Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elnix inwerter - challenge

Bazic 05 Jul 2020 02:11 23496 240
Relpol
  • #211
    DG_64
    Level 6  
    office55 wrote:
    Kolejny wwawer

    Na tym forum nie hejtuje lecz zadaje pytania lub odpowiadam, po ostatnim poście office55 uznałem że bardziej wiarygodnym użytkownikiem jej wwawer niż office55 ponieważ pisze Pan że przez rok zapomniałem o sprawie a firma czeka na kontakt, to ile potwierdzeń odbioru Pan office55 chce jeszcze podpisać?
    Zakres napięć tego generatora Pan i użytkownicy forum mogą zobaczyć na wideo zamieszczonych na YT na kanale Energiaznatury, ponieważ pomylił się Pan w swoim poście w tej kwestii.
    Co do tzw. Porzucenia rzeczy zostawiam bez komentarza. W zaistniałej sytuacji niech Pan czeka na decyzję z wcześniej wymienionych przeze mnie Urzędów.

    Elnix inwerter - challenge Elnix inwerter - challenge
  • Relpol
  • #212
    User removed account
    Level 1  
  • #213
    wwawer
    Level 10  
    office55 wrote:
    Kolejny wwawer , po 4 latach, kiedy przysłał inwerter rozebrany bez plomby po swoich testach. Inwerter naprawiony nie odebrał a teraz tez sobie przypomniał i mąci i heituje.

    A Ty znowu swoje? Odesłałem Ci nówkę sztukę, a tamten testuję 4 rok.
    Wiemy przecież już, że powinien wg karty katalogowej działać z 4 panelami 250W 42V, a nie działał. I nie działa. Działa z 8 panelami 250W ze sprawnością jakieś 50%.
    Wiemy tez co mówi prawo w przypadku odesłania towaru. Tymbardziej niezgodnego z umową. Powinna być faktura korygująca, i zwrot pieniędzy, albo inna odpowiedź. Żadnej odpowiedzi nie było. O ile UOKiK mnie jako przedsiębiorcę olał, to widzę, że tego drugiego gościa nie może olać, bo jest konsumentem.
    Unboxing robiłem na nagraniu publicznym i nie rozumiem dlaczego wmawiacie ludziom, że ja hejtuję. Proszę zapoznać się z definicją hejtu. A ja byłem jednym z tych którzy chcieli pomóc w poprawie funkcjonowania tego inwertera.
    Proszę tylko pamiętać, że Urząd Skarbowy dostanie dokładne wytyczne co ma sprawdzić u Pana.
    Wiedziałem, że wcześniej czy później się Pan potknie.
    Wszystkie moje próby kontaktu pozostały bez odpowiedzi, a myślałem, że poprawi Pan produkt i ja oraz inni użytkownicy będą mogli się nim cieszyć.
    Nadal ma Pan możliwość wyjść z tej sytuacji z twarzą. Nadal w to wierzę, że nie trzeba będzie badać tych urządzeń bo wie Pan doskonale, co jest z nimi nie tak.

    Namiary ma Pan do mnie, bo cały czas kupuję Wasze inne wyroby. Które są świetne. Ale nie inwertery które posiadam.

    Waldemar Wawer

    Dodano po 19 [minuty]:

    rfid wrote:
    Dyskusja na linii rzekomy reprezentant - użytkownicy, urosła do rangi kąśliwych postów i obrzucania się jajkami. Jaki jest cel w informowaniu na forum publicznym o prowadzonych, planowanych poczynaniach względem producenta? Sprawy natury urzędowej proponuję omawiać w przestrzeni niedostępnej osobom postronnym, z przeprowadzoną weryfikacją, a niniejszy temat traktować jako medium do pozyskiwania kolejnych, niezadowolonych użytkowników.


    Bardzo dobre podejście. Ja jednak mam cały czas nadzieję, że właściciel firmy ELEKTRONIX odezwie się do niezadowolonych klientów, bo zapewne pamięta co mówił do mnie w swoim biurze (bo tak próbowałem dotrzeć, gdy nie było odpowiedzi na pisma).

    Firma VOLT Polska nie straszyła mnie sądami, a poprawiła swój produkt i wyszła z tego z ogromnym ZYSKIEM a co więcej mi zaproponowano wymianę na nowszy model pozbawiony tych kilku wad testowanej przezemnie wersji. Błedy się zdarzają. Czy to w konstrukcji, czy to w druku instrukcji.

    Jednak w jednym z mailii ELEKTRONIX na zapytanie o braku certyfikatu CE i numeru seryjnego otrzymałem taką odpowiedź:
    <CYTAT Z MAILA>
    Na prośbę wielu instalatorów i dystrybutorów, robimy czarne skrzynki aby mogli naklejać swoje tabliczni, reklamy, dane i namiary.
    Przekonali nas, ze tak będzie lepiej i będzie większa sprzedaż co się sprawdziło. Takie ich naklejki dają im wiekszą sprzedaż i reklame i my się na to zgodziliśmy.
    Ponadto daje to równiez dystrybutorom i instalatorom sporo manewru z marżami, które jak widzimy nawet sięgają 500%.
    </KONIEC CYTATU>

    Także w takim przypadku nawet bozia rozum odebrała, aby przerzucać obowiązek oznakowania wyrobów TRWAŁYMI oznaczeniami CE na instalatora, czy dystrybutora.

    Ja myślałem, że gdy Właściciel usłyszy wprost odemnie (bo myślałem, że może nie wie kto i co odpisuje na maile) to doskonale wszystko wiedział. Po co brnie aż tak - nie rozumiem.
    Dyskusja bardziej wywołana w celu pokazania, że potraktował innych dokładnie tak jak mnie.

