Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IT SerwisIT Serwis
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elnix inwerter - challenge

Bazic 05 Lip 2020 02:11 13041 215
  • #211
    DG_64
    Poziom 2  
    office55 napisał:
    Kolejny wwawer

    Na tym forum nie hejtuje lecz zadaje pytania lub odpowiadam, po ostatnim poście office55 uznałem że bardziej wiarygodnym użytkownikiem jej wwawer niż office55 ponieważ pisze Pan że przez rok zapomniałem o sprawie a firma czeka na kontakt, to ile potwierdzeń odbioru Pan office55 chce jeszcze podpisać?
    Zakres napięć tego generatora Pan i użytkownicy forum mogą zobaczyć na wideo zamieszczonych na YT na kanale Energiaznatury, ponieważ pomylił się Pan w swoim poście w tej kwestii.
    Co do tzw. Porzucenia rzeczy zostawiam bez komentarza. W zaistniałej sytuacji niech Pan czeka na decyzję z wcześniej wymienionych przeze mnie Urzędów.

    Elnix inwerter - challenge Elnix inwerter - challenge
  • IT SerwisIT Serwis
  • #212
    rfid
    Poziom 9  
    Temat Elnixa obserwuję z zaciekawieniem.
    Zastanawiające jest dlaczego wchodzicie Państwo w polemikę z duchem, skoro konto na niniejszym Forum o nazwie "office55" nie zostało w żaden sposób opisane/zweryfikowane, jako oficjalne przedstawicielstwo Elektronix Warszawa ul. Laskowa 4.
    W cywilizowanych realiach prowadzenia biznesu za normę przyjmuje się, że osoby upoważnione do reprezentowania przedsiębiorstwa znane są z imienia, nazwiska, jak i pełnionej funkcji. Ułatwia to w znacznym stopniu komunikację, a co najważniejsze przeciwdziała rozmywaniu odpowiedzialności. Na chwilę obecną nie jest wiadome, czy wypowiedzi "office55" traktować należy jako oficjalne stanowisko Elektronix Warszawa. Być może to jeden z oddanych pracowników, który bez wiedzy zarządu, a z dostępem do poufnych informacji podejmuje walkę w obronie czci i honoru nieszczęsnych elementów SMD lutowanych ręcznie. Całokształt poczynań konta "office55" włącznie z wywlekaniem prywatnej korespondencji na forum publicznym to PR-owy strzał w kolano.

    Dyskusja na linii rzekomy reprezentant - użytkownicy, urosła do rangi kąśliwych postów i obrzucania się jajkami. Jaki jest cel w informowaniu na forum publicznym o prowadzonych, planowanych poczynaniach względem producenta? Sprawy natury urzędowej proponuję omawiać w przestrzeni niedostępnej osobom postronnym, z przeprowadzoną weryfikacją, a niniejszy temat traktować jako medium do pozyskiwania kolejnych, niezadowolonych użytkowników.
    Daje zauważyć się pewien problem natury organizacyjnej, tutaj zwracam uwagę na fakt, że Pan Wawer owszem zainicjował niniejszą dyskusję, jednakże brakuje wyraźnej chęci do sformalizowania i skutecznego prowadzenia sprawy, w mej ocenie brakuje wody na przysłowiowy młyn. Bezowocna wymiana zdań z anonimowym kontem w prostej linii prowadzi do nikąd.
    Na podsumowanie, akcja niniejszej opowieści liczy już 8 stron i rozgrywa się w świecie wirtualnym. Pozostaje życzyć wytrwałości w dochodzeniu roszczeń wobec producenta.
  • IT SerwisIT Serwis
  • #213
    wwawer
    Poziom 9  
    office55 napisał:
    Kolejny wwawer , po 4 latach, kiedy przysłał inwerter rozebrany bez plomby po swoich testach. Inwerter naprawiony nie odebrał a teraz tez sobie przypomniał i mąci i heituje.

