Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jaki kocioł gazowy do mieszkania 50 m2

nidhhog 18 Apr 2020 21:04 1608 5
    nidhhog
    Level 8  
    Witam,
    Jestem przed decyzja o wyborze nowe kotła gazowego do mieszkania 50m2, dwa pokoje. Stary kocioł atmosferyczny vailant 240 vuw3 jest sprawny, ale głośny, coś w nim strzela no i myślę że czas na coś nowego. Niestety jestem laikiem i wiem, że chciałbym kocioł z zamknięta komora spalania, ale niekoniecznie ( choć nie mam nic na nie) kondensacyjny. Pierwsze pytanie czy w ogóle są na rynku jeszcze takie kotły? A może już wszystkie nieatmosferyczne są kondensacyjne? Kocioł powinien być dwufunkcyjny, gdyż chodzi również o c. W. U. Czytałem gdzieś, że najlepiej by było, żeby wybrany kocioł miał możliwe jak najniższa wartość mocy z jaką może pracować. Około 3kW, gorzej gdyby najniższą miał 5kW. Co to zmienia, albo co to daje, jeśli ma niższa minimalna moc?
    Nie mam na myśli konkretnej marki, ale zauważyłem, że bardzo popularne są tanie Junkersy Junkers Cerapur Midi Zwb 24-1 RE. Pewnie jest ok, ale ja zawsze starałem się unikać najtańszych rzeczy, gdyż gdzieś podświadomie łączy mi się to z niska jakością. Dlatego myślę raczej o Junkers Cerapur GC2200W, ale on ma minimalna moc na poziomie 4,8 kW. Czy ktoś może doradzić, który z nich wybrać? Jakieś doświadczenia?
    Dziękuję, Sławomir.
    nidhhog
    Level 8  
    misiek1111 wrote:
    nidhhog wrote:
    Co to zmienia, albo co to daje, jeśli ma niższa minimalna moc?

https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18637197#18637197

Z zamkniętą komorą powinno doprowadzić się powietrze z zewnątrz. Masz taką możliwość?