Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Odseparowanie masy w zasilaczu DIY

boblek77 26 Apr 2020 16:42 336 3
    boblek77
    Level 8  
    Witam,
    Mam problem z zasilaczem regulowanym, który tworzę od jakiegoś czasu. Jestem początkującym elektronikiem.
    Sprawa wygląda tak, zaplanowałem sobie stworzenie zasilacza regulowanego z 2 kanałami. Użyłem 2 zasilaczy regulowanych 0-30v 3A(schemat poniżej), podłączonych do jednego źródła zasilania, a wyjścia podłączyłem pod multimetr dwukanałowy (od AVT schemat również poniżej), multimetr jest zasilany z przyłącza "FAN" na 1 zasilaczu regulowanym. Wszystko pracowało zgodnie z moim założeniem, jednak po podłączeniu multimetru zasilacze zakłócają się wzajemnie pod obciążeniem. Zauważyłem, że w multimetrze masy obu kanałów zostają połączone, co podejrzewam jest przyczyną tego problemu. Myślałem o odseparowaniu tych mas, jednak nic nie przychodzi mi do głowy
    Proszę o pomoc,
    Pozdrawiam Grzegorz

Odseparowanie masy w zasilaczu DIY Odseparowanie masy w zasilaczu DIY
    aaanteka
    Level 40  
    Jeżeli masz dwa takie same stabilizatory zasilane z tego samego transformatora i mostka , to masz jedną masę. (Tylko ,że na wyjściu napięć ze stabilizatora na masie jest umieszczony rezystor pomiarowy R7.) Nic sie nie będzie działo w pracy pod warunkiem, że obydwa będą używane osobno do zasilania innych obwodów. Podejrzewam, że ty jednak chciałeś w ten sposób zrealizować zasilacz symetryczny lub też zasilacz o dwóch różnych wartościach napięcia wyjściowego względem masy.
    boblek77 wrote:
    żyłem 2 zasilaczy regulowanych 0-30v 3A(schemat poniżej), podłączonych do jednego źródła zasilania,