    A Ty znowu swoje? Odesłałem Ci nówkę sztukę, a tamten testuję 4 rok.
    Wiemy przecież już, że powinien wg karty katalogowej działać z 4 panelami 250W 42V, a nie działał. I nie działa. Działa z 8 panelami 250W ze sprawnością jakieś 50%.
    Wiemy tez co mówi prawo w przypadku odesłania towaru. Tymbardziej niezgodnego z umową. Powinna być faktura korygująca, i zwrot pieniędzy, albo inna odpowiedź. Żadnej odpowiedzi nie było. O ile UOKiK mnie jako przedsiębiorcę olał, to widzę, że tego drugiego gościa nie może olać, bo jest konsumentem.
    Unboxing robiłem na nagraniu publicznym i nie rozumiem dlaczego wmawiacie ludziom, że ja hejtuję. Proszę zapoznać się z definicją hejtu. A ja byłem jednym z tych którzy chcieli pomóc w poprawie funkcjonowania tego inwertera.
    Proszę tylko pamiętać, że Urząd Skarbowy dostanie dokładne wytyczne co ma sprawdzić u Pana.
    Wiedziałem, że wcześniej czy później się Pan potknie.
    Wszystkie moje próby kontaktu pozostały bez odpowiedzi, a myślałem, że poprawi Pan produkt i ja oraz inni użytkownicy będą mogli się nim cieszyć.
    Nadal ma Pan możliwość wyjść z tej sytuacji z twarzą. Nadal w to wierzę, że nie trzeba będzie badać tych urządzeń bo wie Pan doskonale, co jest z nimi nie tak.

    Namiary ma Pan do mnie, bo cały czas kupuję Wasze inne wyroby. Które są świetne. Ale nie inwertery które posiadam.

    Waldemar Wawer

    Dodano po 19 [minuty]:

    rfid napisał:
    Dyskusja na linii rzekomy reprezentant - użytkownicy, urosła do rangi kąśliwych postów i obrzucania się jajkami. Jaki jest cel w informowaniu na forum publicznym o prowadzonych, planowanych poczynaniach względem producenta? Sprawy natury urzędowej proponuję omawiać w przestrzeni niedostępnej osobom postronnym, z przeprowadzoną weryfikacją, a niniejszy temat traktować jako medium do pozyskiwania kolejnych, niezadowolonych użytkowników.


    Bardzo dobre podejście. Ja jednak mam cały czas nadzieję, że właściciel firmy ELEKTRONIX odezwie się do niezadowolonych klientów, bo zapewne pamięta co mówił do mnie w swoim biurze (bo tak próbowałem dotrzeć, gdy nie było odpowiedzi na pisma).

    Firma VOLT Polska nie straszyła mnie sądami, a poprawiła swój produkt i wyszła z tego z ogromnym ZYSKIEM a co więcej mi zaproponowano wymianę na nowszy model pozbawiony tych kilku wad testowanej przezemnie wersji. Błedy się zdarzają. Czy to w konstrukcji, czy to w druku instrukcji.

    Jednak w jednym z mailii ELEKTRONIX na zapytanie o braku certyfikatu CE i numeru seryjnego otrzymałem taką odpowiedź:
    <CYTAT Z MAILA>
    Na prośbę wielu instalatorów i dystrybutorów, robimy czarne skrzynki aby mogli naklejać swoje tabliczni, reklamy, dane i namiary.
    Przekonali nas, ze tak będzie lepiej i będzie większa sprzedaż co się sprawdziło. Takie ich naklejki dają im wiekszą sprzedaż i reklame i my się na to zgodziliśmy.
    Ponadto daje to równiez dystrybutorom i instalatorom sporo manewru z marżami, które jak widzimy nawet sięgają 500%.
    </KONIEC CYTATU>

    Także w takim przypadku nawet bozia rozum odebrała, aby przerzucać obowiązek oznakowania wyrobów TRWAŁYMI oznaczeniami CE na instalatora, czy dystrybutora.

    Ja myślałem, że gdy Właściciel usłyszy wprost odemnie (bo myślałem, że może nie wie kto i co odpisuje na maile) to doskonale wszystko wiedział. Po co brnie aż tak - nie rozumiem.
    Dyskusja bardziej wywołana w celu pokazania, że potraktował innych dokładnie tak jak mnie.

    CIEKAWOSTKA:
    Włożona w jednym pudełku była faktura na kogoś innego za naprawę i programowanie. Dziś rozumiem, że dostałem sprzęt używany już przez kogoś innego, a oni z tym kimś postąpili dokładnie tak samo i sprzedali ponownie (tym razem mi) nieodebrany po niby naprawie sprzęt.