    CIEKAWOSTKA:
    Włożona w jednym pudełku była faktura na kogoś innego za naprawę i programowanie. Dziś rozumiem, że dostałem sprzęt używany już przez kogoś innego, a oni z tym kimś postąpili dokładnie tak samo i sprzedali ponownie (tym razem mi) nieodebrany po niby naprawie sprzęt.

    To, że nie podałem firmy ELEKTRONIX do sądu wynikało tylko z mojej dobrej woli...
  • #214
    Vego91
    Level 10  
    rfid wrote:
    Temat Elnixa obserwuję z zaciekawieniem.
    Na chwilę obecną nie jest wiadome, czy wypowiedzi "office55" traktować należy jako oficjalne stanowisko Elektronix Warszawa.


    office55 wrote:
    Witamy i serdecznie dziękujemy za wszelkie uwagi i sugestie. Pozdrowienia Elektronix


    Również czytam temat Elnixa z zainteresowaniem. Nierozsądne jest publikowanie przez użytkownika office55 na forum treści rozmowy komunikacji telefonicznej z linii klient a przedsiębiorca lub przedsiębiorca-przedsiebiorca bo szkodzi to obu tym stronom. Da się zauważyć brak skutecznego znakowania wyrobu który wynika z poprzednich wpisów użytkowników sprzętu. Skuteczne plombowanie i tabliczka znamionowa z wszystkimi danymi i numerem seryjnym umieszczonym na tej tabliczne i wewnątrz wyrobu (w ukrytym miejscu przez producenta) plus karta gwarancyjna rozwiewa wiele problemów z ewentualna odsprzedażą na rynku wtórnym.

    Podobna sprawa jak poniżej którą opisywał witanus na pierwszej stronie tego tematu.

    witanus wrote:
    Moja historia z Panem Markiem i firmą ELNIX. Kupiłem Falownik 8 kW pod fotowoltaikę.
    Falownik działał poprawnie w zimowe miesiące. W czasie wczesnowiosennym większe nasłonecznienie powoduje większę moce no i falownik zaczyna sie grzać. W konsekwencji traci ustawienia czas i data, coafając sie do 01.01.2010 i nie synchronizuje sie. Czyli wracam z pracy sprawdzam ile "wyprodukowałem kWh" a tu odczy 0.00 kWh. Reset ( on/of) falownik rusza ( słychać charakterystyczny dzwięk przekaźnika).
    Na początku tak się działo incydentalnie ale z czasem ( coraz więcej dni z nasłoneczniem) coraz cześciej aż w końcu codziennie.
    Po zgłoszeniu problemu do seriwsu i wymianie korespondencji z (nawiasem mówiąc kompletnie nie profesjonalnym serwisem) w końcu dowiaduję się iż powodem są wadliwe kwarce które się grzeją (pewno od reszty elementów). Rozwiązaniem jest proteza pt. konieczność podłącznie do wzorca czasu via Internet.

    Serwis firmy Elnix z rozbrającą szczerością odpowiada:

    „Odnośnie serwera czasu , może to proteza ściąganie danych z internetu ale tak zostało przyjęte aby odświeżać dane i aby czas był bardzo dokładny. Ponieważ kwarce zegarowe są wyraźniej na temperaturę i raz przyspieszają a raz zwalnia aby był dokładny czas przyjęliśmy w dobie internetu ściąganie danych czasu z internetu .
    A jak to mają koledzy inaczej rozwiązać?"

    A czyli "producent" znał problem i tak go rozwiązał - przyznając ze to proteza. I nawet otwarcie przyznaje że to proteza

    Po wytknięciu Panu Markowi tej cechy i że jako klient odstępuję od umowy z uwagi na niezgodność towaru z umową ( w końcu aby falownik ruszył muszę wykonać codziennie rano on/off oraz nadpisać datę ręcznie). Pan Marek napisał do mnie :

    From: Marek Bednarczyk [mailto:mb@elektronix.pl]
    Sent: Wednesday, March 04, 2020 1:23 PM
    To: WXXXXXXXXXXX Dariusz
    Subject: Re: Bin 3f V76
    Dzień dobry
    Szanowny Panie.
    Nie jest prawdą, że inwerter do swojej pracy przetwarzania mocy z PV do sieci potrzebuje internetu.
    Internet się przydaje to aktualizacji czasu w celu określenia energii dnia. Inne parametry są wyświetlaczem bez potrzeby internetu.
    W przypadku braku internetu , tak jak koledzy Panu przekazali jest możliwość synchronizacji czasu z komputera czy komórki z dowolnej przeglądarki i inwerter już ma ten czas ustawiony.
    Podłączenie inwertera do internetu daje takie korzyści, że inwerter co minutę wysyła wszystkie dane nawet z Licznika Pozyton na zewnętrzną chmurę PVMonitor.
    Nie jest tez prawdą, że grzejące się kwarce doprowadzają do utraty danych i do zerwania synchronizacji z siecią energetyczną. Grzejące kwarce po prostu niedokładnie podają sygnał zegarowy i czas w inwerterze spowalnia do minuty na dobę.
    Jeżeli uważa Pan, że sprzedaliśmy Panu bubel skłonni jesteśmy Panu zwrócić pieniądze.
    Serdecznie proszę o przesłanie inwertera do nas do firmy. Biuro - Warszawa ul. Laskowa 4
    Po otrzymaniu inwertera przesyłamy Panu pieniądze na Pana konto i dokonujemy korekty faktury.
    Z poważaniem
    Marek Bednarczyk
    ELEKTRONIX
    tel.22 /636 36 74 (75)
    ul. Laskowa 4
    01-214 Warszawa

