Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Croma 1.8 benzyna - Sciaganie w prawo po wymianie sprezyn na KAYBA

13 Kwi 2020 14:41 390 11
  • Poziom 7  
    Witam,panowie czytałem sporo już na ten temat i nic konkretnego nie znalazłem ,Wymieniłem stare sprężyny (stare były popękane obie strony) na KAYBY nowe po zamontowaniu i wymianie łożysk skrętnych mac persona i tuleja wahaczy przednich (tulei tylna) na wahaczu,po ustawieniu zbieżności ściąga w prawo przy przyspieszaniu,croma bardzo wysoko stoi i zastanawiam się czy to nie ma przypadkiem wpływu na to??? przed wymiana nie było żadnego problemu z ściąganiem, tył tez nowe sprężyny ale nie wiele się podniosła,tył jest niżej niż przód,luzów żadnych nie ma sam sprawdzałem na szarpakach i na podnośniku (ŁAPKA)potem kupiłem całe amory z sprężynami i nie wiele to dało mam wrażenie ze raz ściąga a raz nie ale to już może moje złudzenie, słyszałem ze te sprężyny KAYBA są wadliwe i tak się dzieje dlatego wymieniłem na używkę i jest to samo może trochę lepiej ale i tak wysoko bardzo stoi mam na parkingu druga i nie stoi tak wysoko chociaż to disel ,proszę o pomoc bo nie wiem co robić,zastanawiam się na skróceniem sprężyn....?
  • Poziom 13  
    Nie wiem czy pomogę sprężyny KAYABA są różnej twardości i są wykonane dość niechlujnie przez producenta są różnie skręcone posiadają różną sprężystość czyli twardość, to tyle co do sprężyn Jeśli już to bym się czepił tulei wahacza są zapewne z zamiennika i tutaj może być problem w twardości gumy tulei lub jest źle zamontowana już nie pamiętam ustawień, może to mieć wpływ przy przyśpieszaniu jedno koło chyba lewe zmienia kat wyprzedzenia czyli idzie bardziej do przodu co może sprawiać że podczas przyspieszania ściąga w prawo. Co do wysokości to jest że sprężyny mogą być do innego modelu czy wersji np. 2,4 automat. Ponieważ każda wersja posiada inną sprężystość ( twardość ) sprężyny. Rada zgłoś się serwisu Fiata i tam ci powiedzą jakie maja być spręży o jakiej charakterystyce.
  • Poziom 7  
    Sprężyny zamawiane po nr Vin. Tuleja wahacza na starych oryginalnych ściągało były dobre szarpałem w każdy możliwy sposób, mimo to postanowiłem twymienić założyłem limfodera. Przed wymianą jeszcze przekładałem stronami tuleje myślałem że może prawa jest bardziej wybita ale nie.Muwisz o ustawieniach ? Jakich? tam nie ma możliwości ustawienia inaczej tuleji wahacza ani konta koła tylko ustawiasz na drążku kierowniczym zbieżność.zawieszenie jest to samo co w oplu vektra c i sabie
  • Poziom 13  
    Wiem że ustawia się tylko w przednim zawieszeniu zbieżność kąty są stałe o tulejach to nie zrozumiałem myślałem ze też wymieniałeś, a sprawdzałeś ustawienia w tylnym bo w Cromie w tylnym zawieszeniu też się ustawia. Tam są specjalne mimośrodowe śruby. Bo kiedyś jak pracowałem w fiacie to była kampania na wahacze tylne i ustawienia. Teraz już nie pracuję. Odpoczywam ale cos mi pozostało w głowie. Mieliśmy kłopoty po takich wymianach sprężyn. Ja osobiście mam Peugeota i wymieniałem tylne to były takie rozbieżności że reklamowałem sprężyny właśnie Kayaby. Zaglądne do auto daty

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie mam zaufania do tych sprężyn Kayaba za dużo było problemów
  • Poziom 7  
