Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przekształcenie lpg z fazy ciekłej do lotnej

26 Apr 2020 11:04 387 9
  • Level 4  
    Witam serdecznie.
    Potrzebuje przekształcić gaz lpg z fazy ciekłej w lotną - dokładnie tak jak ma to miejsce w samochodowych instalacjach lpg.
    Chciałbym jednak zrezygnować z ogrzewanego reduktora jeśli jest to możliwe. Skoro przy zasilaniu kuchenki gazowej z butli reduktor jest nieogrzewany to wydaje mi się że jest to możliwe.
    Co do fazy lotnej to będę potrzebował uzyskać ciśnienie w granicach 2 bar a ilość potrzebnego gazu będzie mniej więcej 5 razy mniejsza niż w przypadku średniego zapotrzebowania silnika samochodowego czyli około 2l/100km.
    Czy mogę zastosować taki reduktor?
    Przekształcenie lpg z fazy ciekłej do lotnej
    Parametrami mi odpowiada. Nie wiem tylko czy dzięki niemu uda się uzyskać fazę lotną i czy nie będzie taki układ zamarzał.
    Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i rady.
    Pozdrawiam
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Refrigeration equipment specialist
    Teoretycznie nie potrzebujesz nawet tego reduktora ciśnienia. Jeśli butla będzie stała w pozycji pionowej to w górnej części zawsze będziesz mieć gaz. Jeśli chcesz zastosować to w jakimś pojeździe to potrzebujesz element rozprężny np. kapilara oraz coś co spowoduje podgrzanie cieczy i jej odparowanie.
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Level 38  
    Zamarzanie zalezy od wydatku paliwa. W kuchence gazowej cisnienie na poziomie okolo 0.3 -0.4 bara plus znikomy przepływ powoduje to ze temperatura otoczenia jest wystarczająca do ogrzania reduktora.
    Nawet podczas długiego spawania migomatem z CO2 reduktor zamarza. Także trzeba to przetestowac. Reduktory do kuchenek gazowych maja dodatkowo zawor ograniczający przeplyw.
  • Level 4  
    Dziękuje za odpowiedzi.

    p.obelix wrote:
    Teoretycznie nie potrzebujesz nawet tego reduktora ciśnienia. Jeśli butla będzie stała w pozycji pionowej to w górnej części zawsze będziesz mieć gaz. Jeśli chcesz zastosować to w jakimś pojeździe to potrzebujesz element rozprężny np. kapilara oraz coś co spowoduje podgrzanie cieczy i jej odparowanie.

    Co do reduktora to nawet jeśli chce uzyskać około 2 bary na wyjściu to go nie potrzebuje?
    Tak, chce zastosować mój układ w dieslu ale nie w celach oszczędności tylko chwilowego zwiększenia osiągów. Jeśli to ma znaczenie to opisze dokładnie jak ma cały układ wyglądać.
    Możesz mi kolego wytłumaczyć w jakim celu potrzebna jest kapilara bo jestem cienki w temacie?



    psooya wrote:
    Zamarzanie zalezy od wydatku paliwa. W kuchence gazowej cisnienie na poziomie okolo 0.3 -0.4 bara plus znikomy przepływ powoduje to ze temperatura otoczenia jest wystarczająca do ogrzania reduktora.
    Nawet podczas długiego spawania migomatem z CO2 reduktor zamarza. Także trzeba to przetestowac. Reduktory do kuchenek gazowych maja dodatkowo zawor ograniczający przeplyw.


    Rozumiem. Obliczyłem, że potrzebuje wydatek maks 6kg/h czyli 0,1L/min przy ciśnieniu około 2 bary. Układ nie pracowałby ciągle tylko w sekwencjach po około 30 sekund pracy- 10 sekund przerwy i tak przez 30 minut.
  • Level 30  
    W starych instalacjach LPG (lata 60/70) w samochodach ciężarowych nawijano rurkę miedzianą na kolektor wydechowy. Ciśnienie 2 Bar sugeruje wtrysk gazu w kolektor turbodiesla? Możesz wtryskiwać fazę ciekłą, powietrze jest wystarczająco gorące aby gaz odparował...