    To, że nie podałem firmy ELEKTRONIX do sądu wynikało tylko z mojej dobrej woli...
  • #214
    Vego91
    Poziom 2  
    rfid napisał:
    Temat Elnixa obserwuję z zaciekawieniem.
    Na chwilę obecną nie jest wiadome, czy wypowiedzi "office55" traktować należy jako oficjalne stanowisko Elektronix Warszawa.


    office55 napisał:
    Witamy i serdecznie dziękujemy za wszelkie uwagi i sugestie. Pozdrowienia Elektronix


    Również czytam temat Elnixa z zainteresowaniem. Nierozsądne jest publikowanie przez użytkownika office55 na forum treści rozmowy komunikacji telefonicznej z linii klient a przedsiębiorca lub przedsiębiorca-przedsiebiorca ponieważ szkodzi to obu tym stronom. Da się zauważyć brak skutecznego znakowania wyrobu który wynika z poprzednich wpisów użytkowników sprzętu. Skuteczne plombowanie i tabliczka znamionowa z wszystkimi danymi i numerem seryjnym umieszczonym na tej tabliczne i wewnątrz wyrobu (w ukrytym miejscu przez producenta) plus karta gwarancyjna rozwiewa wiele problemów z ewentualna odsprzedażą na rynku wtórnym.

    Podobna sprawa jak poniżej którą opisywał witanus na pierwszej stronie tego tematu.

    witanus napisał:
    Moja historia z Panem Markiem i firmą ELNIX. Kupiłem Falownik 8 kW pod fotowoltaikę.
    Falownik działał poprawnie w zimowe miesiące. W czasie wczesnowiosennym większe nasłonecznienie powoduje większę moce no i falownik zaczyna sie grzać. W konsekwencji traci ustawienia czas i data, coafając sie do 01.01.2010 i nie synchronizuje sie. Czyli wracam z pracy sprawdzam ile "wyprodukowałem kWh" a tu odczy 0.00 kWh. Reset ( on/of) falownik rusza ( słychać charakterystyczny dzwięk przekaźnika).
    Na początku tak się działo incydentalnie ale z czasem ( coraz więcej dni z nasłoneczniem) coraz cześciej aż w końcu codziennie.
    Po zgłoszeniu problemu do seriwsu i wymianie korespondencji z (nawiasem mówiąc kompletnie nie profesjonalnym serwisem) w końcu dowiaduję się iż powodem są wadliwe kwarce które się grzeją (pewno od reszty elementów). Rozwiązaniem jest proteza pt. konieczność podłącznie do wzorca czasu via Internet.

    Serwis firmy Elnix z rozbrającą szczerością odpowiada:

    „Odnośnie serwera czasu , może to proteza ściąganie danych z internetu ale tak zostało przyjęte aby odświeżać dane i aby czas był bardzo dokładny. Ponieważ kwarce zegarowe są wyraźniej na temperaturę i raz przyspieszają a raz zwalnia aby był dokładny czas przyjęliśmy w dobie internetu ściąganie danych czasu z internetu .
    A jak to mają koledzy inaczej rozwiązać?"

    A czyli "producent" znał problem i tak go rozwiązał - przyznając ze to proteza. I nawet otwarcie przyznaje że to proteza

    Po wytknięciu Panu Markowi tej cechy i że jako klient odstępuję od umowy z uwagi na niezgodność towaru z umową ( w końcu aby falownik ruszył muszę wykonać codziennie rano on/off oraz nadpisać datę ręcznie). Pan Marek napisał do mnie :

    From: Marek Bednarczyk [mailto:mb@elektronix.pl]
    Sent: Wednesday, March 04, 2020 1:23 PM
    To: WXXXXXXXXXXX Dariusz
    Subject: Re: Bin 3f V76
    Dzień dobry
    Szanowny Panie.
    Nie jest prawdą, że inwerter do swojej pracy przetwarzania mocy z PV do sieci potrzebuje internetu.
    Internet się przydaje to aktualizacji czasu w celu określenia energii dnia. Inne parametry są wyświetlaczem bez potrzeby internetu.
    W przypadku braku internetu , tak jak koledzy Panu przekazali jest możliwość synchronizacji czasu z komputera czy komórki z dowolnej przeglądarki i inwerter już ma ten czas ustawiony.
    Podłączenie inwertera do internetu daje takie korzyści, że inwerter co minutę wysyła wszystkie dane nawet z Licznika Pozyton na zewnętrzną chmurę PVMonitor.
    Nie jest tez prawdą, że grzejące się kwarce doprowadzają do utraty danych i do zerwania synchronizacji z siecią energetyczną. Grzejące kwarce po prostu niedokładnie podają sygnał zegarowy i czas w inwerterze spowalnia do minuty na dobę.
    Jeżeli uważa Pan, że sprzedaliśmy Panu bubel skłonni jesteśmy Panu zwrócić pieniądze.
    Serdecznie proszę o przesłanie inwertera do nas do firmy. Biuro - Warszawa ul. Laskowa 4
    Po otrzymaniu inwertera przesyłamy Panu pieniądze na Pana konto i dokonujemy korekty faktury.
    Z poważaniem
    Marek Bednarczyk
    ELEKTRONIX
    tel.22 /636 36 74 (75)
    ul. Laskowa 4
    01-214 Warszawa

