aa.jpg
    Takie samo słoneczko jak na tym czerwonym siedzi w linkach i jest łączone za pomocą tego czarnego gumowo-plastykowego elementu (pewno jest to to allegrowe "mocne gumowe sprzęgło" czy jakoś tak). Tego raczej nie ukręci.
    I przekładnia:
    http://img433.imageshack.us/img433/3127/038rk.jpg
    Ogólnie to są dwa typy: zwykły
    http://img419.imageshack.us/img419/7868/a3jk.jpg
    deluxe (allegrowy) - ten mam. Jest podobno mocniejszy, cichszy i ma korbkę do awaryjnego podnoszenia szyby.
    http://img419.imageshack.us/img419/6571/b3jp.jpg
    Silnik ma bezpiecznik termiczny, ale moim zdaniem, prędzej zerwie linki, albo przekręci przekładnię niż zadziała. Oprócz tego kiepsko wykonane kostki dla przycisków (wkładając przycisk wypychasz konektor z kablem, bo jest tak mało miejsca, a kable grube, że może się nie udać wcisnąć konektorka na samozatrzask). No i najważniejsze, trzeba to montować tak, żeby jak najmniej giąć linki (różnica w szybkości i sile napędu jest wtedy bardzo odczuwalna). Mnie się udało zamontować podnośnik w pozycji neutralnej:
    http://img437.imageshack.us/img437/8182/064tz.jpg
    Ciekaw jestem tylko jak sobie dadzą radę w zimie?
    Fakt faktem, że w porównaniu do fabryki są nie tyle głośne co, tak jak wspomniał kolega polo25, jęczą. No i troszkę brakuje krańcówek odcinających zasilanie (głównie przy podnoszeniu szyby). Natomisat co do niszczenia drzwi przy montażu to wykonanie w moim wypadku trzech otworów nie uważam za jakieś straszne dewastatorstwo. Reasumując, za tą cenę mogą być (chociaż gdybym miał za nie dać tyle, ile normalnie kosztują, to już bym się zastanawiał nad sensem całego przedsięwzięcia). BTW nadal w pierwszym odruchu szukam korbki :D
    PS załączam fotki, w razie gdyby na imageshack'u przekroczyły transfer.
    Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    kolego mozesz dac mi namiar skąd wzieles te silowniki?