Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 1007/Awaria - Problem z immobilajzerem po wymianie obudowy kluczyka

SamiJa 21 Apr 2020 07:24 1797 9
  • #1
    SamiJa
    Level 10  
    Witam właśnie odkryłem poważny problem, co prawda znalazłem rozwiązanie ale mam jeden problem dalej. Ostatnio wymieniałem obudowy od kluczyków. Po wymianie kilka dni później gdy potrzebowałem auta okazało się iż auto nie chce odpalić. Naładowałem akumulator, myślałem iż za słaby. Jednak o zgrozo udało mi się zidentyfikować problem. Otóż podczas wymiany obudowy zauważyłem iż w rogu jest przyklejony jakiś układ scalony. Więc go przerzuciłem do obudowy i odpaliło bez problemu, niestety w drugim pilocie nie mam tego scalaka. Czy można uratować drugi pilot, gdzieś dokupić tego scalaka i zaprogramować od nowa pilot ? Czy pilot jest nie do uratowania. Scalak zaginął :(

    Dodam od siebie iż dwa piloty działają, otwierają zamki, drzwi. Lecz jeden nie odpali silnika a drugi ze scalakiem odpala bez problemu.
  • Helpful post
    #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Potrzebujesz transponder Philips Crypto2 ID46: TPX4 / PCF7941 / PCF7936
    wraz z odpowiednim programatorem i wiedzą jak go użyć.
    Najtaniej i najprościej jechać do firmy dorabiającej kluczyki - tym bardziej, że posiadasz drugi, działający kluczyk.
    Transponder w Twoim kluczu może mieć różny wygląd, natomiast funkcja będzie taka sama.
    Peugeot 1007/Awaria - Problem z immobilajzerem po wymianie obudowy kluczyka Peugeot 1007/Awaria - Problem z immobilajzerem po wymianie obudowy kluczyka Peugeot 1007/Awaria - Problem z immobilajzerem po wymianie obudowy kluczyka
  • #3
    SamiJa
    Level 10  
    Zlokalizowałem iż to transporder ale nie wiem jaki, wyglądem przypomina ten pierwszy na zdjęciach, taki prostokąt z lekko uciętym na skos rogiem. Jak NXP PCF6936AA. Szukałem tego typu kości i znalazłem na aliexpresie i na allegro. Tego dziadostwa właśnie nie mam w jednym pilocie. W drugim pilocie gdzie był podklejony do obudowy niestety nie da się znaleźć numerów. Być może ktoś przedemną zgubił też go i wymieniał. Ten drugi miał jak się domyślam, na aliexpresie są trzy transpondery tego typu, lecz każdy o innym numerze. A jeden całkowicie bez numerów, patrząc po tym co mi został w pilocie on nie ma wogóle numerów. Teraz pytanie jaki kupić. Jeśli to tylko taka kość a kosztuje 20 zł to wolałbym ją sam sobie włożyć. Czy te oznaczenia mają jakąś różnicę, na jednej z aukcji znalazłem w modelach aut wymieniony mój model Peugeot 1007 transporder 12 zł z wysyłką lecz bez numerów. Taki jeden jest w moim działającym pilocie, być może ktoś też zgubił go, bo ten był przyklejony na jakiś silikon ale działa. Jakaś to różnica ? Bardzo dziękuję za pomoc, już bardzo mi pomogłeś. Tylko teraz muszę wiedzieć jaki model nabyć.
  • #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    SamiJa wrote:
    Tylko teraz muszę wiedzieć jaki model nabyć.

    TPX4 / PCF7941 / PCF7936
    Po zakupie musisz go zaprogramować.
    Potrzebne są odpowiednie "narzędzia", które są 100x droższe niż zlecenie zaprogramowania u "kluczykarza"... ale kto Ci zabroni kupić na Aliekspresie za 12zł
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    SamiJa wrote:
    Jeśli to tylko taka kość a kosztuje 20 zł to wolałbym ją sam sobie włożyć.