    Nie ukrywam - zaskoczyła mnie wypowiedź i propozycja tak polubownego załatwienia sprawy. Aż zdezorientowany byłem tak pozytywną postawą -no ale w końcu rozmawiałem z właścicielem firmy. Rozumiałem że chce wyjśc z twarzą z całej sytuacji, naprawdę doceniłem człowieka... Ależ byłem naiwny.
    Falownik odesłałem Fedexem, zgodnie z propozycją Pana Marka (obecnie jest w firmie Elnix).......tyle, że Pan Marek się rozmyślił i już nie chce mi ani wykonać korekty ani odesłać falownika o zwrocie pieniędzy nie ma nawet mowy! Twierdząc że falownik jest .....UWAGA SPRAWNY!!!!

    Zastanówcie sie wszyscy 100 razy zanim kupicie ten "świetny" sprzęt. Ja swoją sprawę oddaje do prawnika. Dzisiaj dzowniłem do Pana Marka - oczywiście zwyzywał mnie, używając słów ogólnie przyjętych za wulgarne. Panie Marku czyżby było inaczej ????? Proszę pochwalić sie swoją obsługą klienta.

    Świetnie spotkamy sie w sądzie.

    Mocno pozdrawiam i czekam na innych pokrzywdzonych przez Elnix. Postaram się pomóc tym co otrzymam od swojego prawnika
  • #215
    bozekkrzych
    Level 11  
    Witam
    Wypowiem się na temat tego inwertera działa u mnie 4 miesiące (falownik 6 kW 3-f)
    Zalety:
    1. Chłodzenie aktywne
    2. Konfiguracja po polsku
    3. Serwer www wbudowany w falownik z wyikresami dni/miesiace/lata
    4. Karta sieciowa już w standardzie
    5. 2 s na synchronizację
    4. Niskie napięcie startu
    5. Praca 24h nie wyłącza sie jak inne falowniki

    Wady:
    1. Serwer www długo się wczytuje nawet 3-4 min - wykresy
    2. Piszczy - wygląd nie jest wada/zaletą to ma działać
    3. Niskie napięcie startu jest obarczone dużą strata na podbicie napięcia do napięcia roboczego 650 V
    4. Musi być idealnie dobrane napięcie PV aby straty były małe dokładnie 650 V musi być!
    5. Przy pracy 450 V na PV jest 20% strata na podbicie napięcia z 4 kW problem jest wyciągnąć 3 kW
    6. Serwis jak się nie postraszy o odesłanie falownika to ignorują klienta
    7.Falownik nie jest wyposażony w rozłącznik jak inne co podnosi koszt instalacji o 200 zł
    8. Gwarancja 5 lat każdy dodatkowy rok 150 zł chyba dodatkowo
    9. 1 string

    To tyle wiec falownik 3.7 k Pln + 200 rozłącznik + 5x150 gwarancja =4.5 a za tą cenę już jest nie polski i może lepiej sobie radzi z PV

    Mój przypadek:
    Dostałem falownik który podbijał napięcie do 700 V po czym reset i tak w kółko - info od serwisu ze mam problem z uziemieniem po stronie DC i jak usunę problem to falownik zacznie działać niestety problem był w falowniku - i oczywiście problem z dodzwonieniem - serwis przeszedł sprawnie kilka dni i falownik był spowrotem

    Po uruchomieniu 2 instalacji różnica tylko falownik Growatt 5 kW vs Elektronix 6 kW panele GreenSolar 405 watt x10 obu przypadkach, okazało się że falownik Growatt produkuje 4 kwW a Elektronix 3 kW więc wysłałem zapytanie do Elektronix o wyjaśnienie niestety bez odpowiedzi 2 miesiąc- ponawiam w takim bądź razie jeszcze raz zapytanie i chyba będe reklamował niezgodność towaru z umową!

    Chciałem wspierać Polskie firmy ale jak zwykle wyszło jak zwykle !
  • Relpol
  • #216
    witanus
    Level 10  
    Cytuję Pana Marka
    Jeżeli uważa Pan, że sprzedaliśmy Panu bubel skłonni jesteśmy Panu zwrócić pieniądze.
    Serdecznie proszę o przesłanie inwertera do nas do firmy. Biuro - Warszawa ul. Laskowa 4
    Po otrzymaniu inwertera przesyłamy Panu pieniądze na Pana konto i dokonujemy korekty faktury.


    Czy uważam że to bubel ? Tak właśnie uważam i mam do tego pełne prawo. Powód: Mam inny falownik od ponad 6mc Huawei 6 kW - i wszystkie problem zniknęły jak reką odjął. Pralka Bosch działa normalnie, falownik codziennie rano synchronizuje się bez problemu. Jest urządzeniem w pełni bezobsługowym. Nie ma zakłóceń elektormagnetycznych, które blokują działania innych urządzeń.

    Tak PANIE MAREK pana produkty to bubel, składany na kolanie w warunkach partyzantki lat 90. Mam nawet expertyzę elektormagnetyczną serwisu Bosch, potwierdzającą moje "subiektywne" odczucia. Dlatego jeżeli ktoś chce mieć do czynienia z bublem (w końcu nawet właściciel nie boi się tak nazywać swoich produtków) to Elnix jest tego doskonałym przykładem.

    Zyczę Panu wytrwałości na forum i żałosnym twierdzeniu - że wszystko jest złe tylko Pan jest tym dobrem. Żałosne.
    Sugeruję również nie straszyć prawnikiem kuzynem on też ma juz Pana dość.