    Robiłem zawieszenie kiedyś i ustawiałem zbieżność nie wiedziałem ze sa sprężyny pęknięte i tak była ustawiona zbieżność cała tył i przód było ok wszystko,potem na przeglądzie zobaczyłem ze są sprężyny popękane wymieniłem 4 szt bo tył tez jedna była pęknięta i ustawiłem tylko przód bo powiedzieli mi ze tył jest ok (mieści się) ale efekt dalej był przy przyspieszaniu ściągania wszystkie sprężyny kayba,wymieniłem przód na używki całe z amorami z vectry podobno 140 tys przebiegu niby efekt lekko mniejszy ale jest może moje wrażenie teraz ze czasami mniej ściąga,tył nie był ustawiany teraz wcale...i bardzo wysoko stoi przód.dzwoniłem do gościa co wystawił sprężyny kayba na sprzedaż i pytałem o powód sprzedaży to powiedział ze wysoko stał i ściągało go tez,ale tez wymienił podporę pół osi i przegub wewnętrzny miał disla zmieniał silniki z disla na benzynę cos takiego, powiedziałem mu ze u mnie nie ma podpory tylko oska do przegubu mówił ze to wina przegubu wewnętrznego bo auto poszło do góry tylko jakoś mam wątpliwość co do przegubu no ale może? i teraz autem jadać 140 chodzi po całej jezdni
  • Poziom 13  
    Teraz już wszystko jasne to może być przegub, to pływanie samochodu na to wskazuje. Czy podczas jazdy nie rusza kierownicą tak jakby były krzywe koła lub wybulona opona i teraz to pływanie samochodu przy prędkości utwierdza że to może być przegub sprawdził bym ten od koła pierwsze , Przegub wewnętrzy tez może być ponieważ tam w kielichu mogły zostać wypracowane dołki przez rolki na przegubie trój-palczastym tak się to nazywa uważaj bo tam są łożyska igiełkowe o bardzo drobnych rolkach jak się rozsypie to może być problem. Nie pamiętam czy w Cromie się da zamienić kielich przegubu a lewego na prawy bo w Puncie tak się robiło piszę o wewnętrznym tym przy skrzyni . Przy cofaniu to nie sprawiało kłopotu a jada do przodu była normalna. To że wysoko stoi bo sprężyny są twarde, może się ustabilizuje po jakimś czasie. No i jeszcze samochodem telepie przy uszkodzonym przegubie. Nie pisałem wcześniej bo byłem poza domem.
  • Poziom 7  
    Nie ma tego objawu telepania kierownica, nawet nie strzeli przy skręconych kołach zewnętrzny. I nie telepie autem tylko jest nie stabilny podczas jazdy nie wiem czego.no nic na weekendzie spróbuję cos ogarnąć jak zjadę do siebie teraz nie mam warunków,na chwilę obecną dzięki za sugestie jak cos to będę pisał co i jak,pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    To jest zagwozdka Rozmawiałem wczoraj z kolegą o tym razem pracowaliśmy to tez mi powiedział o tym przegubie ze dwa tygodnie temu to robił, obstawiał przegub zewnętrzny. To była Croma tylko 1,9 diesel Spróbuj jeszcze z kołami bo też tak było jak było cos z oponami to ściągało w jedną jak się zamieniło stronami to ściągało odwrotnie lub auto pływało przy prędkości jak któraś opona miała jakiś uszkodzenie nie widoczne na zewnątrz. Nie podejrzewam że masz różne opony jednej osi.
  • Poziom 7  
    Opony takie same 2 letnie ,fakt no i nalewki zimowe ale do tej pory nie było problemu, zjadę na weekend to zmienię opony na letnie. Kiedyś jak dzwoniłem do gościa to też to mówił że samochud się podniósł bo założył Kayba sprężyny i ściągało po wymianie przegubu i podpory bo w dieslu jest podpora tu nie.ale muwil że ustało.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Podałem prawie wszystkie możliwości jakie pamiętam a trochę przepracowałem w serwisie. Ale usterki nigdy nie są identyczne i tak z tym to jest będę śledził co wyszło
  • Poziom 7  
    Witam, problem rozwiązany wymieniłem pòłoś to po pierwsze po wyciągnięciu okazało się że był spory luz ale mniejsze z tym założyłem nówkę cała 30 min roboty po sprawie,jazda próbna i hmmm efekt nieco lżejszy niż był ale jednak jest więc wracam z jazdy próbnej zmieniam koła na lato i teraz auto jedzie jak po szynach stabilnie nie ściąga jest ok. Podsumowując moim zdaniem była jednak wina opon ale mają 2 lata zimowe nalewki i o dziwo wyszło ściąganie dopiero po zmianie sprężyn nie było wcześniej problemu z tym nie czaje tego ale ok, pòłoś moim zdaniem też pomogła na starej był luz było czuć pukanie jak wyciągnąłem półoś łapiąc za przegub i półoś robiąc ruchy do przodu do tyłu jak auto czuć luz. Ale wielkie dzięki za pomoc szczególnie alfred47 🍻👍