Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana silnika Audi A6 C5 2.5 TDI AFB 98r.

12 Kwi 2020 15:52 945 43
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich. Jakiś czas temu sprawiłem sobie Audi a6 c5 2.5 TDI AFB 98r. Tak wiem, najgorszy z możliwych silników. Po przejechaniu około 4000 km silnik padł. Poszedł do mechanika i okazało się że nie ma kompresji na dwóch cylindrach. Mechanik wycenił naprawę wraz z robocizną na około 5000zl. Stwierdziłem, że nie ma sensu robić to za taką kwotę, więc kupiłem cały kompletny silnik z pełnym osprzętem, ba a nawet z komputerem za godziwe pieniądze. Oczywiście, oznaczenie nowego silnika jest identyczne, nawet numery pompy wtryskiwaczy jest takie samo. Mechanik powiedział że on się przekładki nie podejmie bo nagle nie ma czasu. Odebrałem audi od niego i przymierzam się zrobić to samemu, więc mam kilka pytań..

    1. Czy muszę przekładać pompę wtryskową ze starego silnika do nowego? Coś gdzieś czytałem, że w sterowniku tej pompy znajduje się immobiaizer, który po przelozeniu może nie działać z moim ECU.

    2. Na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy przekładce silnika?

    3. Czy nowy komputer który dostałem wraz z silnikiem do czegoś się przyda? Czy mam zrobić podmiankę ze starego na nowy?

    4. Pocenie się wokoło głowic to już standard w tych silnikach? 😏

    Za wszystkie głupie komentarze typu "Jak się nie znasz to się za to nie zabieraj, oddaj samochód do fachowca, itd, itp" z góry dziękuję. Chce to zrobić sam i takie biadolenie zachowajcie dla siebie. To jest samochod tani i nawet jak coś się spieprzy to nie będzie go żal. Chce się Po prostu nauczyć czegoś nowego.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc

    Pozdraiam :)
  • Poziom 5  
    miroslaw wielki napisał:
    AFN to nie jest przypadkiem 1.9tdi 110KM?


    Sorki, mój błąd. Chodziło o AFB. Już poprawiłem
  • Poziom 5  
    miroslaw wielki napisał:
    Przekładaj ecu i silnik. Liczydło się ogarnie. Patrze w schematy że immo masz w zegarach.


    Samo przełożenie ECU wystarczy, czy będę musiał ingerować w instalację?

    I co z pompą i tym sterownikiem? Coś przekładać?
  • Moderator Samochody
    Nie, edc zostaw swój, przełóż również pompę ze swojego silnika i nie będzie problemu z immo
  • Poziom 5  
    miroslaw wielki napisał:
    A przekładasz z ABF na ABF?


    Tak. Z tym że nowy silnik chodził wcześniej na skrzyni automatycznej w Passacie b5 z 99r. U mnie jest manual 6cio stopniowy który zostaje. Mogą być z tym jakieś problemy ?
  • Poziom 5  
    carrot napisał:
    Nie, edc zostaw swój, przełóż również pompę ze swojego silnika i nie będzie problemu z immo


    A czy mogę przełożyć sam sterownik? Numery pomp są te same.
  • Poziom 17  
    O ile wiem to pompa nie ma nic do immo, wymieniałem pompę w takim silniku kilka razy, nic nie trzeba było ingerować, pompa jest plug & play. Immo to tylko zegary-sterownik silnika, o ile się nie mylę.
  • Poziom 5  
    marszałekkom napisał:
    O ile wiem to pompa nie ma nic do immo, wymieniałem pompę w takim silniku kilka razy, nic nie trzeba było ingerować, pompa jest plug & play. Immo to tylko zegary-sterownik silnika, o ile się nie mylę.


    Czylatem na jakimś forum, że jeżeli zmieni się pompę, to trzeba ją później adoptować i różnie to się kończy. Ile w tym prawdy to nie wiem
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    jeżeli zmieni się pompę, to trzeba ją później adoptować

    Jedyne, co musisz zrobić po wymianie pompy, to ustawić ją na 0. Robisz to vag-iem na lewym kole rozrządu na fasolkach.
    Tak, czy inaczej musisz to zrobić, bo przecież nie będziesz wkładał silnika bez zmiany rozrządu
  • Poziom 5  
    carrot napisał:
    Cytat:
    jeżeli zmieni się pompę, to trzeba ją później adoptować

    Jedyne, co musisz zrobić po wymianie pompy, to ustawić ją na 0. Robisz to vag-iem na lewym kole rozrządu na fasolkach.
    Tak, czy inaczej musisz to zrobić, bo przecież nie będziesz wkładał silnika bez zmiany rozrządu


    Możesz bardziej to rozwinąć, bo nie rozumiem o co chodzi? Opisz to bardziej szczegółowo albo wrzuć jakieś foto

    Dodano po 46 [sekundy]:

    carrot napisał:
    Cytat:
    jeżeli zmieni się pompę, to trzeba ją później adoptować