    Pzdr




    Vego91 wrote:
    rfid wrote:
    Temat Elnixa obserwuję z zaciekawieniem.
    Na chwilę obecną nie jest wiadome, czy wypowiedzi "office55" traktować należy jako oficjalne stanowisko Elektronix Warszawa.


    office55 wrote:
    Witamy i serdecznie dziękujemy za wszelkie uwagi i sugestie. Pozdrowienia Elektronix


    Również czytam temat Elnixa z zainteresowaniem. Nierozsądne jest publikowanie przez użytkownika office55 na forum treści rozmowy komunikacji telefonicznej z linii klient a przedsiębiorca lub przedsiębiorca-przedsiebiorca ponieważ szkodzi to obu tym stronom. Da się zauważyć brak skutecznego znakowania wyrobu który wynika z poprzednich wpisów użytkowników sprzętu. Skuteczne plombowanie i tabliczka znamionowa z wszystkimi danymi i numerem seryjnym umieszczonym na tej tabliczne i wewnątrz wyrobu (w ukrytym miejscu przez producenta) plus karta gwarancyjna rozwiewa wiele problemów z ewentualna odsprzedażą na rynku wtórnym.

    Podobna sprawa jak poniżej którą opisywał witanus na pierwszej stronie tego tematu.

    witanus wrote:
    Moja historia z Panem Markiem i firmą ELNIX. Kupiłem Falownik 8 kW pod fotowoltaikę.
    Falownik działał poprawnie w zimowe miesiące. W czasie wczesnowiosennym większe nasłonecznienie powoduje większę moce no i falownik zaczyna sie grzać. W konsekwencji traci ustawienia czas i data, coafając sie do 01.01.2010 i nie synchronizuje sie. Czyli wracam z pracy sprawdzam ile "wyprodukowałem kWh" a tu odczy 0.00 kWh. Reset ( on/of) falownik rusza ( słychać charakterystyczny dzwięk przekaźnika).
    Na początku tak się działo incydentalnie ale z czasem ( coraz więcej dni z nasłoneczniem) coraz cześciej aż w końcu codziennie.
    Po zgłoszeniu problemu do seriwsu i wymianie korespondencji z (nawiasem mówiąc kompletnie nie profesjonalnym serwisem) w końcu dowiaduję się iż powodem są wadliwe kwarce które się grzeją (pewno od reszty elementów). Rozwiązaniem jest proteza pt. konieczność podłącznie do wzorca czasu via Internet.

    Serwis firmy Elnix z rozbrającą szczerością odpowiada:

    „Odnośnie serwera czasu , może to proteza ściąganie danych z internetu ale tak zostało przyjęte aby odświeżać dane i aby czas był bardzo dokładny. Ponieważ kwarce zegarowe są wyraźniej na temperaturę i raz przyspieszają a raz zwalnia aby był dokładny czas przyjęliśmy w dobie internetu ściąganie danych czasu z internetu .
    A jak to mają koledzy inaczej rozwiązać?"

    A czyli "producent" znał problem i tak go rozwiązał - przyznając ze to proteza. I nawet otwarcie przyznaje że to proteza

    Po wytknięciu Panu Markowi tej cechy i że jako klient odstępuję od umowy z uwagi na niezgodność towaru z umową ( w końcu aby falownik ruszył muszę wykonać codziennie rano on/off oraz nadpisać datę ręcznie). Pan Marek napisał do mnie :

    From: Marek Bednarczyk [mailto:mb@elektronix.pl]
    Sent: Wednesday, March 04, 2020 1:23 PM
    To: WXXXXXXXXXXX Dariusz
    Subject: Re: Bin 3f V76
    Dzień dobry
    Szanowny Panie.
    Nie jest prawdą, że inwerter do swojej pracy przetwarzania mocy z PV do sieci potrzebuje internetu.
    Internet się przydaje to aktualizacji czasu w celu określenia energii dnia. Inne parametry są wyświetlaczem bez potrzeby internetu.
    W przypadku braku internetu , tak jak koledzy Panu przekazali jest możliwość synchronizacji czasu z komputera czy komórki z dowolnej przeglądarki i inwerter już ma ten czas ustawiony.
    Podłączenie inwertera do internetu daje takie korzyści, że inwerter co minutę wysyła wszystkie dane nawet z Licznika Pozyton na zewnętrzną chmurę PVMonitor.
    Nie jest tez prawdą, że grzejące się kwarce doprowadzają do utraty danych i do zerwania synchronizacji z siecią energetyczną. Grzejące kwarce po prostu niedokładnie podają sygnał zegarowy i czas w inwerterze spowalnia do minuty na dobę.
    Jeżeli uważa Pan, że sprzedaliśmy Panu bubel skłonni jesteśmy Panu zwrócić pieniądze.
    Serdecznie proszę o przesłanie inwertera do nas do firmy. Biuro - Warszawa ul. Laskowa 4
    Po otrzymaniu inwertera przesyłamy Panu pieniądze na Pana konto i dokonujemy korekty faktury.
    Z poważaniem
    Marek Bednarczyk
    ELEKTRONIX
    tel.22 /636 36 74 (75)
    ul. Laskowa 4
    01-214 Warszawa

    Nie ukrywam - zaskoczyła mnie wypowiedź i propozycja tak polubownego załatwienia sprawy. Aż zdezorientowany byłem tak pozytywną postawą -no ale w końcu rozmawiałem z właścicielem firmy. Rozumiałem że chce wyjśc z twarzą z całej sytuacji, naprawdę doceniłem człowieka... Ależ byłem naiwny.
    Falownik odesłałem Fedexem, zgodnie z propozycją Pana Marka (obecnie jest w firmie Elnix).......tyle, że Pan Marek się rozmyślił i już nie chce mi ani wykonać korekty ani odesłać falownika o zwrocie pieniędzy nie ma nawet mowy! Twierdząc że falownik jest .....UWAGA SPRAWNY!!!!