    To jest immobilizer czyli zabezpieczenie przed uruchomieniem nieautoryzowanym. Gdyby to było takie proste to każdy złodziej by kupował transpondery po 12 zeta i kradł auta po kilkadziesiąt tysi. Transponder trzeba dopisać do auta a sam tego nie zrobisz. Naprawdę taniej i lepiej zlecić achowcowi zarówno zakup pestki jak i zaprogramowanie.
  • #6
    gemiel
    Level 25  
    Jeżeli Obie płytki są takie same, to oznacza, że został zgubiony jeden transponder. Może być też tak, że drugi pilot był dorabiany i ma cewkę transpondera na płytce. A te cewki łatwo uszkodzić np. przy niezręcznym zatrzaskiwaniu obudowy kluczyka. W takim przypadku wystarczy wymiana uszkodzonej cewki.
    W przypadku pilota z osobnym transponderem (PCF7936) nie ma możliwości dołożenia nowego transpondera, ponieważ płytki pilota są fabrycznie parowane z transponderami.
    Dokodowanie nowego transpondera PCF7936 pozwoli na uruchamianie pojazdu, natomiast bezpowrotnie wyloguje płytkę pilota. A to dlatego, że po każdym kodowaniu transponderów należy przeprowadzić synchronizację pilotów. Płytka, która nie ma fabrycznie zapisanych danych transpondera, nie zostanie rozpoznana przez BSI.
    Jak wcześniej już wspominali koledzy, trzeba posiadać odpowiedni sprzęt. Najtańszy wyjdzie i tak o wiele drożej niż wizyta w punkcie usługowym. Poza tym wszelkie niemiłe niespodzianki bierze na siebie wykonawca usługi.
  • #7
    SamiJa
    Level 10  
    A jaki byłby tego koszt tak średnio ? I druga kwestia po naładowaniu akumulatora, który to został wyjęty z auta wyskakuje mi teraz błąd "POLLUTION FALOUT" od co niemiła niespodzianka bo odłączeniu akumulatora. Jak się domyślam to pewnie nie z powodu tego iż mogłem kość transpondera wstawić nie do tego pilota ? Mam dwa piloty, ale transponder był w jednym wklejony. W drugim sam zgubiłem i teraz sobie mogę pluć w brodę. Był luzem i wyleciał mi, a nie sądziłem iż nie przylutowana kość może pełnić jakąś funkcję i jej nie szukałem. Drugą kość wsadziłem do jednego pilota, nie wiem tylko czy tej samej płytki w której była. Szukałem zgubionej kości, ale nie mogłem znaleźć :( . Dostałem już informację iż aby wyłączyć całkowicie instalację gazową i zostawić na benzynie tylko po starcie. Problem z czujnikiem katalizatora powstał po odpięciu całkowicie zasilania. O dziwo nie zresetował mi się wskaźnik paliwa, mam pełny bak a emulator chyba uniemożliwia zresetowanie poziomu paliwa ?!? Mam aktualnie problem z "Check engine" właśnie od zanieczyszczenia spalin po odpięciu akumulatora. I właśnie tą kość, poszukam kogoś we Wrocławiu może ma sprzęt i cena będzie normalna a nie kosmiczna za tą kość. I bardzo dziękuję za podzielenie się wiedzą. Myślałem iż skoro płytka na chipach jest sparowana to kość niezależnie jak się kupi będzie działać jak zwykły komponent, bo chipy jak zakładałem maja program. Co ciekawe znalazłem pełny klucz z immobilajzerem na aliexpressie w cenie 43 zł około za pełny pilot tylko trzeba znać typ sygnału

    Peugeot 1007/Awaria - Problem z immobilajzerem po wymianie obudowy kluczyka

    Moderated By CameR:

    Usunięty link
    Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • #8
    gemiel
    Level 25  
    W Peugeot 1007 piloty nadają z modulacją ASK. Nie polecam chińskich zamienników z 4 przyciskami do 1007. Immo działa w nich poprawnie, natomiast funkcja pilota najczęściej nie.
    Jeśli chodzi o sprawdzenie, czy transponder został włożony do obudowy z właściwą płytką, to wyjdzie przy synchronizowaniu pilotów. Tylko, że po przeprowadzeniu synchronizacji ta druga płytka nigdy już nie będzie rozpoznawana przez BSI.
  • #9
    SamiJa
    Level 10  
    Auto już działa poprawnie, rano je odpaliłem i już nie wyrzuca błędów zanieczyszczeń. Być może potrzebował czasu aby od nowa się ustawić, puki co jeździ normalnie. Tylko nie mam kości w jednym pilocie i najwyżej postaram się poszukać kogoś kto mógłby to zrobić :( puki co używam jednego pilota, ale dobrze byłoby mieć zapasowy sprawny :| . Dzięki za pomoc

    PS: Ale pytanie czy silnik by odpalił, bo mam dobry pilot, ale nie odpali silnika. Domyślam się iż przerzucenie kości z chińskiego nie pomogłoby.
  • #10
    gemiel
    Level 25  
    Do odpalenia silnika potrzebny jest transponder. Płytka pilota nie bierze w tym udziału. Możesz odpalić kluczykiem z samym transponderem, bez płytki.
    W chińskich zamiennikach nie ma osobnego transpondera. Wszystko razem jest na jednej płytce.
    Ale jak już wcześniej pisałem, jeśli wgrasz drugi transponder to ta druga płytka pilota bezpowrotnie przestanie działać.
    Spróbuj zapytać w ASO ile chcą za kompletnego pilota. Najlepiej pytać w kilku różnych, ceny mają bardzo zróżnicowane.