Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szum przy przyspieszaniu astra a14 net z automatem 6t40

18 Kwi 2020 21:17 171 9
  • Poziom 11  
    Witam
    Od jakiegoś czasu Mam problem z moim autkiem jest to Astra 1.4 turbo z automatem. Podczas gwałtownego przyspieszania pojawia się słyszalny szum jakby samolot startował. Aby wywołać to zjawisko muszę manualnie wybrać 4,5 lub 6 bieg i wcisnąć gaz w podłogę. Generalnie auto jeździ poprawnie. Skrzynia przełącza biegi normalnie. Może zwiększyło się spalanie ale do końca tego nie jestem przekonany. Brak błędów na desce rozdzielczej. Gdy auto stoi nie nic nie szumi nawet jak wcisnę gaz do dechy. Nie wiem czy szukać problemu w silniku czy skrzyni.
  • Poziom 29  
    Ile masz zrobione kilometrów na oleju w skrzynki ?
  • Poziom 29  
    Pytam, bo mam Merive B 1.4 (A14NEL) automat i wiem, że bywają w nich problemy ze skrzyniami jak się nie wymieni oleju. Są tez podobno marnej jakości turbiny, które lubią się już przy 80tys rozsypać a wcześniej zaczynają gwizdać. Nie jest to z układu jezdnego ? (koła, łożyska) - nasila się przy mocnych skrętach w którąś stronę.
  • Poziom 11  
    Wiedziałem właśnie, że te skrzynie są kiepskie i dlatego jak z jajkiem się z nią obchodziłem. Z układu jezdnego na pewno nie bo to raczej wycie by było. Może faktycznie turbo albo coś w około tego. Wydaj mnie się, że albo właśnie jest coś z szeroko pojętym dolotem albo np. problem z konwerterem hydrokinetycznym. Choć na konwerter to z kim bym nie pogadał to są opinię, że za wcześniej niby. Silnik jest raczej słaby więc nie powinien przeciążyć skrzyni momentem.
  • Poziom 31  
    Jedz do mechanika który zajmuje się oplami lub serwisu masz gwarancje? W tych turbinach pękają obudowy - flansze bardzo znany powód słabego i wyjacego auta.
  • Poziom 27  
    iwus_76 napisał:
    Podczas gwałtownego przyspieszania pojawia się słyszalny szum jakby samolot startował.
    Jeżeli jest to turbo, to przede wszystkim spraw szczelność dolotu, a zwłaszcza rur gumowych pomiędzy sprężarką i kolektorem wlotowym. Najlepiej na zimnym silniku (byś się nie poparzył), jedna osoba w miarę umiarkowanie gazuje silnik, druga osoba przy podniesionej masce gołą ręką sprawdza po rurach dolotu, czy nie ma gdzieś nieszczelności. Na wolnych obrotach nie zauważysz nieszczelności.
    Może być to co kolega kakibara napisał wyżej - generalnie przyczyna podobna, czyli nieszczelny dolot. Może też być pęknięty IC. Ale najszybciej pękają gumowe rury...
    Drugim objawem (oprócz odgłosu startującego samolotu) przy takim uszkodzeniu dolotu, jest ciemny dym przy ostrzejszej jeździe.
  • Poziom 11  
    Pójdę tą drogą. Tak sobie pomyślałem, że sprawdzę jeszcze jutro jakie są korekty długoterminowe. Jak zasysa dodatkowe powietrze to chyba powinien mieć korekty mocno na +.
  • Poziom 27  
    Korekty na wtryskach? To ma sens przy wolnych obrotach, a tu wtedy wszystko jest ok, szczelina zamyka się.
    Zjawisko potencjalnie jest bardzo niebezpieczne dla turbiny, zwłaszcza podczas egzekwowania prawidłowych osiągów podczas dłuższej jazdy. Turbina nie jest w stanie dobić prawidłowego ciśnienia, sprężarka nie stawia oporu, więc turbina wkręca się na kosmiczne obroty i można ją w ten sposób łatwo wykończyć.

    Trzeba szukać nieszczelności ręką na nieco przegazowywanym silniku. Bez obrotów szczelina zamyka się, bo nie ma ciśnienia.