Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dostęp do domowego modemu CISCO EPC3928AD

aari13 21 Apr 2020 17:56 1734 21
  • #1
    aari13
    Level 6  
    Witam, problem jest tego typu że nie mogę się dostać do swojego modemu który mam w domu a ostatnio właśnie zaczęły się problemy z internetem (jak sobie np. badam ping to czasami przez godzinę jest 20-25ms a są dni że przez 2 godziny ping nie schodzi poniżej 1000-1200ms).. Ale do rzeczy - próbowałem się dostać już wszelkimi konfiguracjami typu: admin/admin, blank/blank, admin/blank, user/blank, homeu/homep i jeszcze kilkanaście innych konfiguracji i nic nie działa...

    Chciałbym dostać się do routera tylko nie wiem jak :/

    Wiem że jest możliwość zresetowania modemu ale wtedy jaki będzie login i hasło?

    ps. po zresetowaniu modemu nadal będą logi kto był podłączony do modemu w ostatnim czasie? Bo jeżeli był ktoś "obcy" to będę musiał to zgłosić na policję ze względu na wiele ważnych informacji w mojej firmie jakie mógł ktoś uzyskać. Proszę o pomoc, pozdrawiam!
  • Helpful post
    #2
    VooVoo
    Level 34  
    Dużo napisałeś, ale żadnej konkretnej informacji nie podałeś. W jakiej sieci pracuje ten modem/router?? Czy to wersja biznesowa czy prywatna? Czy operator zapewnia dostęp do modemu przez swoją stronę??
  • #3
    aari13
    Level 6  
    Jest to router domowy działający w sieci Wifi na użytek prywatny.
    Operator (lokalny) nie zapewnia dostępu poprzez stronę, jedynie sam na swoją rękę chciałem wejść poprzez wpisanie w przeglądarce 192.168.0.1 i pojawia się okienko do logowania
  • #4
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    @aari13 coś tu kręcisz, zwykle takie urządzenia (modemy) dostaje się na wypożyczenie od dostawcy a dostęp jest do nich blokowany przez dostawcę internetu.
  • #5
    aari13
    Level 6  
    Możliwe.
    Pytanie tylko jak mam sprawdzić kto korzysta z MOJEJ PRYWATNEJ sieci?
  • #6
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    aari13 wrote:
    Pytanie tylko jak mam sprawdzić kto korzysta z MOJEJ PRYWATNEJ sieci?

    Postawić swój własny router za modemo/routerem dostawcy.
  • #7
    aari13
    Level 6  
    To dziwne jest dla mnie co Pan pisze poprzednio mieliśmy 2 inne modemy w tym Arris arris tg862 a wcześniej w ogóle jakiś noname i zawsze nie było problemu aby wejść i skonfigurować sobie modem a przy okazji sprawdzić czy ktoś na lewo nie łączy się z naszą siecią. To co nagle dostawca wymienia nam modem na jakiej zasadzie? Skoro to nasza sieć i nasz router kupiony u nich to dlaczego oni mają mieć tylko dostęp do niego skoro nigdy nie było mowy o czymś takim. Ani przy podpisywaniu umowy ani przy wymianie sprzętu...

    Chyba Pan na siłę próbuje mi coś udowodnić w czym Pan nie ma racji niestety. Zapytałem tylko jak mam dostać się do routera i skonfigurować swoją sieć tak jak mi będzie pasować....
  • #8
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Domyślny adres Ip dla tego urządzenia do 192.168.0.1 a login i hasło to blank/blank (pusty/pusty). Jeżeli to nie działa to dostawca internetu to zmienił czy to tak ciężko zrozumieć? To normalna praktyka jest.
    Dzwoń do dostawcy internetu i się dowiaduj bo to indywidualna sprawa dostawy jest a nie zatruwasz tu na forum.
  • #9
    aari13
    Level 6  
    Nigdy nie było blank/blank zawsze albo admin/blank albo homeu/homep więc co Ty gościu wkręcasz zaczynasz być natarczywy ale specjalnie dla Ciebie jutro dzwonię do nich zapytać się czy masz rację albo najlepiej wyślę e-mail żebyś miał dowód że nie masz racji bo tyle lat był dostęp i modem był zmieniany ciągle mieliśmy dostęp do SWOJEGO routera także zobaczymy kto miał rację jeżeli Ty to Cię przeproszę i możesz mi wlepić nawet bana skoro tak bardzo Ci forum zaśmiecam... Poczekajmy do jutra (ewentualnie odpowiedzi od operatora).
  • #10
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    aari13 wrote:
    Nigdy nie było blank/blank zawsze albo admin/blank albo homeu/homep więc

