Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z instalacją nawadniającą

dammek81 13 Apr 2020 19:10 498 5
    dammek81
    Level 2  
    Witam serdecznie,
    zaznaczając że jestem tu początkujący chciałbym przeprosić jeśli temat się powtarzał.
    Problem polega na nie wynurzaniu się zraszaczy rotacyjnych w jednej z sekcji systemu nawadniania ogrodu po zimie.
    Ostatniego lata wszystko było ok, jednak w czasie zimy doszło do wymiany pompy wody, która uległa uszkodzeniu.
    Instalacja zasila cały dom w wodę ze studni i na hydroforze bez poduszki powietrznej (takim 300 l ocynkowanym). Ogród podlewany jest wtedy gdy w domu nie ma poboru wody a ciśnienie na hydroforze wskazuje 5 bar. Wspomniana sekcja składa się z 9 zraszaczy rotacyjnych które obecnie się nie wysuwają po załączeniu wody przez elektrozawór (ale ręcznie). Druga sekcja ma 8 zraszaczy rotacyjnych (Hunter) i tam wszystkie pracują choć zasięg nie jest taki jak być powinien. Pytanie moje jest takie:
    czemu mimo wskazania dużego ciśnienia na hydroforze nie uruchamia ono zraszaczy tylko woda w nich ledwo ciurka. Elektrozawory i dysze sprawdzone, wyczyszczone i przedmuchane. Przy ciśnieniu powietrza podanym na 3 sekcję z kompresora rzędu 3-4 bar wszystkie zraszaczy wyskakują a z wodą jest problem. Czy możliwe jest że w rurach nie ma takiego ciśnienia jak wskazuje wskaźnik na hydroforze???
    Wykluczyłem awarię instalacji po zimie ponieważ na koniec zeszłego sezonu było wszystko ok a przed zimą spuściłem z niej wodę i przedmuchałem kompresorem aby oczyścić z resztek wody i uniknąć pęknięć spowodowanych zamarzającą wodą.
    Bardzo proszę o pomoc i jakąś porade.
    Sniezynka
    Level 32