Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekształcenie lpg z fazy ciekłej do lotnej

26 Kwi 2020 11:04 255 9
  • Poziom 4  
    Witam serdecznie.
    Potrzebuje przekształcić gaz lpg z fazy ciekłej w lotną - dokładnie tak jak ma to miejsce w samochodowych instalacjach lpg.
    Chciałbym jednak zrezygnować z ogrzewanego reduktora jeśli jest to możliwe. Skoro przy zasilaniu kuchenki gazowej z butli reduktor jest nieogrzewany to wydaje mi się że jest to możliwe.
    Co do fazy lotnej to będę potrzebował uzyskać ciśnienie w granicach 2 bar a ilość potrzebnego gazu będzie mniej więcej 5 razy mniejsza niż w przypadku średniego zapotrzebowania silnika samochodowego czyli około 2l/100km.
    Czy mogę zastosować taki reduktor?
    Przekształcenie lpg z fazy ciekłej do lotnej
    Parametrami mi odpowiada. Nie wiem tylko czy dzięki niemu uda się uzyskać fazę lotną i czy nie będzie taki układ zamarzał.
    Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i rady.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    Teoretycznie nie potrzebujesz nawet tego reduktora ciśnienia. Jeśli butla będzie stała w pozycji pionowej to w górnej części zawsze będziesz mieć gaz. Jeśli chcesz zastosować to w jakimś pojeździe to potrzebujesz element rozprężny np. kapilara oraz coś co spowoduje podgrzanie cieczy i jej odparowanie.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Zamarzanie zalezy od wydatku paliwa. W kuchence gazowej cisnienie na poziomie okolo 0.3 -0.4 bara plus znikomy przepływ powoduje to ze temperatura otoczenia jest wystarczająca do ogrzania reduktora.
    Nawet podczas długiego spawania migomatem z CO2 reduktor zamarza. Także trzeba to przetestowac. Reduktory do kuchenek gazowych maja dodatkowo zawor ograniczający przeplyw.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 4  
    Dziękuje za odpowiedzi.

    p.obelix napisał:
    Teoretycznie nie potrzebujesz nawet tego reduktora ciśnienia. Jeśli butla będzie stała w pozycji pionowej to w górnej części zawsze będziesz mieć gaz. Jeśli chcesz zastosować to w jakimś pojeździe to potrzebujesz element rozprężny np. kapilara oraz coś co spowoduje podgrzanie cieczy i jej odparowanie.

    Co do reduktora to nawet jeśli chce uzyskać około 2 bary na wyjściu to go nie potrzebuje?
    Tak, chce zastosować mój układ w dieslu ale nie w celach oszczędności tylko chwilowego zwiększenia osiągów. Jeśli to ma znaczenie to opisze dokładnie jak ma cały układ wyglądać.
    Możesz mi kolego wytłumaczyć w jakim celu potrzebna jest kapilara bo jestem cienki w temacie?



    psooya napisał:
    Zamarzanie zalezy od wydatku paliwa. W kuchence gazowej cisnienie na poziomie okolo 0.3 -0.4 bara plus znikomy przepływ powoduje to ze temperatura otoczenia jest wystarczająca do ogrzania reduktora.
    Nawet podczas długiego spawania migomatem z CO2 reduktor zamarza. Także trzeba to przetestowac. Reduktory do kuchenek gazowych maja dodatkowo zawor ograniczający przeplyw.


    Rozumiem. Obliczyłem, że potrzebuje wydatek maks 6kg/h czyli 0,1L/min przy ciśnieniu około 2 bary. Układ nie pracowałby ciągle tylko w sekwencjach po około 30 sekund pracy- 10 sekund przerwy i tak przez 30 minut.
  • Poziom 38  
    Nie mam chwilowo wiedzy jak to policzyc ale mozesz przetestowac. Odpowiednio dlugi waz po redukcji cisnienia bedzie rownie dobrym parownikiem tylko czy nie zamarznie. Zrob testy to koszt niewielki a wiedza bezcenna.
  • Poziom 29  
    W starych instalacjach LPG (lata 60/70) w samochodach ciężarowych nawijano rurkę miedzianą na kolektor wydechowy. Ciśnienie 2 Bar sugeruje wtrysk gazu w kolektor turbodiesla? Możesz wtryskiwać fazę ciekłą, powietrze jest wystarczająco gorące aby gaz odparował...
  • Poziom 38  
    Można i w dolot przed turbo tylko moze pstryknąć w nim i bałagan zrobić.
  • Poziom 38  
    Propan minus 40 czy 50 a butan zero. Wiec 5 stopni ponad 0 i oba gazy są lotne.