    Zastanówcie sie wszyscy 100 razy zanim kupicie ten "świetny" sprzęt. Ja swoją sprawę oddaje do prawnika. Dzisiaj dzowniłem do Pana Marka - oczywiście zwyzywał mnie, używając słów ogólnie przyjętych za wulgarne. Panie Marku czyżby było inaczej ????? Proszę pochwalić sie swoją obsługą klienta.

    Świetnie spotkamy sie w sądzie.

    Mocno pozdrawiam i czekam na innych pokrzywdzonych przez Elnix. Postaram się pomóc tym co otrzymam od swojego prawnika
  • #217
    Digi-Tech
    Level 16  
    DG_64 wrote:
    Ja nie zbiednieję a firma może osiągnie sukces... i już nic nie kupię więcej w tej okolicy.


    Znając nasze realia, to pewnie w niejednej okolicy znajdzie się taka czarna owca...

    Życzę powodzenia w pozytywnym rozwiązaniu sporu.
  • #218
    DG_64
    Level 6  
    Digi-Tech wrote:

    Znając nasze realia, to pewnie w niejednej okolicy znajdzie się taka czarna owca...


    Owszem ma Pan rację, nie należy kłaść wszystkich do jednego worka.

    office55 wrote:

    Inwerter sprawdziliśmy, ze był sprawny i czeka na odbiór przez Pana az do momentu przewinięcia uzwojenia generatora na większe napięcie.
    A teraz informuje Pan, ze kupił pan inny sterownik.
    W prawie jest tzw. porzucenie rzeczy


    Nie rozumiem czemu wymienia Pan office55 określenie sterownik na forum oraz w email gdyż w firmie Elekronix zakupiłem inwerter, owszem kupiłem sterownik grzałek(regulator zrzutowy) lecz w Białym Stoku który pracuje już 3 lata.

    rfid wrote:

    Sprawy natury urzędowej proponuję omawiać w przestrzeni niedostępnej osobom postronnym


    W pełni się z Panem zgadzam lecz po kilku pismach i wiadomościach email tylko taki kontakt tu na forum z firmą Elektronix się pojawił

    rfid wrote:

    Dyskusja na linii rzekomy reprezentant - użytkownicy, urosła do rangi kąśliwych postów i obrzucania się jajkami


    Być może Pan rfid wytłumaczy użytkownikom kiedy jest hejt, kiedy jest porzucenie rzeczy i co to jest odpowiedzialność producenta za towar.

    rfid wrote:

    Daje zauważyć się pewien problem natury organizacyjnej, tutaj zwracam uwagę na fakt, że Pan Wawer owszem zainicjował niniejszą dyskusję, jednakże brakuje wyraźnej chęci do sformalizowania i skutecznego prowadzenia sprawy, w mej ocenie brakuje wody na przysłowiowy młyn.


    Posługiwanie się prawdą mniej szkodzi lecz w mojej ocenie to nie użytkownicy Wawer czy witanus i wideo5 mają z tym problem lecz office55

    rfid wrote:

    Pozostaje życzyć wytrwałości w dochodzeniu roszczeń wobec producenta.


    Dziękuję za wsparcie, producent uregulował zadłużenie zwrotu za towar i przeprosił za zaistniałą sytuację. Wierzę w to że poprawią Elnixa i zmienią podejście do nabywcy bez względu na to kim jest.
  • #219
    User removed account
    Level 1  
  • #220
    Vego91
    Level 10  
    Pozwolę sobie wrócić do początku dyskusji.

    Quote:

    Obstawiam że kol. Witekem to fake konto p. Marka z Elektronix lub jest na jego pensji :) Jestem "szczęśliwym" posiadaczem inwertera Elnix. Walczę z Elektronix od końca września, dopiero po nagłośnieniu sprawy na elektrodzie w grudniu i udowodnieniu im oszustwa oraz próby oczernienia, wyrazili chęć przyjęcia falownika i korektę faktury. Jak nietrudno się domyślić, do dnia dzisiejszego tj 5 miesięcy, praktycznie nowy inwerter leży w kartonie z przebiegiem ok 150 kW, :) Czcze deklaracje właściciela Elktronix nie przekładają cię na czyny. Takie zachowanie rodzimego przedsiębiorcy nie zachęca do wspierania POLSKICH produktów. Robi on krzywdę UCZCIWYM POLSKIM firmom. Wróćmy do urządzeń firmy Elektronix, pomijając ich wadliwe działanie, dochodzi zakłócanie pracy pobliskich urządzeń i wpiętych w sieć internetową. Siejące dławiki czynią cuda :) a deklaracja zgodności wyssana z palca. Posiadam bogatą korespondencję z mataczeniem firmy Elektronix. Zastanówcie się 10 razy planując zakup czegokolwiek w firmie Elektronix z ul. Laskowej w Warszawie. Kilku użytkowników inwertera Elnix wchodzi na drogę sądową, temat jest rozwojowy i większa ilość oszukanych niżby się wydawało. W planach jest pozew zbiorowy. Zapraszamy oszukanych do kontaktu.
    Pozdrawiam Jacek


    Niektóre podmioty gospodarcze niechętnie akceptują przepisy dotyczące gwarancji, rękojmi, zwrotu towaru i nie jest to nic nowego w Polskich realiach, oczywiście szlachetnym jest wspierać Polską przedsiębiorczość i różnego rodzaju fundacje. Obsługa zatroskanych i zawiedzionych klientów Elnixa budzi wiele wątpliwości lecz pozytywnym jest że firma uregulowuje zobowiązania, lepiej późno niż wcale.
  • #221
    noja102
    Level 24  
    Vego91 wrote:
    Pozwolę sobie wrócić do początku dyskusji.