    Więc sam widzisz że dostawca coś zmienił w konfiguracji modemo/routera. Pisałem o domyślnej/fabrycznej konfiguracji tego urządzenia. Skąd my mamy wiedzieć na forum jak jest skonfigurowana sieć osiedlowa, jakie ma zabezpieczenia i autoryzację?
    Modemo/router pobiera sobie po podłączeniu do macierzystej sieci kablowej konfigurację jaka została do niego przypisana w bazie danych dostawcy. Większość dostawców (nie mówię że wszyscy) ograniczają dostęp do urządzenia klienckiego bezpośrednio przez przeglądarkę internetową to całkowicego minimum lub nawet blokują ten dostęp umożliwiąc to tylko przez swój profil na stronie dostawcy. Tak więc dowiedź się jak to jest u ciebie bo nawet nie raczyłeś podać nazwy tego dostawcy internetu a żądasz od nas szerokiej wiedzy w temacie twoich urządzeń i ich konfiguracji.
  • #11
    jprzedworski
    Network and Internet specialist
    aari13 wrote:
    Nigdy nie było blank/blank zawsze albo admin/blank albo homeu/homep
    aari13 wrote:
    modem był zmieniany
    Skoro modem był zmieniany, to i logowanie się mogło zmienić - inny producent, inne reguły. Proste?
  • #12
    aari13
    Level 6  
    jprzedworski wrote:
    Skoro modem był zmieniany, to i logowanie się mogło zmienić - inny producent, inne reguły. Proste?


    Dla mnie proste tylko wytłumacz to swojemu koledze z forum

    jimasek wrote:
    Domyślny adres Ip dla tego urządzenia do 192.168.0.1 a login i hasło to blank/blank (pusty/pusty). Jeżeli to nie działa to dostawca internetu to zmienił czy to tak ciężko zrozumieć? To normalna praktyka jest.



    Bo ja na prawdę nie rozumiem czemu dostawca internetu miałby to zmieniać? Tym bardziej że wcześniej nic nie było zmieniane to nagle sobie postanowił zmienić nie informując mnie nawet?
  • #13
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    aari13 wrote:
    Bo ja na prawdę nie rozumiem czemu dostawca internetu miałby to zmieniać?

    Po to żeby taki użytkownik jak ty z bladym pojęciem nie grzebał i nie dzwonił potem na infolinię z pretensjami że mu internet nie działa lub że ktoś mu się włamuje chociaż tak naprawdę bladego pojęcia o tym nie ma.
  • #14
    E8600
    Level 40  
    Obstawiam przeciążenie łącza w dobie koronawirusa.
    Sam odczuwam znaczące spowolnienie w sieci kablowej także na modemie cisco, który muszę częściej "resetować" aby złapał świeże ustawienia aby jako tako chodził. Do resetu wystarczy odłączyć zasilacz na chwilę lub przyciskiem on/off. Przed epidemią resetu wymagał raz na 2 miesiąca a obecnie góra kilka dni (czasem nawet codzienny reset potrzebny).

    Koledzy mają racje, większość modemów abonenckich jest zabezpieczona hasłem aby użytkownicy nie śmiecili w ustawieniach.
    Dla zasady sprawdził bym napięcie zasilacza w tym modemie, gdyż mi zasilacz napsuł krwi, założyłem swój zasilacz a ten zepsuty czeka może kiedyś wymienię u dostawcy za darmo.
  • #15
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    aari13 wrote:
    Skoro to nasza sieć i nasz router kupiony u nich to dlaczego oni mają mieć tylko dostęp do niego skoro nigdy nie było mowy o czymś takim. Ani przy podpisywaniu umowy ani przy wymianie sprzętu...