    Nie ukrywam - zaskoczyła mnie wypowiedź i propozycja tak polubownego załatwienia sprawy. Aż zdezorientowany byłem tak pozytywną postawą -no ale w końcu rozmawiałem z właścicielem firmy. Rozumiałem że chce wyjśc z twarzą z całej sytuacji, naprawdę doceniłem człowieka... Ależ byłem naiwny.
    Falownik odesłałem Fedexem, zgodnie z propozycją Pana Marka (obecnie jest w firmie Elnix).......tyle, że Pan Marek się rozmyślił i już nie chce mi ani wykonać korekty ani odesłać falownika o zwrocie pieniędzy nie ma nawet mowy! Twierdząc że falownik jest .....UWAGA SPRAWNY!!!!

    Zastanówcie sie wszyscy 100 razy zanim kupicie ten "świetny" sprzęt. Ja swoją sprawę oddaje do prawnika. Dzisiaj dzowniłem do Pana Marka - oczywiście zwyzywał mnie, używając słów ogólnie przyjętych za wulgarne. Panie Marku czyżby było inaczej ????? Proszę pochwalić sie swoją obsługą klienta.

    Świetnie spotkamy sie w sądzie.

    Mocno pozdrawiam i czekam na innych pokrzywdzonych przez Elnix. Postaram się pomóc tym co otrzymam od swojego prawnika
  • #215
    bozekkrzych
    Poziom 10  
    Witam
    Wypowiem się na temat tego inwertera działa u mnie 4 miesiące (falownik 6 kW 3-f)
    Zalety:
    1. Chłodzenie aktywne
    2. Konfiguracja po polsku
    3. Serwer www wbudowany w falownik z wyikresami dni/miesiace/lata
    4. Karta sieciowa już w standardzie
    5. 2 s na synchronizację
    4. Niskie napięcie startu
    5. Praca 24h nie wyłącza sie jak inne falowniki

    Wady:
    1. Serwer www długo się wczytuje nawet 3-4 min - wykresy
    2. Piszczy - wygląd nie jest wada/zaletą to ma działać
    3. Niskie napięcie startu jest obarczone dużą strata na podbicie napięcia do napięcia roboczego 650 V
    4. Musi być idealnie dobrane napięcie PV aby straty były małe dokładnie 650 V musi być!
    5. Przy pracy 450 V na PV jest 20% strata na podbicie napięcia z 4 kW problem jest wyciągnąć 3 kW
    6. Serwis jak się nie postraszy o odesłanie falownika to ignorują klienta
    7.Falownik nie jest wyposażony w rozłącznik jak inne co podnosi koszt instalacji o 200 zł
    8. Gwarancja 5 lat każdy dodatkowy rok 150 zł chyba dodatkowo
    9. 1 string

    To tyle wiec falownik 3.7 k Pln + 200 rozłącznik + 5x150 gwarancja =4.5 a za tą cenę już jest nie polski i może lepiej sobie radzi z PV

    Mój przypadek:
    Dostałem falownik który podbijał napięcie do 700 V po czym reset i tak w kółko - info od serwisu ze mam problem z uziemieniem po stronie DC i jak usunę problem to falownik zacznie działać niestety problem był w falowniku - i oczywiście problem z dodzwonieniem - serwis przeszedł sprawnie kilka dni i falownik był spowrotem

    Po uruchomieniu 2 instalacji różnica tylko falownik Growatt 5 kW vs Elektronix 6 kW panele GreenSolar 405 watt x10 obu przypadkach, okazało się że falownik Growatt produkuje 4 kwW a Elektronix 3 kW więc wysłałem zapytanie do Elektronix o wyjaśnienie niestety bez odpowiedzi 2 miesiąc- ponawiam w takim bądź razie jeszcze raz zapytanie i chyba będe reklamował niezgodność towaru z umową!

