Mam kilka pytań odnośnie cewek występujących w iskrownikach w pojazdach PRLu.
W jakim celu owija się kilkukrotnie zwojami kawałek materiału na wyprowadzeniu z cewki do instalacji motocykla? Zwoje zaczynają się od rdzenia, kolejno są nawijane aż do momentu zastosowania owego materiału, który kilkukrotnie zostaje owinięty zwojami i na końcu umieszcza się wyprowadzenie do przerywacza/świateł itd itp. Zwoje są pokrywane jakimś lakierem izolującym, nanoszony on jest za każdym owinięciem kolejnego zwoju czy tylko pod koniec produkcji? Czy zwoje mogą być w kontakcie ze sobą bez owej izolacji i pracować poprawnie?
Po czym rozpoznać, jakie cewki indukcyjne w iskrownikach są jedno, dwupołówkowe? Co oznacza owa połówkowość?
Biorąc na warsztat zapłon jawy 50, gdzie kondensator, przerywacz i cewka indukcyjna(niskiego napięcia, wysokiego jest umieszczona na zewnątrz silnika) jest to połączone 1 wyprowadzeniem, tym samym w momencie zamkniętych styków jak rozumiem jest to połączone z cewką wysokiego napięcia pod zbiornikiem. Gdy zaczyna podnosić się przerywacz(styki rozwarte) zostaje odcięta cewka indukcyjna,a zgromadzony ładunek dostarczony do cewki wn pod zbiornikiem jest wystarczający do wyprodukowania iskry? Co dzieje się tym czasie z cewą w iskrowniku będąca "odcięta" od cewki WN?
Jeśli był taki temat - proszę o wskazanie linku i przepraszam za powielenie. Przeszukałem też kilka książek z podstaw elektrotechniki ale nie znalazłem odpowiedzi. Jeśli coś nie jasno opisałem - postaram się dogłębniej wytłumaczyć, śmiało pytać
Zdjęcie cewki od jawki ze wspominanym materiałem:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRfOLORtik06JJIIaGxXR82ppsyrVPPNB9NsNI31Awhtp-D4ZBILK6akq4B_FKHTMFzdM4IXsgK&usqp=CAc
W jakim celu owija się kilkukrotnie zwojami kawałek materiału na wyprowadzeniu z cewki do instalacji motocykla? Zwoje zaczynają się od rdzenia, kolejno są nawijane aż do momentu zastosowania owego materiału, który kilkukrotnie zostaje owinięty zwojami i na końcu umieszcza się wyprowadzenie do przerywacza/świateł itd itp. Zwoje są pokrywane jakimś lakierem izolującym, nanoszony on jest za każdym owinięciem kolejnego zwoju czy tylko pod koniec produkcji? Czy zwoje mogą być w kontakcie ze sobą bez owej izolacji i pracować poprawnie?
Po czym rozpoznać, jakie cewki indukcyjne w iskrownikach są jedno, dwupołówkowe? Co oznacza owa połówkowość?
Biorąc na warsztat zapłon jawy 50, gdzie kondensator, przerywacz i cewka indukcyjna(niskiego napięcia, wysokiego jest umieszczona na zewnątrz silnika) jest to połączone 1 wyprowadzeniem, tym samym w momencie zamkniętych styków jak rozumiem jest to połączone z cewką wysokiego napięcia pod zbiornikiem. Gdy zaczyna podnosić się przerywacz(styki rozwarte) zostaje odcięta cewka indukcyjna,a zgromadzony ładunek dostarczony do cewki wn pod zbiornikiem jest wystarczający do wyprodukowania iskry? Co dzieje się tym czasie z cewą w iskrowniku będąca "odcięta" od cewki WN?
Jeśli był taki temat - proszę o wskazanie linku i przepraszam za powielenie. Przeszukałem też kilka książek z podstaw elektrotechniki ale nie znalazłem odpowiedzi. Jeśli coś nie jasno opisałem - postaram się dogłębniej wytłumaczyć, śmiało pytać

Zdjęcie cewki od jawki ze wspominanym materiałem:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRfOLORtik06JJIIaGxXR82ppsyrVPPNB9NsNI31Awhtp-D4ZBILK6akq4B_FKHTMFzdM4IXsgK&usqp=CAc