    Sieć w lokalu klienta i urządzenie końcowe operatora są jego własnością, żadna kablówka w Polsce nie sprzedaje urządzeń końcowych DOCSIS klientowi - znaczy to tyle, że operator może sprzęt wymieniać ile razy chce i na co chce, nie musi nikogo pytać o zgodę czy informować o celowości zmian.
    Dostęp do urządzenia operatora nie jest nigdzie gwarantowany.

    Vectra - tam klient nie ma dostępu do urządzenia, jedynie co może to zmienić tryb pracy z modemorouter na modem i zmienić kanał sieci wifi. I może to zrobić tylko przez panel klienta na www a nie bezpośrednio przez adresację IP urządzenia.

    To co o danym urządzeniu można znaleść w internecie, to dane dostępne jak urządzenie opuszcza fabrykę, a potem jak już trafi ono do danego operatora, to każdy takie urządzenie ustawia pod siebie.

    Prosty przykład - UPC i Vectra mają w swojej ofercie identyczny modemoerouter Technicolor 7200, różnice to różny soft napisany specjalnie pod danego operatora i różnica druga o której pisałem wyżej: Vectra nie daje w sumie żadnego dostępu do swojego modemoroutera a UPC daje pełny dostęp.
  • #16
    VooVoo
    Level 34  
    KOCUREK1970 wrote:
    Prosty przykład - UPC i Vectra mają w swojej ofercie identyczny modemoerouter Technicolor 7200, różnice to różny soft napisany specjalnie pod danego operatora i różnica druga o której pisałem wyżej: Vectra nie daje w sumie żadnego dostępu do swojego modemoroutera a UPC daje pełny dostęp.
    Tu się kolega myli; klient indywidualny może zmienić 4 parametry wifi 2,4 GHz przez panel klienta. Są to tryb pracy, numer kanału, nazwa sieci i hasło do niej. Natomiast klient biznesowy ma pełen akces do modemu poprzez 192.168. itd :)
  • #17
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    @VooVoo tylko że teraz rozmawiamy o niezidentyfikowanej sieci osiedlowej i kompletnie nie mamy pojęcia o jej konfiguracji czy możliwości konfiguracji modemo/routera przez klienta. Czekamy na odpowiedź kolegi @aari13
  • #18
    User removed account
    Level 1  
  • #19
    aari13
    Level 6  
    Witam ponownie no niestety operator nie odpisał na 2 moje maile więc na dniach wybiorę się tam osobiście.

    Mam pytanie czy badanie ping do strony wp.pl może być użyte jako argument że internet często przerywa i jest bardzo wolny?

    Zrobiłem mały eksperyment kilka razy i każdorazowo gdy resetuje router internet wraca do "normalności" i działa prawidłowo więc coraz bardziej upewniam się w przekonaniu że ktoś mi kradnie neta (bo co router by się sam w sobie spowalniał :D?)


    Oto dowód:
    Dostęp do domowego modemu CISCO EPC3928AD Dostęp do domowego modemu CISCO EPC3928AD

    i jak to zrobiłem pół godziny temu tak do teraz ping nie przekracza 25ms tak jak być powinno...
  • #20
    VooVoo
    Level 34  
    Powinieneś zapuścić pinga do modemu i w drugim oknie do zewnętrznego serwera. Nie wiadomo, gdzie rozwala łączność. Ostatnio byłem u klienta, na moim lapku 0 utraconych pakietów, na lapku ab 30% utraconych.
  • #21
    aari13
    Level 6  
    Teraz zgłupiałem całkowicie...

    Dostęp do domowego modemu CISCO EPC3928AD
    Ping do routera jest większy niż do zewnętrznego serwera????? Ja już nie ogarniam co to się dzieje i jak temu zaradzić :/
  • #22
    VooVoo
    Level 34  
    Czasy odpowiedzi routera nawet jak na wifi są do bani. A jak wygląda to na połączeniu kablowym??