Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tracer - mikrofon- tylko szumy

20 Apr 2020 12:44 399 17
  • Level 4  
    Cześć,
    mój problem polega na tym, że od wczoraj nie działa mi mikrofon w grach i różnych komunikatorach np. skype i discord.
    Słychać jedynie szumy, ale mojego głosu nie słychać. Moje słuchawki: SŁUCHAWKI TRACER BATTLE HEROES EXPERT RED
    Dodam, że dźwięk w słuchawkach działa bez problemu i po podłączeniu innych słuchawek nadal słychać szumy.
  • Level 39  
    Należy przetestować mikrofon słuchawek z innym urządzeniem. Słuchawki w twoim wykonaniu posiadają najprawdopodobniej wtyk jack 3.5mm 4-pin pozwalający podłączyć słuchawki do gniazd typu combo ( sygnał audio i mikrofon w jednym przewodzie). Chcąc sprawdzić słuchawki z urządzeniem z osobnymi wejściem mikrofonowym jack 3,5mm oraz wyjściem stereofonicznym L i P należy użyć odpowiedniej przejściówki- adaptera.

    Tracer - mikrofon- tylko szumy Tracer - mikrofon- tylko szumy
  • Level 4  
    aaanteka wrote:
    Należy przetestować mikrofon słuchawek z innym urządzeniem. Słuchawki w twoim wykonaniu posiadają najprawdopodobniej wtyk jack 3.5mm 4-pin pozwalający podłączyć słuchawki do gniazd typu combo ( sygnał audio i mikrofon w jednym przewodzie). Chcąc sprawdzić słuchawki z urządzeniem z osobnymi wejściem mikrofonowym jack 3,5mm oraz wyjściem stereofonicznym L i P należy użyć odpowiedniej przejściówki- adaptera.

    Tracer - mikrofon- tylko szumy Tracer - mikrofon- tylko szumy


    Na innym urządzeniu wszystko działa sprawnie.
  • Level 39  
    Czyli obecnie trzeba sprawdzić wyjście urządzenia niedziałającego (komputera) na innym wejściu( przykładowo liniowym o ile takie jest w karcie). Dalszy brak sprawności potwierdzi ewidentnie problem w tym urządzeniu i jego rodzaj. Problem może być w sterownikach lub też w samym uszkodzonym gnieździe combo.
  • Level 4  
    aaanteka wrote:
    Czyli obecnie trzeba sprawdzić wyjście urządzenia niedziałającego (komputera) na innym wejściu( przykładowo liniowym o ile takie jest w karcie). Dalszy brak sprawności potwierdzi ewidentnie problem w tym urządzeniu i jego rodzaj. Problem może być w sterownikach lub też w samym uszkodzonym gnieździe combo.


    podłączyłem i nie działa, sterownik jaki pobrałem to realtek r2.81 bo słyszałem ze 82 jest zbugowany (na 82 tez nie działało).
    Zamówiłem już mikrofon na usb, powinien działać chyba?
  • Level 39  
    Zaraz, zaraz:- wyjaśnij proszę, czy słuchawki pracowały poprawnie i przestały, czy dopiero je zainstalowałeś i masz z nimi problem?
    xdopxd wrote:
    Zamówiłem już mikrofon na usb

    Nie prościej było kupić katę audio usb?
  • Level 4  
    aaanteka wrote:
    Zaraz, zaraz:- wyjaśnij proszę, czy słuchawki pracowały poprawnie i przestały, czy dopiero je zainstalowałeś i masz z nimi problem?
    xdopxd wrote:
    Zamówiłem już mikrofon na usb

    Nie prościej było kupić katę audio usb?


