Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] 1.9tdi stracił moc - Więcej niżej

dioperek123 25 Apr 2020 01:05 345 13
  • #1
    dioperek123
    Level 3  
    Witam.
    Ostatnio poradziłem trochę po piaskowych drogach i po jakimś czasie zaczęły się problemy z przyspieszeniem.
    Mianowicie samochód rozkręca sie do 2-2.2tys obrotów i łapie mula.
    Wyczyscilem przeplywke i wymieniłem filtr powietrza bo byl mocno brudny.
    Po tych czynnościach przestał szarpać.
    Kupiłem nową przeplywke, wsadzilem i jest lepiej, ale nie tak jak wcześnie.
    Teraz pytanie czy tą przeplywke trzeba zaprogramować? Obilo mi się o uszy coś takiego.
    Druga rzecz zawór od durna n74 bodajże w środku patrząc do kroćca jest brudny, zamówiłem drugi.
    Z góry dzięki, 1.9tdi 90km
    Dodam jeszcze że dookoła egr jest dużo oleju, jest zachlapany. I czy może to też być? Jak tak, to wyczyścić go? Czy zaslepic?
  • #3
    dioperek123
    Level 3  
    1.9tdi 90km 1z bodajże vw
  • #5
    carrot
    Moderator of Cars
    Podłącz vag-a i popatrz w parametry bieżące, przepływomierz z zamkniętym egr powinien wskazywać na wolnych obrotach przepływ ok 450mg/r, z otwartym egr 270mg/r
    Ten silnik nie ma zmiennej geometrii turbo, tylko zawór upustowy, elektrozawór n75 działa dopiero przy przekroczeniu max ciśnienia doładowania
  • #6
    dioperek123
    Level 3  
    Na poniedziałek umówiłem się na podpięcie do kompa.
    Z racji wolnego czasu wyczyscilem egr, nie miał praktycznie przeswitu.
    Zauważyłem też że jeżeli daje 1/3 gazu to przyspiesza jeszcze jako tako ale jak dam na Maxa lub 3/4 To już nie

    Dodano po 2 [minuty]:

    miroslaw wielki wrote:
    Czy turbina nie pompuje ci oleju.? Czy podlaczales vcds? Pozniej ci pokaże jak wyglada w tym silniku przeplywka po zaslepieniu egr w skanerze

    Jak ściągnąłem ten gumowy przewód przy egr to zauważyłem jakby był mokry, a jakiś czas temu miałem sytuację że przy 160kmh turbina się wylaczala, to stawalem na poboczu, gasilem silnik i po chwili zapalalem i było dobrze
    Dodam też że na biegu jalowym dobrze się wkreca na obroty ale podczas jazdy już nie i silnik jakby ciężej pracuje
  • #8
    strucel
    Level 32  
    Wewnątrz sterownika silnika masz przetwornik ciśnienia, bardzo często w tych silnikach padał wężyk między sterownikiem
    a kolektorem albo króciutki odcinek w sterowniku.
  • #9
    dioperek123
    Level 3  
    strucel wrote:
    Wewnątrz sterownika silnika masz przetwornik ciśnienia, bardzo często w tych silnikach padał wężyk między sterownikiem
    a kolektorem albo króciutki odcinek w sterowniku.

    Gdzie dokładniej ten wężyk się znajduje? Mógłbyś bardziej nakierowac? Byłbym wdzięczny
    Jak zdiagnozować że to on jest problemem?
  • #11
    dioperek123
    Level 3  
    miroslaw wielki wrote:
    To jest. Zrobilem ci zdjęcie.To czarne z przewodem.

    I mam sprawdzić czy wszystko się trzyma?
  • #13
    dioperek123
    Level 3  
    2 kable przy czujniku ciśnienia doładowania były przetarte i się stykaly. Do tego mechanik pokickał sprawę z przewodami podciśnienia. Znalazłem schemat, podłączyłem wszystko od nowa i samochód ma buta jak trzeba.
    Dzięki za pomoc!
  • #14
    dioperek123
    Level 3  
    2 kable przy czujniku ciśnienia doładowania były przetarte i się stykaly. Do tego mechanik pokickał sprawę z przewodami podciśnienia. Znalazłem schemat, podłączyłem wszystko od nowa i samochód ma buta jak trzeba.
    Dzięki za pomoc!

    Dodano po 1 [minuty]:

    J.w