Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 2007r. I-Shift - Czujnik temperatury.

24 Kwi 2020 00:47 561 9
  • Poziom 8  
     Witam. Gdzie w skrzyni i-Shift znajduje się czujnik temperatury. Co pewien czas wywala mi błąd skrzyni biegów. Wszystko z biegami jest ok tylko jak wchodzę w wskaźniki to przy temperaturze są same kreski. Sprawdziłem wiazkę przy zgięciu i wygląda na to, że przewody są ok.
  • Poziom 1  
  • Poziom 8  
    MID 130 PID 177 FMI 5, MID 130 PSID 200 FMI 9, MID 130 PSID 204 FMI 8
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    MID 130 PID 177
    Parametr:
    Temperatura oleju w skrzyni biegów.
    FMI 5 Przerwa lub zwarcie do przewodów zasilających w obwodzie czujnika.

    MID 130 PSID 200
    Parametr:
    Utrata komunikacji SAE J1939 z jednostką sterującą silnika MID128.
    Usterka:
    FMI 9 Upłynął czas oczekiwania na dane ze sterownika silnika przez kanał danych SAE J1939. Uszkodzone lub utlenione styki w złączach. Uszkodzone okablowanie kanału danych. Jednostka sterująca może być uszkodzona.

    MID 130 PSID 204
    Parametr:
    Utrata komunikacji SAE J1939 z modułem sterującym układu hamulcowego MID136
    Usterka:
    FMI 8 Informacje otrzymane z jednostki sterującej hamulca są błędne. Mogą występować usterki w czujnikach prędkości koła. Sprawdź kody błędów w module sterującym hamulca (EBS / ABS MID136).
  • Pomocny post
    Moderator HydePark/Samochody
    tiktik napisał:
    Sprawdziłem wiazkę przy zgięciu i wygląda na to, że przewody są ok

    Wyglądać to może... Kontrolka w rękę i po odpięciu kostek przy GECU i kabinie (złącze PT z prawej strony kabiny), przedzwonić przewody.
    Volvo FH 2007r. I-Shift - Czujnik temperatury.
  • Poziom 8  
    Dzięki. Jeden problem się już rozwiązał bo faktycznie jeden czujnik koła był uszkodzony i go wymieniłem ale dalej pokazuje błąd. Sprawdzałem kabel do modulatora i jest ok. Test modulatora też ok. Jest on pod siodłem i cały w smarze. Jutro go wykręcam bo może styki są uszkodzone. Instalację od skrzyni też sprawdzę.
  • Poziom 1  
  • Poziom 8  
    Wiem ale to nic nie dało.
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 7  
    Sprawdź te kody jeszcze raz .
    Jeśli jest jakiś kod w MID 136 typu elektrycznego lub mechanicznego to należy tą usterkę usunąć . Czujniki ABS mogą mieć właśnie te uszkodzenia .
    Jeśli jest uszkodzenie elektryczne czujnika to po wymianie na sprawny kod znika a jeśli jest uszkodzenie mechaniczne świadczy to o zbyt dużej przerwie między czujnikiem a pierścieniem sygnałowym (wystarczy dosunąć czujnik jeśli się da do pierścienia ) lub bicie pierścienia i to kończy się wymontowaniem piasty aby wymienić czujnik i pierścień . Po naprawie należy należy odbyć jazdę próbną aby kod znikł .
    Natomiast jeśli chodzi Ci o czujnik temperatury oleju w skrzyni biegów to czujnik jest zintegrowany z wiązką czujników która jest dostępna po wymontowaniu pokrywy sterowania i tu zaczynają się schody jak tego nie robiłeś to daj se spój bo możesz narobić więcej złego niż dobrego .