    Wszystko działało poprawnie. Nagle mikrofon przestał dzialac w programie discord, a dzień później już wszędzie nie działał.
  • Level 39  
    Zobacz na samym początku, czy przypadkiem nie miałeś robionej ostatnio jakiś aktualizacji systemu. Jeżeli nie, to:
    Przeskanuj komputer pod kątem infekcji. Oczyść komputer. Odinstaluj obecne zainstalowane sterowniki. Ponownie oczyść komputer. Zainstaluj ponownie sterowniki te które działały.
    To taki ogólny plan działania w takich sytuacjach.
  • Level 4  
    aaanteka wrote:
    Zobacz na samym początku, czy przypadkiem nie miałeś robionej ostatnio jakiś aktualizacji systemu. Jeżeli nie, to:
    Przeskanuj komputer pod kątem infekcji. Oczyść komputer. Odinstaluj obecne zainstalowane sterowniki. Ponownie oczyść komputer. Zainstaluj ponownie sterowniki te które działały.
    To taki ogólny plan działania w takich sytuacjach.


    jedyna aktualizacja jaka była to dnia 17.04 ale po niej jeszcze działało pare dni wszystko. Komputer wyczyszczony i nadal niestety mikrofon nie działa.
  • Level 4  
    aaanteka wrote:
    Można spróbować cofnąć aktualizację.
    Hm, przyczyna jakaś musi być. Czy to komputer stacjonarny, jaki posiada rodzaj karty?


    tak, stacjonarny. Karta wewnętrzna od realteka.
  • Level 4  
    aaanteka wrote:
    Zintegrowana na płycie?


    tak
  • Level 18  
    Na pasku zadań ( w dolnym lewym rogu ekranu) znajduje się ikona głośnika. Kliknij w nią prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij w "Urządzenia do nagrywania" i sprawdź, czy mikrofon masz ustawiony jako domyślne urządzenie oraz, czy jest on włączony. Proszę o zamieszczenie screena.

    Tracer - mikrofon- tylko szumy

    Kliknij w ustawienia: "Właściwości: Mikrofon", następnie zaznacz opcję "Nasłuchuj tego urządzenia" i kliknij "Zastosuj"
    Mikrofon będzie cały czas aktywny, czyli dźwięk mikrofonu będziesz słyszał na słuchawkach lub głośnikach (Uwaga na sprzężenie mikrofonu)
    Tracer - mikrofon- tylko szumy

    W zakładce "Poziomy" sprawdź, poziom wzmocnienia mikrofonu:
    Tracer - mikrofon- tylko szumy

    Z jakiego systemu operacyjnego korzystasz?
  • Level 4  
    Gismot wrote:
    Na pasku zadań ( w dolnym lewym rogu ekranu) znajduje się ikona głośnika. Kliknij w nią prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij w "Urządzenia do nagrywania" i sprawdź, czy mikrofon masz ustawiony jako domyślne urządzenie oraz, czy jest on włączony. Proszę o zamieszczenie screena.

    Tracer - mikrofon- tylko szumy

    Kliknij w ustawienia: "Właściwości: Mikrofon", następnie zaznacz opcję "Nasłuchuj tego urządzenia" i kliknij "Zastosuj"
    Mikrofon będzie cały czas aktywny, czyli dźwięk mikrofonu będziesz słyszał na słuchawkach lub głośnikach (Uwaga na sprzężenie mikrofonu)
    Tracer - mikrofon- tylko szumy

    W zakładce "Poziomy" sprawdź, poziom wzmocnienia mikrofonu:
    Tracer - mikrofon- tylko szumy

    Z jakiego systemu operacyjnego korzystasz?



    z Windows 10 pro
    ss: Tracer - mikrofon- tylko szumy

    Jeżeli zwiększam wydajność mikrofonu to po prostu szumy są głośniejsze, gdy mówie nadal nie wykrywa mojego głosu.
  • Level 18  
    Mikrofon podłączasz z tyłu komputera, czy do gniazda na panelu przednim ?

    Być może uległo uszkodzeniu gniazdo mikrofonowe, a dokładniej wbudowany przełącznik mute.
  • Level 4  
    Gismot wrote:
    Mikrofon podłączasz z tyłu komputera, czy do gniazda na panelu przednim ?

    Być może uległo uszkodzeniu gniazdo mikrofonowe, a dokładniej wbudowany przełącznik mute.


    Do panelu przedniego, ale jak do tylniego podlączę to mam ten sam problem.