Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autronic AL700 gaśnie na wolnych oraz przy hamowaniu

16 Kwi 2020 08:18 159 5
  • Poziom 22  
    Witam.
    Posiadam instalację Autronic AL700 w astrze f z silnikiem 1.4 8v.
    Miałem problem już wcześniej z tą instalacją, ale problem leżał po stronie źle ustawionego aparatu zapłonowego.
    Czy może ktoś podpowiedzieć jak wyregulować parownik w tej instalacji.
    Są tam dwa pokrętła, rozumiem, że jeden od wolnych obrotów drugi od skoku membrany.
    Mam program do strojenia tej instalacji Amon ;-)
    Ostatnio było coś kręcone przy parowniku, teraz jest problem, iż przy hamowaniu auto gaśnie, nie trzyma wolnych obrotów.
    Na benzynie jest idealnie, problem występuje tylko na gazie.
    Parownik ma jakieś 4 lata.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 38  
    Spróbuj wyregulować parownik i sterownik od nowa. Opisów jest multum. Ja preferuje wyjąc krokowca, wstawić śrubę i uzyskać najlepsze wyniki po czym wstawić krokowca i ustawić programem. Z racji ogromnych błędów konstrukcyjnych tej instalacji regulacja uczciwa jest niemal nie możliwa i to droga przez mękę by nie wybuchało itp.
  • Poziom 42  
    Masz drugą generacje oczywiście?

    Co do gaśniecia przy hamowaniu to trzeba dolot powietrza przyblokować lub odwrócić, u mnie mam ten gumowy wąż ściągniety przed samym filtrem powietrza co by powietrze nie było wpychane na siłę.

    Oczywiście śrube bypassu lekko odkręconą.

    Na postoju ci nie trzyma obrotów? To może być reduktor zmęczony życiem. Jakie masz ustawienia w programie?
  • Poziom 22  
    kolanko było ostatnio, ale jak by to rzekła "Zenek" co się stało nie wiem :D a tak na poważnie to chyba tam jest odwrócone w strone kabiny samochodu. Na paliwie dobrze chodzi z gazem jest problem. Najchętniej to bym wyrzucił tego krokowca i założył zwykłą śrubę. Jutro jak się podepnę do kompa to wrzuce ci screen jak mam poustawiane.
    Ostatnio próbowałem się połączyć ale był problem, może ogarnę to jutro.
  • Poziom 42  
    Kabel od al700 oryginalny jest lipny - pownie skorodował no i trzeba się łączyć programem po przełączeniu na zapłon a nie przed jak się nie mylę. No ale jakość oryginalnej wtyczki jest tragiczny więc tutaj też może być problem.

    Nie wiem po co się cofać zresztą krokowca też można zrobić na śrube choć trzeba sterować przez al700 a nie ręcznie.
    Bardziej bym się przejmował że na luzie masz nie tak.

    A i polecam kupić sobie lub podpiąć się miernikiem pod sonde lambda - oczywiście przed sterownikiem od gazu. Bez podglądu na napięcie na sondzie trzeba ustawiać na czuja.
    Ja mam takie coś na stałe wlutowane do poglądu napięcia na lambdzie. wskaźnik kontrolka sondy lambda AFR tester na alledrogo.
    Bardzo przydatna rzecz bo zawsze można podejrzeć jak się zachowuje samochód w zależności od ciśnienia atmosferycznego choćby.
    No i kabel od al700 zalecam wprowadzić sobie do środka kabiny.

    Oczywiście filtr gazu zmieniony i szczelny dolot? Filtr powietrza też w miarę dobry?
  • Poziom 38  
    Wygodniej i szybciej można wyregulować czułość parownika używając śruby. Ważne jest to by na wolnych jak i przy lekkim dodaniu gazu w okolicy już 900 RPM i w zwyż mieszanka nie była uboga - a zawsze jest bo to taka instalacja - gdyż może dochodzić do wybuchów, zalecam też by aktuator był najbardziej otwarty niż zamknięty - liniowość pracy na jeden krok.
    Reszta wg woli i uznania.