    Quote:

    Obstawiam że kol. Witekem to fake konto p. Marka z Elektronix lub jest na jego pensji :) Jestem "szczęśliwym" posiadaczem inwertera Elnix. Walczę z Elektronix od końca września, dopiero po nagłośnieniu sprawy na elektrodzie w grudniu i udowodnieniu im oszustwa oraz próby oczernienia, wyrazili chęć przyjęcia falownika i korektę faktury. Jak nietrudno się domyślić, do dnia dzisiejszego tj 5 miesięcy, praktycznie nowy inwerter leży w kartonie z przebiegiem ok 150 kW, :) Czcze deklaracje właściciela Elktronix nie przekładają cię na czyny. Takie zachowanie rodzimego przedsiębiorcy nie zachęca do wspierania POLSKICH produktów. Robi on krzywdę UCZCIWYM POLSKIM firmom. Wróćmy do urządzeń firmy Elektronix, pomijając ich wadliwe działanie, dochodzi zakłócanie pracy pobliskich urządzeń i wpiętych w sieć internetową. Siejące dławiki czynią cuda :) a deklaracja zgodności wyssana z palca. Posiadam bogatą korespondencję z mataczeniem firmy Elektronix. Zastanówcie się 10 razy planując zakup czegokolwiek w firmie Elektronix z ul. Laskowej w Warszawie. Kilku użytkowników inwertera Elnix wchodzi na drogę sądową, temat jest rozwojowy i większa ilość oszukanych niżby się wydawało. W planach jest pozew zbiorowy. Zapraszamy oszukanych do kontaktu.
    Pozdrawiam Jacek


    Niektóre podmioty gospodarcze niechętnie akceptują przepisy dotyczące gwarancji, rękojmi, zwrotu towaru i nie jest to nic nowego w Polskich realiach, oczywiście szlachetnym jest wspierać Polską przedsiębiorczość i różnego rodzaju fundacje. Obsługa zatroskanych i zawiedzionych klientów Elnixa budzi wiele wątpliwości lecz pozytywnym jest że firma uregulowuje zobowiązania, lepiej późno niż wcale.


    Myślisz że tak sama z siebie czy ktoś pogroził jej palcem
  • #222
    Vego91
    Level 10  
    Nie jestem na tyle kompetentny aby Ci na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć. Najlepiej zapytać o to office55 lub DG_64 tylko ciekawe który z nich odpowiedziałby Ci prawdę.
  • #223
    24.dejv
    Level 1  
    noja102 chyba niepotrzebnie pytasz, bo sama z siebie to w kwietniu 2019 - jak wygląda z wcześniejszych wpisów.
  • #224
    miost
    Level 11  
    A w innym temacie, który założyłem dostałem kryptoreklamę Elnixa. Że grzeje wodę w bojlerze już od napięcia 30VDC. Ponieważ jestem bardzo ostrożny do rzemieślniczych wytworów polskich producentów nie skorzystałem. Czytając ten wątek jestem prawie pewny, że postąpiłem słusznie. Posiadając jednocześnie licencję krótkofalarską i mała radiostację stałbym się nasłuchowcem zakłóceń z Elnixa.
    A do PV mam zwykłego Eco Solar boosta i nie widzę by siał na KF, ani się grzał w pełnym słońcu.

    A propos UKE to wystarczy, że jesteś użytkownikiem CB radia posiadającego homologację i UKE powinien się zająć z urzędu takimi zakłóceniami. Tym bardziej, że producent Elnixa deklaruje zgodność z normami.
  • #225
    hervi
    Level 10  
    DG_64 Mam pytanie, czy otrzymałeś od producenta Elnixa zgodnie z obowiązującym prawem handlowym korektę faktury i zwrot kosztów postępowania za dość odległy okres?
  • #226
    DG_64
    Level 6  
    Nie mogę odpowiedzieć na zadane pytanie gdyż jest wiele możliwości rozliczenia się z przedsiębiorstwem np. może to być inny towar lub usługa lub jeszcze inna forma.
  • #227
    brofran
    Level 39  
    DG_64 wrote:

