Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 fl 1.9 TDI wymiana pompowtrysku

grzmak4 17 Apr 2020 11:46 501 8
  • #1
    grzmak4
    Level 8  
    Witam Państwa mam pytanie jeden pompowtrysk podobno leje zbyt duża dawka paliwa i zastanawiam się nad kupnem pompowtrysku i wymienić
    I chodzi mi o podpowiedź czy wystarczy stary wywalić i zamontować nowy czy potrzebna jest jakaś regulacja.
    Czy sam mogę to zrobić?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sigwa18
    Level 39  
    Jeśli diagnoza o złym pompowtrysku postawiona na podstawie odczytu komputera to wymiana trochę na pałe. Wypadalo by przynajmniej zamienic miejscami go z innym czy zła wartość przeskoczy za nim. Co do samej wymiany to sprawdza się stan gniazda czy nie wyrobione brak ostrych rantów które uszkodził by oringi przy wkładaniu. Pompkę się ustawia tzn odległość od boku głowicy do nakrętki plus czujnikiem zegarowym ustawia się pompkę w w maksymalnym położeniu tłoczenia wykręca śrubę regulacji do wyczywalnego oporu i cofa o 180 bądź 270 stopni. Oprócz nowego pompowtrysku potrzeba kompletu uszczelnień śrub od uchwytu pompki jak i konika jeśli są wyciągnięte( pomiar) przy okazji weryfikacja stanu wałka i szklanek bo to bolączka tdi pd .
  • #3
    grzmak4
    Level 8  
    Dzięki za podpowiedź teraz już wiem że sam tego nie zrobię.
    Tylko trochę dziwne były regenerowane zrobiłem na nich 10000km
    Ale tak stwierdzili w VW tak komputer pokazał
  • #4
    sigwa18
    Level 39  
    Sam wiązka w głowicy czy złącze na niej może dawać objawy padnietej pompki.
  • #5
    grzmak4
    Level 8  
    Witam widzę że kolega się zna to powiedz mi czy jeżeli pompowtrysk leje to leje cały czas?
    Bo u mnie z tego co zauważyłem jak odpalę zimnego to kopci na czarno i nie równo pracuje silnik jak się rozgrzeje to praca silnika jest równa
    Bo nie chciał bym dać się naciągnąć na koszty.
    Dziękuję za pomoc
  • #6
    koleś kit
    Level 38  
    Nikt ci nie powie co tam jest bez demontażu i diagnozy.Pierwsze co to kontrola ciśnienia sprężania, stanu wałka, popychaczy,wiązki itp.Na podstawie odczytu grupy 13 nie można stwierdzić czy to na pewno wtrysk.Nie słuchaj takich januszy.
  • Helpful post
    #7
    sigwa18
    Level 39  
    Gdy PD kopci na szaro zaraz po odpalaniu gdy dłużej stoi. To wina za ten stan jest w układzie paliwowym. Po prostu paliwo zeszło trochę i zanim tandem nabije prawidłowe ciśnienie mija kilka obrotów a w tym czasie pompki są nie napłnione prawidłowo paliwem. Żeby był ideał to nowa tandem gniazda głowicy do weryfikacji nowe uszczelnienia pompek i tandemu nowy zaworek w filtrze. Już widziałem patent z elektryczna pompą paliwa zamontowaną między filtrem a tandem pompą z bypasem zaworu zwrotnego . Zasilania było że świec żarowych. Dobijała paliwo przed odpaleniem przez tandem pompkę i silnik ponoć odpala lepiej
  • #8
    grzmak4
    Level 8  
    Może tak powiem co wymieniłem po regeneracji pompowtrysków ponieważ wyskakiwał na desce check-engine no i fachura z VW powiedział że EGR nie działa prawidłowo więc kupiłem nowy lecz to nie pomogło pojechałem do następnego fachowca z komputerem błąd już nie wyskakuje ale nie równo pracuje.
    No i dalej grzebał stwierdzili że był jakiś zaworek wpięty nie potrzebnie no to wywalił trochę równiej chodził ale nie na długo.
    Skączyłem z tym Panem i zacząłem czytać w internecie i wymieniać 😭Vacumpompe, przepływomierz,zawory N75, N18, wszystkie wężyki, odmę tz.pokrywe zaworów no i wspomniany EGR wszystkie części nowe,
    A złom jak chodził koślawo tak chodzi.
    Masakra😭😭😭
  • #9
    sigwa18
    Level 39  
    Bo może koślawo chodzić od nierównej kompresji , w tdi pd potrafi wytrzeć się krzywka wałka że szklankę zje kolektor kolorowy potrafi być zabity na amen syfem . Plus wiejska technologia która radośnie zawitała do tych silników i nie wiadomo co tam i od czego siedzi po mity typu planujesz głowice to uszczelka grubsza.