Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sachs xtc 125 4t - Budowa nowego statora - wydajne ładowanie

20 Apr 2020 21:48 333 2
  • Level 4  
    Witam z racji że w moim motocyklu brak ładowania a mam teraz trochę czasu postanowiłem się za niego zabrać. Na początku chciałem wymienić stator który był spalony ale niestety jest na tyle nietypowy rozmiar (pomijam już nawet inne aspekty) że dostanie go jest wręcz niemożliwe.
    Instalacja była przez kogoś już przerabiana więc też nie ma czym się sugerować a schematów brak.
    Postanowiłem więc zbudować od nowa instalacje zasilającą
    Stator ma 8 cewek
    Moduł zapłonowy jest zasilany z akumulatora więc chce wykorzystać całą moc na ładowanie akumulatora. wcześniej światła (mijania i drogowe tylko) były zasilane z ac jednak to do nie nie przemawia ponieważ na wolnych obrotach przy takim rozwiązaniu przygasają. Jak stanę gdzieś w nocy to jest to wręcz niebezpieczne i nie wygodne. Dodatkowo chce zamontować tam światła przeciwmgielne jako taki "bajer" bo jeżdżę praktycznie cały rok i różnie z tą pogodą bywa np jesienią, do tego jakaś nawigacja telefon podgrzewane manetki więc zapas mocy jest potrzebny.
    Podstawową wiedzę mam tylko i tak potrzebuję pomocy i rady jak do zrobić żeby miało jak największy sens
    Na początek nawinąłem dla testu jedna cewkę (bez masy) z tego co miałem w garażu czyli drutu 0.8mm (0,85mm w emalii) tyle ile się zmieściło czyli 77 zwoi ( może dał bym radę więcej ale nie starałem się jakoś super bo to tylko testowa i z używanego drutu więc nie układał się za dobrze)
    Podczas kręcenia rozrusznikiem bo nie mogłem odpalić jeszcze (czekam na świece) wyszło napięcie 0.8V czyli teoretycznie 0.01v na zwój przy ok 500rpm?
    Wychodzi na to że musiał bym cały stator nawinąć szeregowo przy tej ilości zwojów coś mi tu nie pasuje
    Stary drut nie wiem jak był nawinięty bo ja dostałem goły
    W jakim układzie proponujecie to najlepiej nawinąć i od jakiego drutu zaczynać testy?
    Jedofazowy zmasowany czy nie? a może trójfazowy tylko jak to nawinąć skoro 8 cewek? Może 3 x 2 cewki +jednak 2 na oświetlenie?
    Chce otrzymać jak najlepszą sprawność
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc
  • Level 4  
    Mała aktualizacja:
    dostałem już świece więc odpaliłem i sprawdziłem napięcie tej jednej cewki nawiniętej drutem 0,85mm 77zwoi
    Bez obciążenia
    6,8v na wolnych obrotach
    do 12v przy ok 8tys obr ( nie mam obrotomierza jeszcze podłaczonego ale tak na słuch obroty )
    Pod obciążeniem 1 żarówki H1
    4,8-5V na wolnych
    do 8v na przy ok 8tys obrotów
    Dostałem drut nawojowy 0.95 i takim będę nawijać
    kolejne testy będę robił na 4 cewkach nawiniętych szeregowo każda po 55 zwoi ( jeśli wszystko będzie pasować to połączę szeregowo równolegle 2x4 aby utrzymać napięcie i zwiększyć natężenie)
    Nikt się nie wypowiada więc będę ralacjonował co mi wpadło do głowy, co zadziałało a co nie.
    Może jeśli się uda to zrobić komuś mój wątek pomoże bo nie ma zbyt wiele informacji na ten temat.
  • Level 6  
    Stator idzie dostać ale za 120 euro. Jak potrzebujesz schemat instalacji to mam. Sachs xtc 125 4t - Budowa nowego statora - wydajne ładowanie