Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clas Arion 640 - układ pneumatyczny

kamcioxxx 19 Apr 2020 15:46 501 8
  • #1
    kamcioxxx
    Level 2  
    witam posiadam clasa arina 640 i mam taki problem z hamulcami ze jak wcisnę hamulec w ciagniku to wtedy powietrze z tyłu leci do przyczepy a jak nie naciskam to wtedy nie leci i w ten sposób przyczepa zaciąga hamulce odwrotnie dodam ze traktor jest sprowadzany z angli da sie jakos to zmienic ?
  • #2
    eksploatacja
    Level 18  
    To chyba ciągnik dziala prawidlowo.Tylko zawor w przyczepie już nie bardzo. Ciagnik ma pompowac powietrze do układu przyczepy.Po to tam jest zbiornik.
    Nie zastanowiło cie skąd tam się ma brac cisnienie przy twoim toku rozumowania? Naciskasz pedał ,cisnienie powietrza jest odcinane od przyczepy. Wtedy wieksze cisnienie ze zbiornika przyczepy otwiera zawór poprzez ktory powietrze dostaje się do silowników hamulcowych.
  • #3
    kamcioxxx
    Level 2  
    tylko to działa odwrotnie jak Naciskasz pedał ,cisnienie powietrza jest wtedy pompowane do przyczepy a nie odcinane
  • #4
    eksploatacja
    Level 18  
    kamcioxxx wrote:
    witam posiadam clasa arina 640 i mam taki problem z hamulcami ze jak wcisnę hamulec w ciagniku to wtedy powietrze z tyłu nie leci a jak nie naciskam to wtedy leci i w ten sposób przyczepa zaciąga hamulce odwrotnie dodam ze traktor jest sprowadzany z angli da sie jakos to zmienic ?


    to ja już nie rozumiem. W pierwszym poscie co napisałeś>

    Dodano po 3 [minuty]:

    [quote="kamcioxxx"]tylko to działa odwrotnie jak Naciskasz pedał ,cisnienie powietrza jest wtedy pompowane do przyczepy a nie odcinane[/quote"

    wedlug mnie to ma działac tak:
    Zapinasz wąż przyczepy. Powietrze jest pompowane do zbiornika przyczepy.
    Naciskasz pedał hamulca-brak cisnienia na wężu.Większe cisnienien ze zbiornika pow.przyczepy przestawia zawor sterujący ktory kieruje powietrze do silowników hamulcowych.
    Masz wypadek,pęka/wypina się wąż przyczepy-rownież brak cisnienia na wężu. Wieksze cisnienie ze zbiornika przyczepy przesterowuje zawór i zahamowuje przyczepe.

    Napisałes w pierwszym poscie że :
    jak nacisniesz pedalto wtedy powietrze z tylu nie leci. To jest oprawne.
    Nie naciskasz pedału -cisnienie powietrza jest- to jest oprawne.
  • #5
    kamcioxxx
    Level 2  
    sory mój błąd
    to jest tak wcisnę hamulec w ciagniku to wtedy powietrze z tyłu leci do przyczepy a jak nie naciskam to wtedy nie leci i w tym jest problem z przyczepa jest wszystko oki bo podpinam do innych i wszystko działa
  • #6
    eksploatacja
    Level 18  
    A teraz jasne.Jak jest z Anglii to nie ma uikładu dwu przewodowego jak w ciężarówkach?
  • #7
    darfur5
    Level 34  
    Ciągnik z instalacją dwuobwodową powinien mieć dwa złącza ; czerwone ( stałe zasilanie powietrzem), żółte; ( sterowanie hamulcami). W niektórych przypadkach zastosowane jest trzecie złącze do przyczep z układem jednoobwodowym takim jak w twojej przyczepie. Reasumując taki ciągnik może ciągnąc przyczepy z obiema instalacjami bez żadnych przeróbek.Przyjrzyj się dokładnie swojemu traktorkowi.
  • #8
    MIDPAC
    Level 17  
    Ile masz przewodów pneumatycznych w przyczepie a ile w ciągniku?
  • #9
    kamcioxxx
    Level 2  
    Witam dowiedziałem się że mam dwu obwodowy układ A nie jedno i dlatego tak działa A żeby zrobić jedno obwodowy to muszę dołożyć zawor