Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN D2876 LF 02 - Ustawienie zapłonu- kąt wyprzedzenia zapłonu pompy wtryskowej

MAN9 26 Apr 2020 14:06 1800 11
  • #1
    MAN9
    Level 5  
    Witam
    MAN D2876 LF 02
    463 KM
    Pompa Bosch EDC
    Jak ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu pompy wtryskowej EDC do tego modelu?
    Ile ma mieć stopni, przed czy po GMP?
    Czy zapłon ustawia się na 1 czy 6 cylinder?
  • #3
    MAN9
    Level 5  
    MAN 3-osiowy wywrotka.
  • #4
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Ustawienie będą prawdopodobnie takie same jak zamieściłem.
  • #5
    MAN9
    Level 5  
    Ok dzięki za pomoc będę jutro walczył z tym od rana .
  • #6
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jaką masz pompa ustawiałeś kiedyś zapłon w tym silniku?
  • #7
    MAN9
    Level 5  
    Silnik po kapitalnym remoncie, po odpaleniu dymi na siwo i czuć niespaloną ropę. Pompa Bosch EDC.
  • Helpful post
    #8
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jeśli robił to profesjonalny serwis to zareklamuj usługę przyczyną takiego zachowania może być uszkodzona pompa wtryskowa. Przyczynę trzeba sprawdzić odczytując błędy jeśli jest to na EDC 5 będziesz a pompa była by elektryczna chyba że pompę masz na linkę. Znalazłem w innym informatorze jeszcze takie dane.
  • #9
    Megawe
    Level 34  
    Mało prawdopodobne by była to wina pompy. Odpal silnik, odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź na kolektorze wydechowym zaraz po odpaleniu jak się nagrzewają poszczególne cylindry.
    Wygląda to na brak ciśnienia na cylindrach lub cylindrze.
  • #10
    MAN9
    Level 5  
    stanisławpiotr wrote:
    Jeśli robił to profesjonalny serwis to zareklamuj usługę przyczyną takiego zachowania może być uszkodzona pompa wtryskowa. Przyczynę trzeba sprawdzić odczytując błędy jeśli jest to na EDC 5 będziesz a pompa była by elektryczna chyba że pompę masz na linkę. Znalazłem w innym informatorze jeszcze takie dane.


    Dzięki za pomoc. Najprawdopodobniej z Twoich opisów wynika,że przestawiłem pompę o jednego zęba.
  • #11
    Megawe
    Level 34  
    Niemieckie silniki mają na kole zamachowym znaki: OT, górny martwy punkt i PK do ustawienia pompy wtryskowej. Może być podziałka kątowa na kole z przodu silnika.
    Odszukaj fabryczne znaki.
  • #12
    darfur5
    Level 34  
    To z pewnością nie jest wina pompy o ile była remontowana w warsztacie w którym wiedzą co robią. Winą na pewno jest sposób jej montażu bo należy ją ustawić w odpowiedniej pozycji i zablokować (krzywka na wałku pompy) , poluzować chyba 6 śrub mocujących koło napędu pompy (zębate), ustawić zapłon (mijanka zaworów na cylindrze nr.6 ,zapłon na cylindrze nr.1) na kole zamachowym tak jak podał to kol. stanisławpiotr i po kolei przykręcać śruby na kole zębatym pompy obracając kołem zamachowym po czym sprawdzić czy znak na kole zgrywa się z krzywką na wałku pompy wtryskowej.Aby dokręcić śruby kola napędu pompy wtryskowej trzeba zdemontować " klapkę " na obudowie sprzęgła ( na przeciw pompy wtryskowej ).