Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia I 1.2HTP - Samoistnie blokujące się drzwi.

Rocco93PL 23 Apr 2020 13:06 1311 12
  • #1
    Rocco93PL
    Level 8  
    Witam Serdecznie !
    Od jakiegoś czasu borykam się z problemem zamykających się drzwi w mojej Fabi.
    Nie wiem co może byc przyczyną takiej usterki.

    Opiszę może mój problem :
    Polega on na tym że kiedy jadę autem samoistnie zamykają się drzwi (rygluja), albo otwierają i tak na zmiane mam centralny zamek w aucie. Ale i nie tylko podczas jazdy, ostatnio wjechałem na podwórko i wyszedłem z auta zostawiając je na zapalonym silniku, zamknąłem drzwi i nagle bum drzwi się zaryglowaly. Dobrze że miałem w domu zapasowe kluczyki bo tak nie było by możliwości wejścia do auta...
    Nie wiem czym może to być spowodowane zamkiem od strony kierowcy czy może coś z kablami ? Sprawdzałem wiązkę kabli od strony kierowcy i jest w porządku.

    Co mi doradzicie jaki może być powód zamykania się tych drzwi ?

    Pozdrawiam i czekam na wasze porady.
  • #3
    Rocco93PL
    Level 8  
    n6210 wrote:
    Skoro wiązka dobra to może problem jest w stykach w zamku.

    No właśnie też tak myslalem ;p
    Czyli zostaje tylko wymiana zamka ?
    A można jakoś sprawdzić czy to faktycznie ten zamek ?
  • #4
    anchilos
    Level 37  
    Wyjmij baterię z kluczyka (pilota). Zobacz co się będzie działo.
  • #5
    Rocco93PL
    Level 8  
    anchilos wrote:
    Wyjmij baterię z kluczyka (pilota). Zobacz co się będzie działo.

    A na taki pomysł nie wpadłem.
    Zaraz zobaczę :) A coś szczególnego ma się dziać czy po prostu nic ?

    Edit : nic nie dało dalej to samo się dzieje ;p
    Przy otwieraniu za klamkę od wewnątrz, auta zamyka się albo otwiera...
  • #6
    anchilos
    Level 37  
    Będziesz otwierał i zamykał kluczem.
    Dawno, dawno temu wyrzuciłem Małżonce, i jest spokój . Idioci VAG zamykają się , nawet z kluczem w stacyjce.
    Pozdrawiam.
    Otworzyłeś z klucza czy pilota ?
    Zamknij z klucza i otwórz z klucza.
  • #7
    Rocco93PL
    Level 8  
    anchilos wrote:
    Będziesz otwierał i zamykał kluczem.
    Dawno, dawno temu wyrzuciłem Małżonce, i jest spokój . Idioci VAG zamykają się , nawet z kluczem w stacyjce.
    Pozdrawiam.
    Otworzyłeś z klucza czy pilota ?
    Zamknij z klucza i otwórz z klucza.

    Tak otworzyłem i zamknąłem z kluczyka i dalej to samo. Już nie mam siły do tego.
  • #8
    n6210
    Level 29  
    Jeżeli masz przypadkowe zwarcie na stykach zamka np. z powodu korozji, to wyciąganie baterii z pilota nic nie zmieni bo to nie on jest winien, a kontroler dostaje bzdurne sygnały z zamka (np przy drganiach zmianach temperatury itd)
  • #9
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Rocco93PL wrote:
    Czyli zostaje tylko wymiana zamka ?

    Zdemontuj tapicerkę drzwi kierowcy i odłącz wtyczkę z zamka drzwi .
    Jeżeli to nie pomaga - tak samo w drzwiach pasażera.

    Jest też możliwe, że c.z. jest niefabryczny i rozregulował się lub uszkodził siłownik master.
    Dowiesz się po demontażu tapicerki.
  • #10
    Rocco93PL
    Level 8  
    CameR wrote:
    Rocco93PL wrote:
    Czyli zostaje tylko wymiana zamka ?

    Zdemontuj tapicerkę drzwi kierowcy i odłącz wtyczkę z zamka drzwi .
    Jeżeli to nie pomaga - tak samo w drzwiach pasażera.

    Jest też możliwe, że c.z. jest niefabryczny i rozregulował się lub uszkodził siłownik master.
    Dowiesz się po demontażu tapicerki.

    Jeżeli odłącze wtyczkę to wtedy nie będzie działać już centralny z pilota ? Muszę odłączać po dwóch stronach czy wystarczy po jednej, od strony kierowcy ?

    Mogę sprawdzić i zobaczyć. Jak się nie będzie wtedy samoistnie zamykało i otwierało to znaczy że zamek jest zepsuty.
  • #11
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Rocco93PL wrote:
    Jeżeli odłącze wtyczkę to wtedy nie będzie działać już centralny z pilota ?

    Jeżeli odłączysz wtyczkę wchodzącą do kasety zamka drzwi kierowcy, to nie będzie działał centralny z pilota w drzwiach kierowcy.
    Pozostałe drzwi będą bez zmian reagować na pilota .
    W ten sposób wyeliminujesz wpływ być może uszkodzonej kasety zamka na niekontrolowane blokowanie/odblokowanie c.z.

    Rocco93PL wrote:
    Muszę odłączać po dwóch stronach czy wystarczy po jednej, od strony kierowcy ?

    Najpierw odłącz po stronie kierowcy i wykonaj testy czy usterka ustąpiła.
    Jeżeli tak - masz winowajcę usterki.
    Jeżeli nie - poskładaj drzwi kierowcy i odłącz kasetę drzwi pasażera.

    Rocco93PL wrote:
    Jak się nie będzie wtedy samoistnie zamykało i otwierało to znaczy że zamek jest zepsuty

    Tak.
    Ja jednak obstawiam, że problemem jest dokładany, niefabryczny siłownik w drzwiach kierowcy.
    Stare Skody Fabia 1 , szczególnie te egzemplarze sprzedawane w Polsce , były słabo wyposażone fabrycznie i centralne zamki były dokładane w salonach.

    Rocco93PL wrote:
    Mogę sprawdzić i zobaczyć.

    Bez tego nie naprawisz.
  • #12
    Rocco93PL
    Level 8  
    Dzięki wielkie !
    Odłącze tak jak mówiłeś i zobaczymy.
  • #13
    luzik e34
    Level 15  
    Jak odłączysz nic ci to nie da będą błędy w drzwiach kierowcy . Trzeba sprawdzić działanie zamków w jakim są stanie po otwarciu i zamknięciu .Czyli diagnostyka kompem. A szczególnie drzwi kierowcy . A tak na marginesie jak otwierasz drzwi kierowcy zapala ci się lampka w kabinie.