    Chciałem wspierać Polskie firmy ale jak zwykle wyszło jak zwykle !
  • #216
    witanus
    Poziom 9  
    Cytuję Pana Marka
    Jeżeli uważa Pan, że sprzedaliśmy Panu bubel skłonni jesteśmy Panu zwrócić pieniądze.
    Serdecznie proszę o przesłanie inwertera do nas do firmy. Biuro - Warszawa ul. Laskowa 4
    Po otrzymaniu inwertera przesyłamy Panu pieniądze na Pana konto i dokonujemy korekty faktury.


    Czy uważam że to bubel ? Tak właśnie uważam i mam do tego pełne prawo. Powód: Mam inny falownik od ponad 6mc Huawei 6 kW - i wszystkie problem zniknęły jak reką odjął. Pralka Bosch działa normalnie, falownik codziennie rano synchronizuje się bez problemu. Jest urządzeniem w pełni bezobsługowym. Nie ma zakłóceń elektormagnetycznych, które blokują działania innych urządzeń.

    Tak PANIE MAREK pana produkty to bubel, składany na kolanie w warunkach partyzantki lat 90. Mam nawet expertyzę elektormagnetyczną serwisu Bosch, potwierdzającą moje "subiektywne" odczucia. Dlatego jeżeli ktoś chce mieć do czynienia z bublem (w końcu nawet właściciel nie boi się tak nazywać swoich produtków) to Elnix jest tego doskonałym przykładem.

    Zyczę Panu wytrwałości na forum i żałosnym twierdzeniu - że wszystko jest złe tylko Pan jest tym dobrem. Żałosne.
    Sugeruję również nie straszyć prawnikiem kuzynem on też ma juz Pana dość.

    Pzdr




    Vego91 napisał:
    rfid napisał:
    Temat Elnixa obserwuję z zaciekawieniem.
    Na chwilę obecną nie jest wiadome, czy wypowiedzi "office55" traktować należy jako oficjalne stanowisko Elektronix Warszawa.


    office55 napisał:
    Witamy i serdecznie dziękujemy za wszelkie uwagi i sugestie. Pozdrowienia Elektronix


    Również czytam temat Elnixa z zainteresowaniem. Nierozsądne jest publikowanie przez użytkownika office55 na forum treści rozmowy komunikacji telefonicznej z linii klient a przedsiębiorca lub przedsiębiorca-przedsiebiorca ponieważ szkodzi to obu tym stronom. Da się zauważyć brak skutecznego znakowania wyrobu który wynika z poprzednich wpisów użytkowników sprzętu. Skuteczne plombowanie i tabliczka znamionowa z wszystkimi danymi i numerem seryjnym umieszczonym na tej tabliczne i wewnątrz wyrobu (w ukrytym miejscu przez producenta) plus karta gwarancyjna rozwiewa wiele problemów z ewentualna odsprzedażą na rynku wtórnym.

    Podobna sprawa jak poniżej którą opisywał witanus na pierwszej stronie tego tematu.

    witanus napisał:
    Moja historia z Panem Markiem i firmą ELNIX. Kupiłem Falownik 8 kW pod fotowoltaikę.
    Falownik działał poprawnie w zimowe miesiące. W czasie wczesnowiosennym większe nasłonecznienie powoduje większę moce no i falownik zaczyna sie grzać. W konsekwencji traci ustawienia czas i data, coafając sie do 01.01.2010 i nie synchronizuje sie. Czyli wracam z pracy sprawdzam ile "wyprodukowałem kWh" a tu odczy 0.00 kWh. Reset ( on/of) falownik rusza ( słychać charakterystyczny dzwięk przekaźnika).
    Na początku tak się działo incydentalnie ale z czasem ( coraz więcej dni z nasłoneczniem) coraz cześciej aż w końcu codziennie.
    Po zgłoszeniu problemu do seriwsu i wymianie korespondencji z (nawiasem mówiąc kompletnie nie profesjonalnym serwisem) w końcu dowiaduję się iż powodem są wadliwe kwarce które się grzeją (pewno od reszty elementów). Rozwiązaniem jest proteza pt. konieczność podłącznie do wzorca czasu via Internet.

