Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Obróbka aluminiowych płaskowników

13 Kwi 2020 09:23 204 16
  • Poziom 10  
    Potrzebuję porady jak w domowych warunkach dopasować blaszki aluminiowe pod wymiar.

    Producent wykonał mi takie prostokątne blaszki pod przygotowanie tabliczek znamionowych, ale niestety nie trzymają wymiarów. Występują różnice +0,5-1 mm na długości i szerokości i chciałbym w domowych warunkach je dopasować poprzez zebranie części materiału. Jak to wykonać, żeby zachować kąt prosty i zapewnić równość i równoległość powierzchni? Próbowałem zeszlifować płaskim pilnikiem, ale wychodzi mi łódka i dodatkowo robi się na brzegach wrąb na zewnątrz krawędzi.

    Jakie narzędzia użyć do tego? Z góry dziękuję za pomoc :)
  • Poziom 42  
    Najpierw pytanie-dlaczego tak istotny jest dokładny wymiar ?
    Drugie pytanie -ile tych tabliczek masz do porawienia?
  • Poziom 42  
    A jak będą ciut za małe, o te właśnie 0,5 mm to co się stanie ?
  • Poziom 42  
    bruner napisał:
    mogą być mniejsze
    To już coś mamy. Teraz, czy ta krzywizna będzie widoczna ?, bo jeśli nie to spiłować troszkę na minus (jeśli chodzi o wymiar) i tyle.
  • Poziom 42  
    A co z moim pytaniem z #6 ?
  • Poziom 29  
    Szlifierka taśmowa lub przy zachowaniu ostrożności flex z tarczą na rzep z zapiętym drobnej granulacji papierem
    wkręcony w imadło
  • Poziom 32  
    Szlifierka taśmowa do tego stół z prowadnicą do trzymania kątów.
  • Poziom 42  
    Tak cienka blaszka, folia, tylko nożyczki. Wcześniej przygotuj dokładny wzornik z grubszej blachy. Położyć jedno na drugie, zaznaczyć gdzie wystaje i obciąć nożyczkami.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Skoro cienka blaszka i aluminium to może gilotyna do papieru - tylko taka z dźwignią (nie z kółkiem na listwach).
    Koszt zwykłej gilotyny około 40 pln na Allegro. Każda ma jakieś przystawkę-listwę do ustawiania wymiaru.
    Ustawiasz wymiar przykładasz do niego blaszkę i "ciach".