    Jedyne, co musisz zrobić po wymianie pompy, to ustawić ją na 0. Robisz to vag-iem na lewym kole rozrządu na fasolkach.
    Tak, czy inaczej musisz to zrobić, bo przecież nie będziesz wkładał silnika bez zmiany rozrządu


    Możesz bardziej to rozwinąć, bo nie rozumiem o co chodzi? Opisz to bardziej szczegółowo albo wrzuć jakieś foto

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do rozrządu, to był robiony 2000 km temu. Wszystko mam udokumentowane. Więc nie ma sensu go ruszać
  • Poziom 14  
    Stary typ pompy czyli zagładasz i auto pali na twoim ECU .Nowsze wymagały adaptacji trzeba wyciagac pin i sie logowac .
  • Poziom 5  
    andi731 napisał:
    Stary typ pompy czyli zagładasz i auto pali na twoim ECU .Nowsze wymagały adaptacji trzeba wyciagac pin i sie logowac .


    Jesteś pewien?

    Dodano po 3 [minuty]:

    carrot napisał:
    Poczytaj Link


    Dziękuję, przyda się 👍
  • Poziom 22  
    Jak się nie mylę to po 2001 trzeba było adaptacje robić.

    Podstawa to dobrze odpowietrzyć .
  • Poziom 5  
    marfur30 napisał:
    Jak się nie mylę to po 2001 trzeba było adaptacje robić.

    Podstawa to dobrze odpowietrzyć .


    Myślisz że uda mi sie dobrze odpowietrzyć luzując nakrętki przewodów przy wtrysku?
  • Poziom 22  
    Dziara95 napisał:
    Myślisz że uda mi sie dobrze odpowietrzyć luzując nakrętki przewodów przy wtrysku?


    W tych pompach to nie jest takie proste , poszukaj sobie na YT coś w stylu - Odpowietrzenie pompy ukladu paliwowego vp44 audi a6c5.
  • Poziom 5  
    marfur30 napisał:
    Dziara95 napisał:
    Myślisz że uda mi sie dobrze odpowietrzyć luzując nakrętki przewodów przy wtrysku?


    W tych pompach to nie jest takie proste , poszukaj sobie na YT coś w stylu - Odpowietrzenie pompy ukladu paliwowego vp44 audi a6c5.


    Patrzyłem ale ciężko cokolwiek znaleźć. Będę wdzięczny jak coś podrzucisz
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zerknij to tego tematu Link
    post #8, zobacz jaki masz nr pompy, bo jest szansa, że nie ma immo i nie musisz przekładać

    Co do odpowietrzania, zawsze robiłem to dmuchając kompresorem do baku poprzez powrót paliwa, nadciśnienie pchało paliwo przez filtr i pompę i robiło swoje
  • Warunkowo odblokowany
    carrot napisał:
    Zerknij to tego tematu Link
    post #8, zobacz jaki masz nr pompy, bo jest szansa, że nie ma immo i nie musisz przekładać

    Co do odpowietrzania, zawsze robiłem to dmuchając kompresorem do baku poprzez powrót paliwa, nadciśnienie pchało paliwo przez filtr i pompę i robiło swoje

    Wg schematu immo jest w zegaracb.
  • Poziom 14  
    Wyzej ma napisane ze w ta pompa nie wymaga adaptacji immo,a odpowietrzyc najlepiej założ na powrotny wąż przewód od wysysarki i przetłoczysz paliwo
  • Poziom 5  
    carrot napisał:
    Zerknij to tego tematu Link
    post #8, zobacz jaki masz nr pompy, bo jest szansa, że nie ma immo i nie musisz przekładać

    Co do odpowietrzania, zawsze robiłem to dmuchając kompresorem do baku poprzez powrót paliwa, nadciśnienie pchało paliwo przez filtr i pompę i robiło swoje


    Faktycznie, w moim przypadku nie potrzeba adaptować pompy.
    Co do odpiwietrzenia to znalazłem kilka trików które będę testował. Co wyjdzie? Czas pokaże..
  • Poziom 24  
    Potwierdzam. Dopiero kolo 2001 roku modelowo pompy maja w sobie immo. Przed immo tylkow zegarach i brak potrzeby adaptacji samej pompy.

    Sterowniki silnika roznia sie jezeli jesy skrzynia automat/manual.
  • Poziom 5  
    Witam. Udało mi się przełożyć silnik. Zajęło to trochę czasu i kosztowało wiele nerów. Mam do was przed pierwszym odpaleniem pytanie. Czy muszę ustawić jakoś pompę według rozrządu? Z tego co czytałem to muszę ustawić na rozrządzie GMP A pompę ustawić w takiej pozycji żeby móc ją zablokować poprzez włożenie w otwór na kole napędowym blokady.. dajcie znać czy to ma jakieś znaczenie czy nie
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    pompę ustawić w takiej pozycji żeby móc ją zablokować poprzez włożenie w otwór na kole napędowym blokady

    Wstępnie, żeby odpalić tak, oczywiście, później korekta ustawienia vag-iem, regulację robisz na "fasolkach" na lewym kole wałków rozrządu