    Serwis firmy Elnix z rozbrającą szczerością odpowiada:

    „Odnośnie serwera czasu , może to proteza ściąganie danych z internetu ale tak zostało przyjęte aby odświeżać dane i aby czas był bardzo dokładny. Ponieważ kwarce zegarowe są wyraźniej na temperaturę i raz przyspieszają a raz zwalnia aby był dokładny czas przyjęliśmy w dobie internetu ściąganie danych czasu z internetu .
    A jak to mają koledzy inaczej rozwiązać?"

    A czyli "producent" znał problem i tak go rozwiązał - przyznając ze to proteza. I nawet otwarcie przyznaje że to proteza

    Po wytknięciu Panu Markowi tej cechy i że jako klient odstępuję od umowy z uwagi na niezgodność towaru z umową ( w końcu aby falownik ruszył muszę wykonać codziennie rano on/off oraz nadpisać datę ręcznie). Pan Marek napisał do mnie :

    From: Marek Bednarczyk [mailto:mb@elektronix.pl]
    Sent: Wednesday, March 04, 2020 1:23 PM
    To: WXXXXXXXXXXX Dariusz
    Subject: Re: Bin 3f V76
    Dzień dobry
    Szanowny Panie.
    Nie jest prawdą, że inwerter do swojej pracy przetwarzania mocy z PV do sieci potrzebuje internetu.
    Internet się przydaje to aktualizacji czasu w celu określenia energii dnia. Inne parametry są wyświetlaczem bez potrzeby internetu.
    W przypadku braku internetu , tak jak koledzy Panu przekazali jest możliwość synchronizacji czasu z komputera czy komórki z dowolnej przeglądarki i inwerter już ma ten czas ustawiony.
    Podłączenie inwertera do internetu daje takie korzyści, że inwerter co minutę wysyła wszystkie dane nawet z Licznika Pozyton na zewnętrzną chmurę PVMonitor.
    Nie jest tez prawdą, że grzejące się kwarce doprowadzają do utraty danych i do zerwania synchronizacji z siecią energetyczną. Grzejące kwarce po prostu niedokładnie podają sygnał zegarowy i czas w inwerterze spowalnia do minuty na dobę.
    Jeżeli uważa Pan, że sprzedaliśmy Panu bubel skłonni jesteśmy Panu zwrócić pieniądze.
    Serdecznie proszę o przesłanie inwertera do nas do firmy. Biuro - Warszawa ul. Laskowa 4
    Po otrzymaniu inwertera przesyłamy Panu pieniądze na Pana konto i dokonujemy korekty faktury.
    Z poważaniem
    Marek Bednarczyk
    ELEKTRONIX
    tel.22 /636 36 74 (75)
    ul. Laskowa 4
    01-214 Warszawa

    Nie ukrywam - zaskoczyła mnie wypowiedź i propozycja tak polubownego załatwienia sprawy. Aż zdezorientowany byłem tak pozytywną postawą -no ale w końcu rozmawiałem z właścicielem firmy. Rozumiałem że chce wyjśc z twarzą z całej sytuacji, naprawdę doceniłem człowieka... Ależ byłem naiwny.
    Falownik odesłałem Fedexem, zgodnie z propozycją Pana Marka (obecnie jest w firmie Elnix).......tyle, że Pan Marek się rozmyślił i już nie chce mi ani wykonać korekty ani odesłać falownika o zwrocie pieniędzy nie ma nawet mowy! Twierdząc że falownik jest .....UWAGA SPRAWNY!!!!

    Zastanówcie sie wszyscy 100 razy zanim kupicie ten "świetny" sprzęt. Ja swoją sprawę oddaje do prawnika. Dzisiaj dzowniłem do Pana Marka - oczywiście zwyzywał mnie, używając słów ogólnie przyjętych za wulgarne. Panie Marku czyżby było inaczej ????? Proszę pochwalić sie swoją obsługą klienta.

    Świetnie spotkamy sie w sądzie.

    Mocno pozdrawiam i czekam na innych pokrzywdzonych przez Elnix. Postaram się pomóc tym co otrzymam od swojego prawnika