Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Wymiana audio w Boxerze - dobór sprzętu

piotreknn 13 Apr 2020 23:36 540 0
    piotreknn
    Level 10  
    Witam
    Zamierzam podjąć się jak dla mnie ambitnego zadania wymiany nagłośnienia w busie Peugeota Boxer z 2015r. , Dźwięk jest tragiczny, raz ze sprzęt fabryczny a dwa że jeden głośnik to jest prawdopodobnie spalony czy coś ponieważ praktycznie nie działa. Jeżdżę nim codziennie, jestem kurierem więc dobrze było by sobie umilić pracę lepszej jakości dźwiękiem.

Nie znam się kompletnie na tym więc potrzebuje porady w doborze sprzętu, jaki i dobre by były pewne instrukcje co i jak podpiąć, zamatowac. Wszystkie prace mam zamiar wykonać samodzielnie.

Mam oryginalne radio, na początek może niech ono zostanie, muzykę puszczam ze Spotify przez kabel AUX ale prawdopodobnie też i ono wyminie na coś na androidzie. Nie chciał bym też modyfikować nic za bardzo, czyli rozmiar głośników w drzwiach dobrze ze by był taki sam.

Myślałem dołożyć subwoofer, jest możliwość zakupu skrzyni specialnie do tego busa która mieści mi się pod fotelem pasażera
    - Wymiana audio w Boxerze - dobór sprzętu
    Na allegro jest dostępny odrazu z głośnikiem HERTZ ES200.5 za około 500 zł, czy warto, nie wiem.

Do tego potrzeby jakiś wzmacniacz, tu myślę przyszłościowo, jako że tu mi by wystarczył dwu kanałowy + subwoofer to jeżeli jakoś wielkiej różnicy w cenie by nie było to może odrazu bym kupił 4 kanałowy + sub gdzie może kiedyś przełożę to do innego auta.

Podsumowywujac, potrzebuję pomocy w doborze:
    -głośników średnio tonowych które wylądują w drzwiach,
    -głośników wysokotonowych (tweeterów) które będą w słupkach,
    -opini na temat tego subwoofera czy ewentualne jakieś inne propozycje,
    - wzmacniacza,
    - wygłuszenia,
    - i pozostałych podzespołów typu - zwrotnic, ewentualnych filtrów, kabli, przejściówek itp.