    Nie mogę odpowiedzieć na zadane pytanie gdyż jest wiele możliwości
    Wobec tego może odpowiesz : czy firma Elnix załatwiła sprawę w sposób dla ciebie satysfakcjonujący ?
  • #228
    Artur S.
    Level 12  
    Kurcze.. dzięki za ten wątek.. właśnie rozważałem zakup inwertera.. użytkownikom dziękuję i współczuję jednocześnie..
    Zamówiłem Froniusa..
    ale mam parę pytań:
    1. Czy ktoś wie czy UKE przebadało te urządzenia?
    2. W przypadkach takich jak opisane powyżej można zgłosić zakłócenia do lokalnego UKE, wtedy przyjadą i przebadają dobrze w miejscu zainstalowania - tyle że wtedy na 100% dostaniecie decyzję administracyjną z nakazem natychmiastowego wyłączenia.. to z jednej strony źle ale z drugiej świetny dowód dla sądu..
  • #229
    cegreg
    Level 10  
    Mam pytanie do użytkowników starszych inwerterów Elnix. Czy komuś naprawili inwerter tak, że nie generuje już zakłóceń i się nie wiesza? Pytam się, bo mam taki inwerter z przed bodajże 4 lat. Używałem go z różnym skutkiem przez jakieś 3 lata. Po przeprowadzce musiałem go wymienić, bo mieliśmy istny horror w domu - wszystkie sprzęty ze sterowaniem dotykowym wariowały w słoneczny dzień :(. Trochę kosztował, także szkoda wyrzucać. Ale też nie chcę tracić czasu na zbędne wysyłki i późniejsze testy.
    Także jak ktoś miał Elnixa z takimi problemami i udało się im naprawić to proszę o info.
  • #230
    sq9fmc
    Level 28  
    A jak jest z certyfikatem NC RfG w jego przypadku?
  • #231
    cegreg
    Level 10  
    sq9fmc wrote:
    A jak jest z certyfikatem NC RfG w jego przypadku?


    Tego nie wiem, a raczej nie pamiętam. Jak zgłaszałem do odbioru instalację w 2018 lub 2019r to dostałem wymagane dokumenty od Elnix.
  • #232
    sq9fmc
    Level 28  
    Jeśli zmieniasz punkt poboru energii przy przeprowadzce to nie będziesz mógł legalnie korzystać z Elnixa jeśli nie posiada tego certyfikatu.
  • #233
    cegreg
    Level 10  
    Chyba coś namieszałem w moim opisie ;)

    Ogólnie to Elnixa zamontowałem chyba w 2019 albo 2018r ale w domu, którym bywaliśmy bardziej wekendowo i nie był jeszcze za bardzo uzbrojony w urządzenia AGD. Instalację zgłosiłem i wszystkie wymagane dokumenty od producenta dostałem. Na początku odkryłem tylko problemy z wieszaniem się. Ale jakoś udało się zaradzić przez codzienne odcięcia napięcia. Dopiero w zeszłym roku zauważyłem jakieś problemy z zakłóceniami. Zgłosiłem producentowi, ten poinstruował mnie co sprawdzić w instalacji domowej. Sprawdziłem wszystko z listy, dobiłem dodatkowe szpilki do uziomu domowego i uziomu paneli - wszystko mieściło się z dużym zapasem w normie.
    Ale jak się wprowadziliśmy już na stałe do wyposażonego domu (przyciski dotykowe, urządzenia agd z dotykowymi wyświetlaczami, videodomofon itd.) to był istny armagedon.

    Elnixa zdemontowałem i kupiłem inny. Z jednej strony trochę szkoda go wyrzucać, ale z drugiej strony jeżeli producent nie znalazł rozwiązania na te wady fabryczne, to nie chce mi się z tym bawić. Stąd moje pytanie. Bo widzę, że identyczne problemy mieli inni.
  • #234
    sq9fmc
    Level 28  
    Doprowadzenie tego falownika do prawidłowego działania bez generacji zakłóceń wymaga interwencji w środku. Wymagana jest gruntowna wiedza i doświadczenie w zakresie EMC oraz zdolność w obchodzeniu się z wysokimi napięciami DC i AC. Kwestię bezpieczeństwa stawiam ponad kwestiami ograniczenia odpowiedzialności za modyfikacje ale one też są istotne, mimo, że zmierzają w kierunku doprowadzenia do właściwego działania urządzenia mogą przynieść niezamierzone efekty czy szkody.
    Jeśli nie czujesz się na siłach zapomnij o nim (Elnixie) i żyj w zdrowiu i komforcie psychicznym.
  • #235
    ACCel
    Level 22  
    cegreg wrote:
    istny horror w domu - wszystkie sprzęty ze sterowaniem dotykowym wariowały w słoneczny dzień


    Czemu nie zgłaszacie tego Inspekcji Handlowej oraz UOKiK? Jeżeli produkt ma deklarację zgodności i jest ona lewa to przecież wystarczy że zostanie zbadany i po sprawie.

    miost wrote:
    Że grzeje wodę w bojlerze już od napięcia 30VDC. Ponieważ jestem bardzo ostrożny do rzemieślniczych wytworów polskich producentów nie skorzystałem. Czytając ten wątek jestem prawie pewny, że postąpiłem słusznie.


    Drwię cały czas z tego stwierdzenia o starcie przy niższym napięciu, bo każdy kto zna charakterystykę paneli PV wie, że napięcie jest praktycznie takie samo w całym zakresie mocy czy nasłonecznienia. A pisanie czagoś takiego świadczy tylko o kompletnym braku kompetencji u producenta tego urządzenia.
  • #236
    cegreg
    Level 10  
    sq9fmc wrote:
    Doprowadzenie tego falownika do prawidłowego działania bez generacji zakłóceń wymaga interwencji w środku. Wymagana jest gruntowna wiedza i doświadczenie w zakresie EMC oraz zdolność w obchodzeniu się z wysokimi napięciami DC i AC. Kwestię bezpieczeństwa stawiam ponad kwestiami ograniczenia odpowiedzialności za modyfikacje ale one też są istotne, mimo, że zmierzają w kierunku doprowadzenia do właściwego działania urządzenia mogą przynieść niezamierzone efekty czy szkody.
    Jeśli nie czujesz się na siłach zapomnij o nim (Elnixie) i żyj w zdrowiu i komforcie psychicznym.


    Sam nie zamierzam ingerować. Nie mam takiej wiedzy ani czasu. Zależy mi na informacji użytkowników czy z ich doświadczenia sam producent rozwiązał problem. Bo już raz woziłem do serwisu. Rozwiązali jeden problem (błąd tyrystorów czy jakoś tak), ale problem zakłóceń i wieszania pozostał. Nie ufam producentowi. Bo każdemu zdarzają się wpadki zarówno mniejszym jak i większym producentom. Ale przy takich istotnych błędach są akcje serwisowe, zwroty itp. a tutaj cisza.
  • #237
    ACCel
    Level 22  
    O inwerterach Elnix dyskutowaliśmy już ładne parę lat temu, nawet byli tutaj jacyś naganiacze powiązani z tą firmą. Od tamtej pory nic się nie zmieniło.
    Nie ma opcji, że Elnix nie jest świadomy tego jak wadliwe urządzenia produkuje. Może to nawet temat dla prokuratury?
  • #238
    bozekkrzych
    Level 11  
    Zgadzam się z przedmówcą
    mój falownik był w serwisie z 4x , raz wymienili na nowy.
    Data zakupu 2020-04,
    serwis: 27-04-2020 naprawa;
    01-08-2020 naprawa;
    10-02-2021(wymiana falownika na nowy);
    07-12-2021-ponowny serwis z tytułu rękojmi
    W miedzy czasie kilka naście email bez odpowiedzi. (zakładając iż firmę elektryczną do demontażu i montażu trzeba 8x ściągnąć i koszt takiej usługi 200 zł + ewentualne weryfikacje odpowiedzi serwisu firmy - to falownik jest bardzo drogi w obsłudze).
    Dlaczego uważam że nie produkuje jak należy:
    z 4,88kWp - falownik Elnix dał rade 3378kW w ciągu roku, kilka ulic dalej sąsiada panele podobne 4.5kWp - naprodukował 4100 kW.
    Po zmianie falownika na Growatt mam już 2tyś od stycznia - końca maja, falownik Elnix od stycznia do końca maja 2021(50+100+231+298+339) około 1100kwh a rok 2021 jest bardzo podobny do 2022

    Opis serwisowania:
    1. przy zakupie - zwarcie do uziemienia - producent twierdził że to jest problem instalacji - falownik naprawiony
    2. potem problemy z wydajnością i mruganiem oświetlenia sterowanego pilotem- wydajność teoretycznie naprawiono- praktycznie nic się nie zmieniło
    3. po ostatniej naprawie okazało się że licznik sumaryczny pokazuje 30% więcej niż suma z miesięcy - nie wiem czy to jest celowe działanie czy błąd programisty, ale ilość energii oddanej do sieci nie pokrywała się z miesięcznymi,(ostatnia naprawa była usuniecie problemu z wydajnością) - po rozmowach telefonicznych falownik trafił ponownie do serwisu - i wtedy stwierdziłem jednoznacznie, że zakłócenia w sieci robił falownik - reklamacja z tytułu rękojmi - żądanie zwrot PLN - firma oddała 1 tyś. zł na początku roku 2022, z informacją że to rata, do tej pory emile/rozmowy tel. kończyły się iż firma ma problemy finansowe bo robią nowe certyfikacje a to kosztuje, że jest zawieszona....., problem trafił do rzecznika i temat się dalej ciągnie - falownik w firmie jest już 6 miesięcy (zastępczy założony przez inną firmę w tym czasie naprodukował 2tyś kW) - mam założony inny falownik chiński Growatt - i różnica jest kolosalna w ilości produkcji (podobna instalacja u sąsiada, do której porównywałem falownik Elnix i obecny, to mogę stwierdzić iż karta katalogowa to nie wiem na podstawie jakich badań jest zrobiona ale według mnie ma się nijak do całokształtu)
    Poniżej print screnn z serwera falownika ELNIX - tylko napomnę, iż pierwszy i falownik po wymianie - takie same zakłócenia robił, wiec to jest problem konstrukcyjny, na starym i nowym falowniku problem był, na obecnym Growatt problem nie istnieje.

    Usłyszę, że po co kupowałem coś nieznanego, więc jako patriota przy sytuacji Cowidowej postawiłem wspierać Polską gospodarkę, nie wiedziałem ze właśnie pakuje się w g..... :( - nie spodziewałem się że Polska firma traktuje klientów jak traktuje :(
    Jeśli o mnie chodzi to już bym nigdy nie kupił falownika tej firmy, a nie wiem czy następne zakupy będą pod kontem że Polskie,
    W moim przypadku zakładam iż sprawa skończy się na wokandzie - na chwilę obecną odzyskałem 1000 zł z 3699.
    pozdrawiam Krzysztof
    Elnix inwerter - challenge
  • #239
    ACCel
    Level 22  
    bozekkrzych wrote:
    do tej pory emile/rozmowy tel. kończyły się iż firma ma problemy finansowe bo robią nowe certyfikacje a to kosztuje, że jest zawieszona.....,


    I tutaj taka ciekawostka, już o tym pisałem, niedawno minął okres przejściowy NcRFG, gdzie wystarczała deklaracja zgodności, a wymagany jest certyfikat z badań przez akredytowane jednostki. Więc nie da się wystawić tego jednostronnie jak certyfikaty CE (deklaracje zgodności), tylko trzeba dostarczyć papier z poprawnych testów. A takich produkty Elnix by nie przeszły, każdy laik na bazie radia czy żarówki jest w stanie to stwierdzić.
    Więc muszą teraz przeprojektować swoje urządzenia aby pracowały poprawnie, albo zakończyć ich sprzedaż, albo zbankrutować. Tak czy siak krzyż im na drogę.